Ble det hvert år når jeg var liten, og fikk en tøff caps av min kjære pappa med propell, var dermed den tøffeste i gata! Føler meg ikke like tøff nå, her jeg sitter med nylig ervervet solbrent hodebunn som niverker. Noen som har smarte tips til hva jeg kan gjøre?
hjelp! solbrent i hodebunnen
Opprettet av
solstråle- g09 og ?12
, mai 24 2012 08:29
4 svar til dette emnet
Skrevet 24 mai 2012 - 08:29
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 24 mai 2012 - 08:34
Jeg foreslår at du bytter ut propell-capsen med en lekker solhatt :-) Men hva du skal gjøre med det som allerede er brent ... næsj, holde hodet i skyggen og legge på en ispose av og til 
God bedring til hodet!
God bedring til hodet!
Skrevet 24 mai 2012 - 10:37
Så faktisk et program, om dette en gang. I USA er hudkreft i hodebunnen ganske utbredt. Folk smører seg overalt, men glemmer hodebunnen. Hudforandringer er vanskelige å oppdage under hår, så det var gjerne for sent å gjøre noe med, når kreften først var oppdaget.
Bruk solhatt!
Bruk solhatt!
#4 Gjest_lillemor og lillefrøken_*
Skrevet 24 mai 2012 - 13:18
Hodebunnen er kinkig, går liksom ikke å smøre der... jeg har iallfall aldri smurt hodebunnen, ser for meg at håret blir en smule fett av det 
Huff, fikk skikkelig sobforbrenning i hodebunnen en gang, og før jeg skjønte at jeg var brent, skulle jeg rette på skillen min med en kam (den skarpe siden av en kam med langt skaft), og jeg ripte opp det solbrente slik at det begynte å væske. Det kjentes ut som små bobler, og det størknet jo etter hvert så det ble hardt. Jeg gikk da en stund med sånn bredt hårbånd som dekket hele solbrente skillet mitt. Og det er kanskje mitt beste tips, å bruke hårbånd (den brede typen, som dekker mye av hodebunnen på toppen) om du ikke liker å gå ute med solhatt/caps. Det går også an å bruke et fint tynt skjerf og knyte det opp som hårbånd, hvis du synes det blir mer dekorativt
Huff, fikk skikkelig sobforbrenning i hodebunnen en gang, og før jeg skjønte at jeg var brent, skulle jeg rette på skillen min med en kam (den skarpe siden av en kam med langt skaft), og jeg ripte opp det solbrente slik at det begynte å væske. Det kjentes ut som små bobler, og det størknet jo etter hvert så det ble hardt. Jeg gikk da en stund med sånn bredt hårbånd som dekket hele solbrente skillet mitt. Og det er kanskje mitt beste tips, å bruke hårbånd (den brede typen, som dekker mye av hodebunnen på toppen) om du ikke liker å gå ute med solhatt/caps. Det går også an å bruke et fint tynt skjerf og knyte det opp som hårbånd, hvis du synes det blir mer dekorativt
Dette innlegget har blitt redigert av lillemor og lillefrøken: 24 mai 2012 - 13:19
Skrevet 24 mai 2012 - 13:20
Hatt på hodet og la det stå til med den flassingen du vil få. Kan jo selvsagt kline litt aloe vera oppi der, men det er jo ikke særlig stas med tanke på håret.