Gå til innhold

Reagerte jeg helt feil på runkingen?(dessverre langt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har vært sammen i 12 år og har to barn sammen. Opp gjennom årene har det vært varierende intensivitet på sexfronten. Begge er enige om at vi har det godt sammen med hverandre, men det har i store perioder av vårt forhold vært en sjeldenhet med sex.

Egentlig merkelig at man klarer å bli gravid ;)

Min samboer er en forsiktig type på sexfronten, han tar ikke så ofte initiativ og gjør han det er det veldig forsiktige hint som ender i at det er jeg som tar det siste steget til sex. Under akten er han også lite "dominerende". Det blir jeg som tar initiativ til alt og han svarer alltid; "det du vil" Er jo kjempeglad for at han er opptatt av at jeg skal ha det bra, men jeg liker også at han tar styringen(dette har jeg fortalt ham også) Han er nok litt sjenert på denne fronten, har aldri vært en person som har tatt på meg og kost med meg utenom sex heller.

Det kan gå uker og mnd enkelte ganger mellom vi har sex og når det skjer er det ofte jeg som starter det. Jeg blir ganske lei meg for at han sjelden tar initiativet, jeg har jo lyst til det og jeg mister også motivasjonen når han ikke gjør det. Tidligere kunne han begynne å krafse på meg i søvne og så endte det i sex, men dette skjer heller ikke lenger. Jeg er en dame som er overvektig og sliter litt med dette og er redd for at han gjør det også. Han uttrykker at han vil ha sex oftere når vi har hatt sex og er tydelig fornøyd under sex.

 

Men det jeg egentlig lurer på, er at en natt våkner jeg av at sengen rister, ligger en stund før jeg summer meg å skjønner hva det er. Da er det min samboer som i søvne ligger å runker, jeg tenker å ignorere det for tenker at han våkner nok snart, men det gjør han ikke. Han fortsetter til han er ferdig og da vekker jeg ham og er litt frustrert.

Jeg skjønner jo at han sov og at han stakkar ikke "kunne noe for" dette. Han har også fortalt at han gjør det i dusjen noen ganger når det er lenge mellom samleiene og dette forstår jeg.

Men akkurat dette gjorde meg så utrolig trist! Føler at nå er jeg liksom ikke bra nok til at han krafser på meg i søvne lenger heller. Før kunne det være plagsomt, men nå savner jeg det faktisk. Han ble litt irritert over at jeg brydde meg, for han sov jo som sagt.

Nå er det mange ganger jeg våkner på nettene av at senga beveger seg, han har ikke gjort det siden altså, men jeg er livende redd for å oppleve det igjen, for det var ekkelt rett og slett. Gjør meg trist.

 

Reagerer jeg helt feil?? Har andre opplevd det samme?? Hva bør jeg gjøre/tenke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

eg syns du reagerer veldig på dette.. la mannen få runke du..... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Du skjønner vel selv at det er tåpelig å reagere negativt på noe en gjør i søvne. Dere får heller jobbe med det dere gjør i våken tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sov? Ja, særlig..

Begynn å krafse på han i søvne en natt og se om han blir lysten, vel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i perioder hatt det som dere i forholdet, heldigvis ikke hele tiden. Og jeg har opplevd dette selv med min mann. Jeg skjønner veldig godt at du blir trist! Samtidig kan du ikke "ta" han på det, siden det skjer i søvne...

Synes samboeren din kunne vist forståelse for at det er trist oppi alt annet, samtidig som du bør vise forståelse for at dette skjedde i søvne og utenfor hans kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på dette :)

Menn er menn, og de har litt andre behov enn oss når det er snakk om å "løsne på trykket" :)

Det har ingenting å gjøre med at du ikke er god nok osv.

Men skjønner jo at du reagerte! Han trenger tross alt ikke gjøre det ved siden av deg (nå er han derimot litt unnskyldt synes jeg, da man fort gjør ting i søvne som man eller ikke ville gjort).

 

Det jeg tenker mest på her, er at dere gjerne har et kommunikasjonsproblem?

