Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hadde dere ringt legevakt?

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563,057 posts

Posted 26 May 2012 - 08:25

Hadde dere ringt legevakt idag eller i natt hvis dere låg med pustevansker i natt, om dere visste det var bivirkning på en medisin, eller hadde dere sluttet på medisinen og ringt fastlegen på mandag?

Grunnen til at jeg spør før jeg ringer, er at de alltid tar folk opp bare for sikkerhetsskyld, og det er langt å reise og jeg er alene med barna denne helga... vet jo at dere ikke kan svare på hva jeg bør gjøre, men hva hadde dere gjort? :)

Er bedre nå da.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563,057 posts

Posted 26 May 2012 - 08:29

Kommer helt an på medisinen, og hvorfor du har den. Hadde nok ringt for å spørre om en annen medisin, eller om du kunne\burde slutte med den.. De trenger jo ikke ta deg inn for sjekk, men veiledning eller å sende resept er jo mulig. :)

#3 Ver@

Ver@

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 349 posts

Posted 26 May 2012 - 08:31

Du skal ihvertfall ikke fortsette med en medisin som gir deg pustevansker! Er det en viktig medisin? Isåfall bør du jo få en lege til å finne et tilsvarende legemiddel du kan bruke:)
To novemberspirer i magen <3

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563,057 posts

Posted 26 May 2012 - 09:08

De skjønner vel at det blir vanskelig å komme med 3 små barn på slep ;) Så kanskje jeg skal ringe bare for å spørre. Om de synst det er virkelig alvorlig får jeg sikkert barnevakt for å reise, men da ødelegger jeg helga litt for den personen, for hun har nok helt andre planer enn  å være barnevakt, men er det alvorlig stiller hun nok opp... ;)

Det er en viktig medisin, men har hoppet over noen dager før for å sjekke om andre plager har noe med den medisinen å gjøre. Prøver å finner en jeg tåler.. Er ikke så lett :(  Men det er også kun fastlegen min som har lista fra sykehuset over medisiner jeg skulle prøve..  Er ikke lett..

HI

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563,057 posts

Posted 26 May 2012 - 09:14

Vist du ikkje ringe kan neste natt bli kvelefornemmelse.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563,057 posts

Posted 26 May 2012 - 18:17

Ringte før i dag, og det var som jeg trodde, skal kutte ut ene medisinen og ringe fastlegen på mandag. Håper det er bedre i natt så jeg får sove!

hi