Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Argh, myggen stikker bare meg!

• Logg inn for å svare
14 svar til dette emnet

#1 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 967 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 24 mai 2012 - 10:51

For ei ukes tid siden fikk jeg mine første myggstikk. Og det har blitt maaange flere.
Greit nok, det er jo myggtid nå. MEN det mystifistiske er at det er kun jeg i huset som blir stukket! Hver gang jeg begynner å klø pga av et, og kommenterer det, så sier gubben "Det kan ikke være mygg, jeg blir ikke stukket. Sikkert noe du innbiller deg".
Man kan da ikke innbille seg et myggstikk som hovner opp og klør. Helt ut av det blå! Nå er armene mine oppspiste, jeg klør meg ihjel snart, og gubben er enda bestemt på at det er noe jeg innbiller meg.

Vi spiser akkurat det samme, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg tiltrekker meg all myggen.
Jeg innrømmer det selv, I'm not that hot.

Utblåsning pga at det klør overalt, og jeg blir gærn snart.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Burpy McFisen

Burpy McFisen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 379 Innlegg:
  • StedOslo

Skrevet 24 mai 2012 - 10:55

Myggen stikker ikke bare deg... den stikker meg også! ;p Jeg smaker godt... sambo smaker æsj..

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 192 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 10:56

Hehe, er uten tvil forskjell på det der altså, jeg blir nesten aldri stukket. Mange år siden jeg hadde et myggestikk sist, jeg får heller ikke flott på meg av turer i skogen, mens jeg må plukke av mannen som også blir stukket av mygg.

Et tips til deg er å gå på bodyshop og kjøpe bodylotion deres  med lavendelduft, myggen kan ikke fordra lavendel nemlig. Plant lavendel i krukker og bed rundt verandaen deres så blir det garantert mindre mygg der også.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 192 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 10:57

Vis innleggAnonym bruker skrev 24 mai 2012 - 10:56:

Hehe, er uten tvil forskjell på det der altså, jeg blir nesten aldri stukket. Mange år siden jeg hadde et myggestikk sist, jeg får heller ikke flott på meg av turer i skogen, mens jeg må plukke av mannen som også blir stukket av mygg.

Et tips til deg er å gå på bodyshop og kjøpe bodylotion deres  med lavendelduft, myggen kan ikke fordra lavendel nemlig. Plant lavendel i krukker og bed rundt verandaen deres så blir det garantert mindre mygg der også.

Ikke Flott, men Flått mente jeg, de er jo i skogen ;)

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 192 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 11:00

ENda på denne tiden, kan det ikke være fuglelopper? Myggen har også ofte preferanser, men som regel, er det mygg blir de fleste stukker..Bare ikke like mye..

Hjemme hos oss får jeg loppebitt. Ser barna får det de også, men da er det bare røde prikker, og det klør ikke. Det samme gjelder vel mannen-- ...Jeg har i år oppnådd dype arr og blåflekker som ikke har forsvunnet selv om det er uker siden de ellers forsvant..FOrdi de har klødd så inni granskauen,- samtidig som en del av de har gjort vondt..Nå har jeg ikke fått nye bitt på ei lita uka, og håper sesongen her i området er over...

Mygg reagerer de fleste på, og  "alle" klør om de blir bitt. Noen mer, andre mindre..Lopper derimot, er det mer variasjon på,- har jeg hørt..Det er flere som ikke reagerer på bitt, mens andre kan reagere ekstremt...Jeg reagerer ekstremt på både mygg, knott og lopper, og det blir verre med årene..De andre får også bitt, men ikke så mange som meg, for jeg er virkelig en "Mygg- og knottfanger"...Trenger ikke myggspray om jeg er med på tur... ;) Noe man må leve med..er jo greit og vite at en er populær blant NOEN i allefall

#6 Mango86

Mango86

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 430 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 11:08

Jeg var i syden i fjor med 6 andre, ingen ble stukken -kun meg! Jeg hadde svære kuler på beina som ble først røde, så blå etterpå. Så ut som noen hadde slått meg med balltre :P Sånn er det hver gang jeg er i utlandet, her hjemme får jeg bare 5-kroner store stikk som blir røde og klør. Syden: appelsin-størrelse som står utav huden! Veldig plagsomt, var på apotek i syden, hev ene leggen på disken der og sa "moskito" :P Fikk en salve som dempet kløingen, men var like rød-blå. hehe...

#7 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 24 mai 2012 - 11:15

Uff jeg smaker også godt! Vi får være glad det ikke finnes vampyrer da vi hadde jo het klart vært førstevalget med søtt blod!

Jeg våknet med to nye nipples i dag midt på brystet og en giga kul
På rumpa.. Selektiv hukommelse hvert år glemmer jeg at mygg finnes så kommer sommeren og det ser ut
Som jeg har kronisk vannkopper.. :(

#8 "Himmel og hav"

"Himmel og hav"

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 110 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 12:21

Vi er flere i den båten. I tillegg til å være smaskens myggmat, så er jeg også så heldig at jeg kan glede meg over de samme myggstikkene i minst et par uker. De blir borte og så popper de opp igjen or å klø noen timer.

Resten av familien får ikke så mange stikk på deling i løpet av en sommer som det jeg får. Her en gang jeg og mannen min hadde jobbet ved siden av hverandre i en skråning i hagen kunne jeg dagen etter telle over 70 stikk, bare på beina. Han hadde 3!