Snakk ut om det! Sitt dere ned en kveld og få ut alt dere måtte tenke på når det gjelder sexlivet deres. Ingenting hjelper bedre på enn dette :)

 

Her i forholdet har vi hatt våre knuffer pga at min mann er veeeldig seksuell av seg, mens jeg derimot ikke alltid føler for å ha sex flere ganger for dagen (eller flere ganger i uken, for den del).

Men vi snakker ut om dette hver gang vi knuffer. Og har i årenes løp funnet løsninger på det meste :)

Føler han at han har gått for lenge uten en utløsning, så runker han gjerne, men da sammen med meg (at jeg gir ham en hjelpende hånd osv).

Vi har også blitt enige om at kjappiser kan være greit de dagene jeg egentlig ikke er i humør eller har energi til superelskov.

Da passer det bedre at han tar meg kjapt på kjøkkenbordet e.l.

På denne måten får vi begge det vi vil ha :)

Er han fornøyd, er jeg fornøyd, og omvendt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er om han gjorde det i våken tilstand, og dermed bevisst foretrakk solokjøring fremfor å ha sex med deg, men ja, jeg synes du overreagerer på akkurat dette. Han sov jo!

Ingen kan kontrollere hva de drømmer om eller gjør i søvne!

 

Det har jo ingenting med deres sexliv- eller mangel på sådan å gjøre. Så dette synes jeg bare du må leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så sikker på at han sov? ;)

 

Men har du tatt dette opp med ham? Høres jo veldig kjedelig ut at han ikke tar intiativ, og såvidt engasjerer seg i akten. Skulle jo tro at han ikke hadde lyst. Skjønner du blir litt frustrert av hele greia. Jeg ville tatt det opp. Altså ikke runkingen, for det gjør alle menn uten unntak :P Men dette med sexen er jo veldig kjedelig.

Jeg hadde blitt veldig usikker på meg og hele forholdet hvis han såvidt tok på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er om han gjorde det i våken tilstand, og dermed bevisst foretrakk solokjøring fremfor å ha sex med deg, men ja, jeg synes du overreagerer på akkurat dette. Han sov jo!

Ingen kan kontrollere hva de drømmer om eller gjør i søvne!

 

Det har jo ingenting med deres sexliv- eller mangel på sådan å gjøre. Så dette synes jeg bare du må leve med.

 

Hun skriver jo at han gjør det i dusjen noen ganger når det blir "for lang tid mellom samleiene", når det faktisk er hans skyld at det går lang tid. Det synes jeg faktisk er et svik og veldig sårende, altså foretrekke hånda og dusjen fremfor sin kjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er om han gjorde det i våken tilstand, og dermed bevisst foretrakk solokjøring fremfor å ha sex med deg, men ja, jeg synes du overreagerer på akkurat dette. Han sov jo!

Ingen kan kontrollere hva de drømmer om eller gjør i søvne!

 

Det har jo ingenting med deres sexliv- eller mangel på sådan å gjøre. Så dette synes jeg bare du må leve med.

 

Hun skriver jo at han gjør det i dusjen noen ganger når det blir "for lang tid mellom samleiene", når det faktisk er hans skyld at det går lang tid. Det synes jeg faktisk er et svik og veldig sårende, altså foretrekke hånda og dusjen fremfor sin kjære.

 

Ja, men det har ingenting med runkingen i søvne å gjøre. hun skriver jo selv at hun er redd for å oppleve akkurat det igjen, og det synes jeg ærlig talt blir tåpelig.

 

"Ta" han på det han fortjener å tas på, ikke bland inn noe han ikke kan noe for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Du forstår at han runker i dusjen, men reagerer på at han runker i søvne? Burde vel være motsatt, han kan ikke kontrolere det han gjør i søvne, men kan kontrolere det han gjør i våken tilstand;)

 

Samboeren her også har en tendens til å runke i søvne, og har hent noen turer at han prøver å ha sex med meg også i søvne, men da vekkes han med et klask som regel (sover tungt, så er ikke lett å få våken, klasker til brystkassa eller overarmen hans) Han synes selv det er flaut, men vi har en åpen dialog om det hele.

Sexlivet her varierer fra noen dager på rad, til noen mnd mellom, i starten tenkte jeg det var pga vekta mi, veide 102 kg da vi ble sammen, men etter at jeg tok det opp med han, så tror jeg nokdet "bare er sånn". Veier i dag 80,6 kg, og sexlivet er helt likt som før vekttapet.

