Har en inkassosak, som jeg blir kvitt om få dager, har hatt en del inkassoer som jeg har betalt ned dette året, bare lurer på hvor lenge det blir liggende i desse "systemene"? Er det snakk om uker, mnd, år, før man ikke lenger kan se at noen har inkasso?
Hvor lenge blir man straffet etter at man er ferdig med inkassosaker?
Opprettet av
291109 <3
, mai 25 2012 00:01
11 svar til dette emnet
Skrevet 25 mai 2012 - 00:01
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 25 mai 2012 - 00:14
Saken(e) blir slettet fra ditt navn så snart beløpet(ne) er betalt
Termin i november <3
Skrevet 25 mai 2012 - 00:16
Postet før jeg skulle.. Det vil mao si at du er kredittverdig med en gang etterpå og ingen kan finne ut at du har hatt utestående regninger
Termin i november <3
Skrevet 25 mai 2012 - 00:26
Ok, tusen takk for svar
Skrevet 25 mai 2012 - 07:58
Javel? Trodde slikt ble stående som en anmerkning når f.eks. telebutikken sjekker økonomien din. Men, men....
Skrevet 25 mai 2012 - 08:00
Avatar skrev 25 mai 2012 - 07:58:
Javel? Trodde slikt ble stående som en anmerkning når f.eks. telebutikken sjekker økonomien din. Men, men....
Før var det slik, at anmerkningen stod i 4 år etter at saken var nedbetalt. Nå er de pliktet til å slette den etter noen få dager. MEN! Mange av inkassoselskaper og namsmenn er utrolig trege på dette, så du må selv ringe dem og sjekke at anmerkninger er slettet. Har inkassosak ikke vært hos namsmann, forliksråd eller annen rettslig behandling, får du ikke anmerkning i det hele tatt.
Skrevet 25 mai 2012 - 08:00
Blir borte med en gang!
Skrevet 25 mai 2012 - 08:03
Selve inkassosaken slettes. Men hvis det har gått så langt at du har fått en betalingsanmerkning så blir den stående noen år. Tre tror jeg.
Skrevet 25 mai 2012 - 08:06
Bare inkasso blir ikke registrert noe sted, det er kun hvis du ikke betaler inkassokravene det blir registrert betalingsanmerkning. Denne skal i tilfelle bli slettet så snart den er gjort opp, men hos de små selskapene som ikke har gode rutiner på å innrapportere oppgjorte saker kan det hende de må purres på.
Skrevet 25 mai 2012 - 08:07
Anmerkninger forsvinner med en gang. Mannen min hadde mange. Det var inkassosaker som var flere år gamle. Vi tok opp et forbrukslån og betalte alle inkassosakene på dagen. Siden da har han vært kredittverdig og har kjøpt telefoner, fått billån, boliglån m.m. så anmerkningene forsvinner med en gang de og
Skrevet 25 mai 2012 - 08:07
Nei det må da ha gått til namsmann eller forliksklage. Du må ha fått en betalings anmerkning. Det skal mye til..
Hi, ja det blir slettet. Men regn med noen virkedager da betalingen skal registreres.
Det du kan gjøre etter en uke f.eks. er å ringe et kredittopplyningsselskap.
Be om å få en full kredittsjekk. Tar en ukes tid det også.
Hi, ja det blir slettet. Men regn med noen virkedager da betalingen skal registreres.
Det du kan gjøre etter en uke f.eks. er å ringe et kredittopplyningsselskap.
Be om å få en full kredittsjekk. Tar en ukes tid det også.
Skrevet 25 mai 2012 - 23:02
Tusen takk for svar dere! Var litt usikker, har tidligere sett på noen sånne lån på nett, i panikk, for p betale ned inkasso, og har da sett at noen krav for å få lån er at man ikke kan ha hatt inkasso samme året man søker, så bare lurer på hvordan de kan finne ut om man har hatt inkasso det året man søker, dersom det forsvinner med en gang?
Huff, skal ALDRI mer havne i sånt uføre, det er klinkende klart!
Huff, skal ALDRI mer havne i sånt uføre, det er klinkende klart!