Om det er så at lavendel hjelper, så skal jeg sporenstreks ut og kjøpe lavendel til alle krukkene på terrassen. Jeg liker ikke lukta jeg heller, men om den holder myggen på avstand så er det verd det!

#9 lille sprelle

lille sprelle

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 481 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 12:45

Noen av oss er bare så veldig søte at myggen ikke kan motstå oss!

Jeg har samme "problemet"

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 192 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 17:18

Jeg har fått et helt nytt liv etter at jeg for noen år siden begynte med tilskudd av større doser vitamin B6!

Før var jeg den som alltid var omringet av mygg, andre fikk ikke stikk, jeg ble oppspist.
Av ett enkelt myggbitt på f.eks. hånden kunne hele armen hovne opp, og mer enn tre bitt til sammen på kroppen kunne gi meg ordentlig influensafølelse i kroppen i flere dager med muskelsmerter, hodepine, kvalme og feberfølelse uten feber. Bittene kunne også klø i et par uker etter jeg hadde fått dem, og jeg sov ekstremt dårlig siden ikke noe virket kløedempende nok.

Hvis jeg tar nok vit. B6 nå så slipper jeg unna med svært få bitt pr sommer og det rare er at jeg ikke reagerer like mye på bittene som jeg gjorde før heller.

For at det skal virke må man opp i høye nok doser. På apoteket får man kjøp vit. B6 pyridoksin i 40 mg pr tablett. For noen er dette nok. Jeg må opp i enda høyere dose i perioder med ekstra mye mygg, da gjerne 80-100 mg pr dag. (Er jeg i Sverige kjøper jeg alltid med 100 mg tabletter på helsekosten der, og i normale perioder tar jeg en halv tablett pr dag, er det ille med mygg og jeg vet jeg skal være et sted med mye mygg så tar jeg 100 mg pr dag.) I Norge er 40 mg pr tablett høyeste dose som er lovlig å selge.
Hvis jeg stresser mye eller spiser mye søtt må jeg også opp i mer enn 40 mg pr dag.

Går man på p-piller trenger kan man visstnok generelt trenge litt mer vit. B6 - og det kan jo forklare hvorfor så mange kvinner blir mer bitt enn menn?

Takk for at du skrev denne tråden - det minte meg på at det er på tide å øke inntaket mitt med vit. B6 :)

#11 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 526 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 18:24

Du bor i nord , Miryks? Myggen har ikke kommet ennå, den kommer ikke før rundt Sankt Hansaften, men det kan være fuglelopper. Har du dyr? De trekker gjerne med seg slike uting inn i huset. Heldigvis dør loppene etterhvert men de rekker å bite fra seg først.

At bare du blir bittkan nok være sant. Jeg har hørt at de med søtt blod blir foretrukket av myggen, kan jo være noe i det? Jegblir også mye stukket av myggen. Hvis du drikker vann med litt sitron i så blir du "surere" og myggen stikker deg ikke like mye. :)

#12 Lettie

Lettie

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 157 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 18:37

Jeg får omtrent aldri myggestikk. Vi er flere søsken som nesten ikke blir stukket, mens andre blir jo oppspist. Endelig én ting jeg trakk vinnerloddet på ;)

Dette innlegget har blitt redigert av Lettie: 24 mai 2012 - 18:37

#13 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 967 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 24 mai 2012 - 18:56

Vis innleggLeona med 2 rosahjerter skrev 24 mai 2012 - 18:24:

Du bor i nord , Miryks? Myggen har ikke kommet ennå, den kommer ikke før rundt Sankt Hansaften, men det kan være fuglelopper. Har du dyr? De trekker gjerne med seg slike uting inn i huset. Heldigvis dør loppene etterhvert men de rekker å bite fra seg først.

At bare du blir bittkan nok være sant. Jeg har hørt at de med søtt blod blir foretrukket av myggen, kan jo være noe i det? Jegblir også mye stukket av myggen. Hvis du drikker vann med litt sitron i så blir du "surere" og myggen stikker deg ikke like mye. :)

Her i Pasviks dype skoger har myggen kommet, og det for fullt ;)
Den gjør det hver mai.

Det er ikke fuglelopper. Dette er myggstikk. Vet ikke med alle andre, men jeg ser forskjell på myggstikk og fuglelopper  :)

#14 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 526 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 19:08

Vis innleggMiryks skrev 24 mai 2012 - 18:56:

Vis innleggLeona med 2 rosahjerter skrev 24 mai 2012 - 18:24:

Her i Pasviks dype skoger har myggen kommet, og det for fullt ;)
Den gjør det hver mai.

Det er ikke fuglelopper. Dette er myggstikk. Vet ikke med alle andre, men jeg ser forskjell på myggstikk og fuglelopper  :)

Aha, i Pasvik! Da skjønner jeg :) Jo, jeg ser også forskjell på bittene og stikkene. Drikk vann med sitron i så holder nok myggen seg unna :)

#15 Yzma

Yzma

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 967 Innlegg:
  • StedFlyttefot?

Skrevet 24 mai 2012 - 19:10

Vis innleggLeona med 2 rosahjerter skrev 24 mai 2012 - 19:08:

Aha, i Pasvik! Da skjønner jeg Postet bilde Jo, jeg ser også forskjell på bittene og stikkene. Drikk vann med sitron i så holder nok myggen seg unna Postet bilde

Takk, I'll give it a try ^^, :D