 

Har du pratet med han om det? Dette med følelsene dine rundt egen vekt og selvfølelse, i sammenheng med sexlivet deres? Kanskje nøkkelen ligger der et sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg reagerer på her er at han runker i senga og følgelig griser ned alt der han ligger ;)

 

Gutter runker, noen mye andre mer. De fleste ronker litt selv når man har tilgang til all den sex'en man vil. Det er kjapt og enkelt, sex kan tross alt være litt mer styr. En kjapp utløsning og så er man ferdig med den saken.

 

Jeg og kona har sex 2-3 ganger i uka, men allikevel må jeg ta meg en ronk en gang i blant. årsaken er forskjellig, men det er veldig greit. Kona gnir litt innemellom også, det er vi helt åpne på. Hun kommer på 1/3 av tida alene og noen ganger er det orgasmen som er målet og ikke 'to kropper som smelter sammen og blir ett'-hvis du skjønner hva jeg mener.

 

Når det gjelder deg og gubben så må dere rett og slett prate sammen. Nytter ikke at man skal ligge i samme seng og være kåte begge to uten at man puler. Det blir litt for dumt. Ronkingen hans er i så måte sannsynligvis et symptom på et problem som bare dere kan finne ut av. Klarer dere ikke det selv så kan man faktisk ringe familivernkontoret og få noen å snakke med der. Verdt et forsøk, slutter man helt å ha sex så bygger det seg opp mye frustrasjon som sjelden ender i noe hyggelig trefning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerfuggel i vinterland

En ting er om han gjorde det i våken tilstand, og dermed bevisst foretrakk solokjøring fremfor å ha sex med deg, men ja, jeg synes du overreagerer på akkurat dette. Han sov jo!

Ingen kan kontrollere hva de drømmer om eller gjør i søvne!

 

Det har jo ingenting med deres sexliv- eller mangel på sådan å gjøre. Så dette synes jeg bare du må leve med.

 

Hun skriver jo at han gjør det i dusjen noen ganger når det blir "for lang tid mellom samleiene", når det faktisk er hans skyld at det går lang tid. Det synes jeg faktisk er et svik og veldig sårende, altså foretrekke hånda og dusjen fremfor sin kjære.

 

Hans skyld? Man er da begge ansvarlig for at sexlivet fungerer? Sånn jeg forsto det så sier han aldri nei til sex, men tar sjelden initiativ. Hadde jeg vært deg, hi, så hadde jeg heller kastet meg over han oftere. Siden han er "helt med" så avviser han deg jo ikke, så da hadde jeg bare tatt kontrollen, om jeg var deg.

 

Når man leser her inne så forstår jeg egentlig hvorfor enkelte menn blir litt rådville. Er de for pågående på sexfronten oppfattes det som mas og/eller press, om de er tilbakeholdene så er det plutselig galt også (sikter ikke spesielt til dette innlegget, men sånn generelt. Har vært utallige innlegg her om kvinner som føler seg presset til å ha sex osv)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier jo selv at jeg vet han sov og da ikke kan noe for det, har heller ikke "tatt" ham for det.

Forresten; han sov, jeg kjenner ham og vet når han sover og ikke, han er heller ingen god skuespiller og slik som han er på den fronten har han ville gått på badet å gjort det enn ved siden av meg i senga!

Jeg har ikke noe problem med å innse at han runker eller at han faktisk gjør det, vet at det er normalt!! Jeg vet han gjør det i dusjen enkelte ganger og det er fint for meg.

Jeg ser mange av poengene deres her, men det er helheten her som gjør det så trist. Hadde vi hatt et normalt sexliv og jeg har våknet av dette, så hadde jeg hatt det helt greit med det, for jeg er absolutt hverken hårsår eller prippen.

Men opplegget her er jo at han på en måte tar avstand totalt fra meg når det gjelder sex(bortsett fra når jeg tar initiativet, da er han storfornøyd) og da kjenner jeg det stikker litt i stoltheten rett og slett. Ikke det at jeg mener han kan noe for det som skje i søvne, (jeg er da ikke så eitrende dum at jeg ikke ser den!!!), men føler at situasjonen ble et endelig bilde på hvor negativt det er mellom OSS når det gjelder sex. Som en her oppe sa, så kan det føles som han velger hånden i stedet for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo et kommunikasjonsproblem.. Han vil, men han sier ingenting. Du vil noe, men sier ingenting.

