Vi har vært sammen i 12 år.
Og oppdager stadig om ting han ikke har fortalt, underskrevet, overdrevet eller pyntet på.
Hvordan hadde dere reagert?
Jeg er ikke et helvete. Men mannen min er ømskinnet og skyr alt av bråk. Og er litt sjalu av seg og er redd jeg skal "tillate" meg det samme.
Gutteturer som har forsont seg for han som en rolig tur og et par øl er på andres lepper elleville saker med mye fnis og latter. Som da mannen min tabbet seg ut, ble kastet ut, sto på baren og ja.. Mye rart.
Mannen min har nemlig et stort midtpunktsbehov.
Et annet behov han har er shopping og være best.
Dette har irritert meg mye. Han kjøper og kjøper. Tror han liker Giske, sykling, slalom, telemark, vannski og så videre. Kjøper inn i dyre dommer for så at alt støver ned.
Nylig hoppet han på sykling igjen!
Og har vel svidd av 40-50 000 kroner de siste månedene.
Så forsvarer han seg med at kompisene har mye dyrere sykler. Stakkars han som kjøper så billig liksom.
De hadde sykler til 60000.
Så finner jeg ut i dag at de har slett ikke sykler til 60000. Men at de en gang i tiden har kostet 60000. Men de kjøpte de for 20000.
Er slik lyging greit? Er alle menn slik eller er min mann en sleip jævel?
Dalende tillit til mann som stadig smålyger, pynter og holder tilbake :-(
Opprettet av
Anonym bruker
, juni 02 2012 22:06
9 svar til dette emnet
Skrevet 02 juni 2012 - 22:06
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 02 juni 2012 - 22:08
Nei, alle menn er ikke slik.
Den som gir seg er en dritt.
Skrevet 02 juni 2012 - 22:08
Giske=fiske
Hi
Hi
Skrevet 02 juni 2012 - 22:24
Null toleranse for juging her i gården. han har prøvd, men ser det på han med en gang når han holder noe tilbake 
Men funker sånn begge veier. Et forhold skal være basert på ærlighet, tilitt og gjensidig respekt mener jeg.
Hadde vi ikke hatt det, hadde vi ikke vært gift
Men funker sånn begge veier. Et forhold skal være basert på ærlighet, tilitt og gjensidig respekt mener jeg.
Hadde vi ikke hatt det, hadde vi ikke vært gift
Skrevet 02 juni 2012 - 22:33
Mannen din høres ut som bestekameraten til mannen min. Han må alltid ha det beste og største og sammenligner seg mye med andre og hva de har. Han er også ekstremt sosial og må ha med seg alt hele tiden.. Mannen min mener han er sånn fordi han fikk lite kjærlighet og oppmerksomhet som liten.. Fikk nok mye kjeft hjemme, stakkars.
Jeg vet ikke hva man kan gjøre når mannen er sånn, men ville nok prøvd å ta en alvorsprat i alle fall. Og kanskje finner dere ut hvorfor han er sånn og at behovet for å shoppe ++ forsvinner når han får snakket om ting?
Jeg vet ikke hva man kan gjøre når mannen er sånn, men ville nok prøvd å ta en alvorsprat i alle fall. Og kanskje finner dere ut hvorfor han er sånn og at behovet for å shoppe ++ forsvinner når han får snakket om ting?
Skrevet 03 juni 2012 - 07:42
Høres slitsomt ut.
Skrevet 03 juni 2012 - 07:53
Nei, dette er ikke normalt! Snakk med han og vis han reaksjonene her! ;-)
Skrevet 03 juni 2012 - 12:19
Håper DU har kontroll på økonomien?!?!! Lukter luksusfelle lang vei....
Skrevet 03 juni 2012 - 13:01
Har ingen råd å gi deg, dessverre. Kan bare si at vi er i samme båt. Mannen min fant plutselig ut at han skulle begynne med sport og det var ikke måte på: langrenn, løping, sykling, svømming, maraton, triathlon og gud veit hva. Vi får pakkebud på døra hver eneste uke fordi han har kjøpt noe nytt, enten utstyr som han bare Må ha, nye (bedre!) klær, osv, osv. Tror ikke det er så mye fordi han vil vise seg for andre, men han tror han er proff utøver og vil prestere bedre med alt dette utstyret. Heldigvis har vi delt økonomi så han bruker bare sine egne penger.
Og så lyver han, da. Gjerne om ting han ikke trenger å lyve om i det hele tatt. Eller bare for at han skal få rett, eller for at jeg skal bli påvirket i favør av hans sak. Og så nekter han for ting han har sagt og pynter ukritisk på sannheten. Og jeg står der, dum som et naut, og fatter ikke hvorfor i h.. han gjør det! Det har sikkert noe med meg å gjøre, jeg bare vet ikke hva.
Lykke til, skjønner så inderlig godt hva du sliter med!
Og så lyver han, da. Gjerne om ting han ikke trenger å lyve om i det hele tatt. Eller bare for at han skal få rett, eller for at jeg skal bli påvirket i favør av hans sak. Og så nekter han for ting han har sagt og pynter ukritisk på sannheten. Og jeg står der, dum som et naut, og fatter ikke hvorfor i h.. han gjør det! Det har sikkert noe med meg å gjøre, jeg bare vet ikke hva.
Skrevet 03 juni 2012 - 21:37
Anonym bruker skrev 03 juni 2012 - 13:01:
Har ingen råd å gi deg, dessverre. Kan bare si at vi er i samme båt. Mannen min fant plutselig ut at han skulle begynne med sport og det var ikke måte på: langrenn, løping, sykling, svømming, maraton, triathlon og gud veit hva. Vi får pakkebud på døra hver eneste uke fordi han har kjøpt noe nytt, enten utstyr som han bare Må ha, nye (bedre!) klær, osv, osv. Tror ikke det er så mye fordi han vil vise seg for andre, men han tror han er proff utøver og vil prestere bedre med alt dette utstyret. Heldigvis har vi delt økonomi så han bruker bare sine egne penger.
Ja det hørtes veldig likt ut. Min mann er utrolig lik.
Og tror at han fortjener proffutstyr i ypperste klasse bare han vurderer en sport.
Og pynter veldig på ting til sin favør. Vi har en de vedvarende uenigheter og er veldig snar til å komme med argument som underbygger sin side og kysser omtrent folk i sosiale lag som er litt enig med han. Og om jeg ikke var der så får han det til å høres ut som de var litt mer enig med han enn de virkelig var.
Koselig.