Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor lang tid i forveien pleier dere å levere ut innbydelser til barnebursdag?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 mammimammi

mammimammi

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 3 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 12:58

Til foreldre med barnehagebarn:Hvor lang tid i forveien pleier dere å levere ut innbydelser til barnebursdag?
Holder det med 5-6 dager, eller bør det være mer enn en uke i forveien?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 It's all about me!

It's all about me!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 372 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 13:12

Jeg har testet å levere mandagen før selskapet og jeg har levert to uker før selskapet.
Uansett er svarprosenten like dårlig og ca halvparten gir blaffen i å svare.

Så da tenkte jeg å teste ut 1,5 uke neste gang, he he.

Skriver også alltid at jeg ønsker beskjed om de kommer eller ikke, men uansett er de som ikke svarer delt opp ca 50/50 mellom kommer og ikke kommer.

Argh, blir like frustrert hhver gang :(
Vil ikke stå opp, vil sove meeeeer

#3 Gjest_Filifjonka_*

Gjest_Filifjonka_*
  • Gjest

Skrevet 24 mai 2012 - 14:21

Jeg har brukt minimum en uke, gjerne ti dager. Ikke noe lenger, for da glemmer folk det.

Jeg har aldri SU på invitasjoner til barneselskaper, men jeg pleier å skrive "Si fra hvis dere ikke kan komme". Og det fungerer utmerket her.

#4 Vinterstjerne

Vinterstjerne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 08:44

Jeg synes det er fint å motta innbydelser mer enn en uke i forveien. Rundt ti dager er passe. Hvis man får innbydelser samme uka som bursdagen skal være, så hender det jo at man allerede har lagt planer for helga.

#5 Lykke ♥gutt05 & jente08♥

Lykke ♥gutt05 & jente08♥

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 49 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 20:53

Jeg pleier å dele ut torsdag/fredag uken før.. Dvs ca 9-10 dager i forveien. Har opplevd å få innbydelser 2-3 dager før, og det er noe herk!

#6 Alenemor83

Alenemor83

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 888 Innlegg:

Skrevet 27 mai 2012 - 21:02

Jeg har ikke startet med barnebursdager til min enda, det blir når han begynner på skolen. Men på de bursdagene han har blitt invitert til, så hadde jeg satt pris på om invitasjonene hadde kommet litt tidligere. Synes 2 uker er veldig greit, fordi jeg må sette av penger til gave og evnt. bytte helg med barnefar dersom det trengs. :)

#7 moota m storesøster&lillebror

moota m storesøster&lillebror

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 603 Innlegg:
  • Stedpå nydelige Jæren

Skrevet 28 mai 2012 - 11:12

Jeg deler dem ut ca 1 uke i forveien. Ikke mer. Ga på mandagen til klassen til storesøster og selskapet var på torsdagen. Ingen ga beskjed, alle kom. Her er det vanlig å skrive at en skal gi beskjed dersom en IKKE kommer, og det funker fint :)

#8 lille sprelle

lille sprelle

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 481 Innlegg:

Skrevet 28 mai 2012 - 19:00

Jeg deler ut et par-tre uker i forveien. Som foreldre selv, er det veldig greit å ikke måtte snu om på andre planer pga en barnebursdag. Vet vi det i god tid, så kan vi planlegge deretter (Vi er som regel på farten i helgene, men prioriterer selvsagt barnebursdager)