 

Dere må snakke sammen!!! Denne samtalen du har med oss, skal du ha med ham. Logg av, finn mannen din, sett dere ned og prat om sex. I minst 1 time.

 

Do it!

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... føler at situasjonen ble et endelig bilde på hvor negativt det er mellom OSS når det gjelder sex. Som en her oppe sa, så kan det føles som han velger hånden i stedet for meg.

Det kan godt hende han gjør akkurat det du sier der, men det fører igjen til spørsmålet: Hvorfor?

Dere må rett og slett prate sammen, finne ut av hvor problemet ligger og ta det derfra. Sex har så lett for å bli både avstraffelse og belønning, i stedet for kun å være til glede for begge. Det er som regel et resultat av et underliggende problem, og det er der dere må begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kunne sikkert ha hoppet over ham titt og ofte, men nå er det slik at det er ikke alltid at sexlysten er helt oppe å går, men sjelden jeg sier nei til sex alikevel om han tar initiativ. Dette fordi jeg vet at dette er noe som er godt og som fører oss sammen, dessuten kommer lysten etterhvert erfarer jeg. En annen ting er at jeg tenner på at han viser interesse for meg, så hvis jeg skal ta 100% ansvar hver eneste gang, syns jeg det blir litt feil!!

Jeg derimot opplever å ha en samboer som jeg vet vil ha sex mye oftere enn vi har, men som ikke gjør en døyt for det. Jeg avviser ham aldri(1 av 100 ganger kanskje), jeg er deltakende og får alltid orgasme. En annen ting er at jeg aldri har ledet et klagetog på dette temaet noen gang, jeg og samboeren har snakket om det(tydeligvis ikke godt nok), men han har haldri fått kjeft el pes for noe om dette.

Tidligere har denne kåte søvnen hans ført til at han krafser på meg og vil ha sex, noe han da som oftest får. Tankene har jo da også slått meg, hvem tenker han på nå osv....men har selv tatt meg i at jeg ikke skal være tåpelig!

Har aldri opplevd at han har runket i stedet for å tatt det ut på meg i søvne, så det ble et lite sjokk for meg den natten. Men igjen, TAR HAM ikke for noen ting, vet han ikke styrer dette når han sover og finner meg godt i at han runker (selv om jeg selvfølgelig kunne tenkt meg at han tar initiativet mer mot meg.)

 

Er ellers enig med deg "sommerfuggel i vinterland", skjønner godt at menn blir frustrerte, for vi damer kan være ganske kompliserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han ronke. kansje han gjør det mindre om du har sex med han mer.

ser ingen prob med at en mann ronker litt jeg.

en mann har sitt behov. og får han ikke dekket behovet med partneren sin så skjønner jeg godt at han ronker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la han ronke. kansje han gjør det mindre om du har sex med han mer.

ser ingen prob med at en mann ronker litt jeg.

en mann har sitt behov. og får han ikke dekket behovet med partneren sin så skjønner jeg godt at han ronker..

 

men det er jo hans skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ER jo bare sånn, at de føler seg ubekvem med å ta initiativ. Noen synes det er flaut, har dårlig selvtillit eller andre hangups som gjør at de finner det vanskelig. Sån ner det bare- dette gjelder jo for både kvinner og menn!

 

Hører jo stadig om menn som klager over at dama tar for lite initiativ, så da må jo en mann "få lov til" å ha det sånn også, om det er noe han sliter med.

 

Istedetfor å klage over dette, og kanksje gjøre ham enda mer fortvilet over dette, så kan du heller prøve å finne utav hvorfor det er sånn- om det er slik at han sliter med noe når det gjelder sex.

 

Og så får du da enten stille et ultimatum, eller leve med dette. Det er vel ikke sånn at han IKKE vil ha sex med deg når du initierer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde nektet ham sex, så er jeg helt enig i at samboeren får runke så mye han vil, men det er ikke slik det er her. Men for all del, jeg nekter han ikke å runke og har aldri tenkt å gjort det heller. For som jeg har skrevet flere ganger; jeg vet det er HELT NORMALT!

