når han har barn fra før, og ikke vil ha flere
Skrevet 29 mai 2012 - 22:37
Snarvei til forumene
Skrevet 29 mai 2012 - 22:40
Skrevet 29 mai 2012 - 22:43
Skrevet 29 mai 2012 - 22:43
Ei veninne var i denne situasjonen og valde å gjere det slutt.
Skrevet 29 mai 2012 - 22:44
Jeg skulle gjerne hatt en til, men nå setter han ned foten
Jeg tror ikke jeg hadde fortsatt å være sammen med mannen om han var 100% sikker på at han ikke ville ha barn.
#6 Gjest_peacock_*
Skrevet 29 mai 2012 - 22:48
Skrevet 29 mai 2012 - 22:49
Anonym bruker skrev 29 mai 2012 - 22:37:
Da må du ta et valg da, enten så aksepterer du at det ikke blir barn på deg eller om du ikke kan leve med dette så er han ikke rett mann for deg hvor en glad du er i han og avslutter slik at du har mulighet til å finne en mann som vil ha barn med deg før det blir for sent.
Jeg vet at jeg ikke hadde klart å aksptere et liv uten barn, jeg vet at hvor en glad jeg var i samboeren min ville jeg en dag sitte der grusomt bitter fordi han var en del av skylden at jeg aldri fikk oppleve å bli mamma.
For meg var dette ønsker det største i livet før jeg fikk barn og selv med alle nedturer jeg har hatt siden jeg ble mor har jeg aldri angret en dag.
Det du må finne ut er om ditt ønske om barn er så stort at du ikke klarer å legge det død for han eller om han er verdt det for deg i lengden å leve livet uten å ha ditt eget barn.
Du kan ikke forandre hans syn på saken du må bestemme hva som er er ditt.
Skrevet 29 mai 2012 - 22:54
Da de begge var 45 år, forlot han henne til fordel for en annen kvinne og fikk tre barn med henne. Min tante døde som enslig minstepensjonist, mens mannen fikk både familie og penger.
Det er selvsagt ikke sagt at din skjebne blir så trist, men det er viktig å ta valg man kan leve med. Og ikke regn med og håp at han skifter mening. Han er ærlig om sine intensjoner, så om du godtar det nå må det bære for alltid.
Ønsker deg lykke til med et vanskelig valg!
Skrevet 30 mai 2012 - 04:29
Skrevet 30 mai 2012 - 07:16
Skrevet 30 mai 2012 - 07:31
Skrevet 30 mai 2012 - 07:36
For meg er familie viktig, jeg kunne ikke tenke meg å gå alderdommen i møte uten en stor familie rundt meg. Jeg elsker store familieselskaper og gleder meg allerede til både svigerbarn og barnebarn. For meg er familie viktigere enn alt annet i livet.
Så selv om jeg hadde blitt fra meg av hjertesorg en stund ville jeg gått, det er mange menn der ute som deler ditt ønske om familie, men du er for gammel til å nøle noe særlig lenger.
Hilsen firebarnsmor.
#13 Gjest_Mentha & Junior_*
Skrevet 30 mai 2012 - 07:53
Hvis du til syvende og sist ikke føler at dere kommer overens på dette punktet så ville jeg også vurdert å gå. Både du og mannen fortjener noen som tenker likt som dere selv når det kommer til såpass store spørsmål, og det er viktig å tenke framover, som nevnt over her. Hva tenker du om 5 år, 10 år, 15 år, hvis du fortsatt ikke har barn? Hvor stor er sjansen for at du blir bitter på mannen for det, og at forholdet kan ta slutt over det?
ønsker deg masse lykke til
Skrevet 30 mai 2012 - 08:09
Anonym bruker skrev 29 mai 2012 - 22:37:
Slutter meg til det flere her over skriver. Har har fortalt deg hvor han står, og da blir det opp til deg å velge hvorvidt du kan leve med dette. Eventuelt går det selvfølgelig an å gi han et "modningsår" hvor all babyprat/planer legger fullstendig på is (altså du ikke nevner dette i det hele tatt). Kanskje han trenger å vende seg til til tanken på flere barn?
Tror i alle fall jeg ville sagt at dette er en "deal breaker" for deg (om det er så viktig å få barn) og at du er villig til å forlate ham for dette ønsket, men eventuelt villig til å gi han tid (da et år). Når året er gått, om han fredeles er like motvillig tror jeg kanskje jeg ville pakket kofferten og dratt.
Tror du fort kan ende opp med å bli bitter på han om du blir, dersom ønsket er stort, på tross av at du bestemmer deg for å ofre egne barn.....
Skrevet 30 mai 2012 - 08:11
Når det er sagt, så ville jeg nok gått, uansett hva grunnen hans var.
Skrevet 30 mai 2012 - 08:18
Isola & lillegull skrev 30 mai 2012 - 04:29:
Utrolig tåpelig argument! Ønsker man ikke barn, så gjØr man ikke det. Hvorfor skal man planlegge og prØve på å få flere barn når man ikke Ønsker mer enn de man har?
Og til deg HI, jeg hadde nok gått. Jeg tror også det er flere enn en rett person der ute, så sjansen er god for at du finner noen andre som Ønsker det samme som deg.
Skrevet 30 mai 2012 - 08:23
Jeg ville aldri ofret det å få barn og må si at hvis han elsker deg og kunn har et barn fra før så synes jeg det er rart at han ikke vil gi deg den gaven det er å få et barn...
Skrevet 30 mai 2012 - 08:35
Jeg ville heller forklart mannen min hvor viktig dette var for meg, og sagt at du heller ville gå enn å ofre noe så stort. Ikke true, men snakke rolig. Hvis han da ikke skjønner hvor viktig det er for deg, så hadde jeg gått.
Skrevet 30 mai 2012 - 08:51
Og # 16, hvorfor er det tåpelig argument at hvis man ikke unner noen å bli mor, er man ingenting å spare på? De fleste kvinner vil ha barn. Så når du inngår i et seriøst forhold med ei i 30-årene må du nesten forvente at hun på et eller annet tidspunkt får lyst på barn, med mindre hun har sagt helt klart ifra på forhånd at hun ikke ønsker dette. Når man vet med en gang at man ikke ønsker flere barn, og inngår i seriøst forhold, så gjør man det på falske premisser.
Skrevet 30 mai 2012 - 09:00
Når det er sagt så er mitt råd at du avslutter dette forholdet og finner deg en som vil ha barn.
Tror det blir vanskelig å innfinne seg med et liv uten barn for deg.
Husk at forhold kommer og går, barna har du for alltid.