Lilleva<3lillejentasi<3: Nei, det er veldig sjelden han avviser. Ellers tror jeg nok du er inne på noe som stemmer for min samboer. Han er jo også slik på ømhet og kjærlighet ellers i hverdagen også, men har egentlig aldri tvilt på at han er glad i meg, han er bare slik sikkert. Utenom dette er han en helt fantastisk mann. Han er voksen, fornuftig, hardtarbeidende, flott pappa, realistisk osvosv.

Men han er en mann som ikke viser følelser uten at det virkelig for ham, er mening i det, han er liksom for realist og en for mye svart/hvit person for det. Men ungene viser han følelser for da :)

Han er av den typen at han sa han var glad i meg for 12 år siden og så lenge han ikke sier noe annet så er det det som gjelder :) :) Jeg er jo glad i denne gubben for den han er også :)

Jeg har pratet med han om dette temaet før, mange ganger, men som dere kanskje skjønner av beskrivelsen av ham, så er ikke det enkelt heller. Han liker ikke å snakke om det. Og når jeg forsøkte å snakke med ham etter den natten, så sa han at han følte det var ekkelt og ville for seg selv finne ut hvorfor det ble slik. Han har vel vært ærlig på at han syns det er flaut og snakke om dette temaet.

Men jeg får vel bare prøve igjen.....en ny innfallsvinkel denne gangen kanskje.

Syntes uansett det var greit å prate litt her først, da jeg har forsøkt med ham flere ganger, godt å få litt råd og andre synspunkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest <3Barn&Engler<3

Han er ikke av de som tar initiativ, sier seg jo selv da at det ikke ligger i hans natur å legge opp til sex, da hjelper det jo ikke å bare prate om det. Hva med å "minne på" at nå er det lenge siden HAN tok initiativet? Rett og slett prøve å vinkle inn på å "trene" han til det?

Jeg var slik i starten, vi hadde kun sex når samboeren la opp til det, jeg var nok veldig lik din samboer i forhold til den delen. Men de siste 6 mnd opplever jeg tidt og ofte at jeg legger opp til sex, hvordan det ble slik? Samboeren min "presset" meg til å ta initiativet... Tror ingen av oss er 100% sikre på hvordan han klarte det, men det hele startet med han som sa ifra inn i mellom at jeg også kunne ta initiativet.

 

I starten var det litt kleint at han sa slikt til meg, men opplevde at han virket mer tilfreds med sexen når jeg la opp til det, så det ble noe vi felles opparbeidet, nå er vi kommet til et punkt hvor vi er likestilt i den situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også voknet av at samboeren krafser på seg selv i søvne ;) Det er nok en manneting. Men jeg vekte han og lurte på hva han drev med, og han ble veldig forlegen og flau, stakkar. Ikke akkurat noe å bli sint eller frustrert for, spør du meg :)

 

De andre sengeutfordringene er en annen sak, og sikkert noe dere burde jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting - du kan slutte å ta initiativ og se hvor lenge han venter med å ta initiativ selv. Går det mange måneder, vil jeg påstå at han dessverre ikke tenner på deg ¨på tilstrekkelig måte. For selv den mest sjenerte tar initiativ når han får veldig lyst på sin kjære. Ikke foretrekker runking i dusjen som fullverdig eller bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som ha svart her, vet ikke hvor mye dette går utover selvtilitten din.

 

Jeg skjønner deg kjempegodt!! Har det litt på samme måte. Samboeren trenger ikke sex så ofte som meg, så det er somregel jeg som må prøve meg. Men runke- DET gjør han. Da føler jeg han velger å runke framfor å ha sex med meg. Og INGEN kan fortelle deg noe som helst ang. dette om de ikke har vært igjennom dette selv. Over lengre tid.

 

Jeg skjønner deg godt, og det er HANS feil. Ikke din. Du bør sette deg ned å snakke med mannen din. Skikkelig.. Om han ikke sjerper seg, så bestiller du time til sexolog. Du skal ikke leve sånn! Jeg sa til min samboer at jeg bestiller time til sexolog. Det ville han ikke, og bestemte seg der og da for å skjerpe seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...