Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

FRUSTRERT!!!

• Logg inn for å svare
21 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 18:07

Møkkadama, som er moren til mine stebarn oppfører seg helt urimelig! Vi har EN regel som skal følges når barna er hos henne, og det er at de skal sjekke om hunden vår er alene før de kommer. Om vi er hjemme er de hjertlig velkommen, om vi har tatt med hunden bort er det ingen problem at de låser seg inn. Men hunden vår sliter med stress i forbindelse med at vi går fra henne, så det er svært uheldig for hennes helse om man bare løper innom og går fra henne igjen. Det er så ille at hun skader seg selv og huset om dette skjer.

I helga skjedde det for ørtende gang at de låser seg inn uten å sjekke. Når jeg kom hjem fra butikken var det store sår på potene til hunden, ødelagt sofa og det ble jo nok en veterinærregning på mange tusen (glad vi har forsikring så jeg får tilbake noe). Men det verste er stresset hos hunden og sårene hennes, pengene er bare irriterende.

Jeg ble drit forbannet, forsøkte å ringe mange ganger, men får ikke svar og skriver til slutt en melding der jeg kanskje var litt skarp. Men jeg har virkelig fått nok av at de ikke klarer å overholde regler. Hadde de bare sagt i fra at de skulle komme innom hadde jeg blitt hjemme.

Mannen min og jeg har nå foreslått at de ikke skal ha nøkkel til huset vårt de ukene stebarna mine er hos mor, for å forhindre at de glemmer seg og vi skal slippe flere turer til veterinæren.

Svaret hennes er å true med at barna skal slutte å være hos oss 50%, og bare annenhver helg! Mannen min ble helt knust av tanken på å miste samværet, mens jeg har lyst til å banke litt vett inn i hodet hennes! Hvor barnslig er det ikke å true med sånn bare fordi vi forsøker å hindre at vår litt stressede hund ikke skal lide???

Måtte bare få det ut...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 22 mai 2012 - 18:17

Om de ikke klarer å overholde reglene dere har i deres hjem så bør de ikke ha nøkkel for å låse seg inn.
Både foreldre og barn som bor sammen, og stebarn, delte hjem, skilte foreldre osv., må følge reglene satt i hjemmet uansett og må utvise respekt for de voksne som setter reglene i det respektive hjemmet (selv om det aldri så mye også er barnas hjem så er det vi som er voksne og vi som er foreldre som bestemmer husreglene).

At mor truer er bare idiotisk. Hun kommer nok ikke så langt med det så lenge dere har avtalefestet omsorgsfordelingen av barna.

Dette innlegget har blitt redigert av Lykke Fryd ♥: 22 mai 2012 - 18:18

#3 sju

sju

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 16:20

Ta nøkkelen. La nå hunden få et godt liv.

Her har ikke stebarna nøkkel og har heller aldri hatt det.
7

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 18:39

Vis innleggsju skrev 23 mai 2012 - 16:20:

Du er klar over at det du omtaler som "stebarna" faktisk er BARNA til far??
Skal ikke deres evt felles barn heller få nøkkelen til hjemmet sitt? For det er det det er vet du; altså hjemmet til barna...

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 18:44

Vis innleggAnonym bruker skrev 22 mai 2012 - 18:07:

Møkkadama, som er moren til mine stebarn oppfører seg helt urimelig! Vi har EN regel som skal følges når barna er hos henne, og det er at de skal sjekke om hunden vår er alene før de kommer. Om vi er hjemme er de hjertlig velkommen, om vi har tatt med hunden bort er det ingen problem at de låser seg inn. Men hunden vår sliter med stress i forbindelse med at vi går fra henne, så det er svært uheldig for hennes helse om man bare løper innom og går fra henne igjen. Det er så ille at hun skader seg selv og huset om dette skjer.

I helga skjedde det for ørtende gang at de låser seg inn uten å sjekke. Når jeg kom hjem fra butikken var det store sår på potene til hunden, ødelagt sofa og det ble jo nok en veterinærregning på mange tusen (glad vi har forsikring så jeg får tilbake noe). Men det verste er stresset hos hunden og sårene hennes, pengene er bare irriterende.

Jeg ble drit forbannet, forsøkte å ringe mange ganger, men får ikke svar og skriver til slutt en melding der jeg kanskje var litt skarp. Men jeg har virkelig fått nok av at de ikke klarer å overholde regler. Hadde de bare sagt i fra at de skulle komme innom hadde jeg blitt hjemme.

Mannen min og jeg har nå foreslått at de ikke skal ha nøkkel til huset vårt de ukene stebarna mine er hos mor, for å forhindre at de glemmer seg og vi skal slippe flere turer til veterinæren.

Svaret hennes er å true med at barna skal slutte å være hos oss 50%, og bare annenhver helg! Mannen min ble helt knust av tanken på å miste samværet, mens jeg har lyst til å banke litt vett inn i hodet hennes! Hvor barnslig er det ikke å true med sånn bare fordi vi forsøker å hindre at vår litt stressede hund ikke skal lide???

Måtte bare få det ut...

Er det andre barn i huset? Enten dine eller fellesbarn? Hva gjør dere evt i forhold til dem og nøkler/stikke innom før de løper ut og leker igjen osv...??

Hvis hunden ikke tåler dette, så det vel ikke akkurat den optimale familiehunden... Den hadde kanskje hatt det bedre i et annet hjem.

Og som mamma selv, så kan jeg skjønne dine stebarns mor; det frister jo ikke å sende ungene sine annenhver uke til noen som ikke engang lar de få ha nøkkel til sitt eget hjem.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 14:22

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 mai 2012 - 18:44:

Måtte bare få det ut...

Er det andre barn i huset? Enten dine eller fellesbarn? Hva gjør dere evt i forhold til dem og nøkler/stikke innom før de løper ut og leker igjen osv...??

Hvis hunden ikke tåler dette, så det vel ikke akkurat den optimale familiehunden... Den hadde kanskje hatt det bedre i et annet hjem.

Og som mamma selv, så kan jeg skjønne dine stebarns mor; det frister jo ikke å sende ungene sine annenhver uke til noen som ikke engang lar de få ha nøkkel til sitt eget hjem.

Ja, det er andre barn i huset. Et stebarn til og et felles barn. Det andre stebarnet er på SFO til vi andre kommer hjem, og eldste stebarnet (som er han med egen nøkkel) har ingen problemer med å dra rett til kompiser etter skolen for å ikke forstyrre hunden. Denne regelen har vi hatt i mange år og er godt innarbeidet her. Problemene er når han er hos mor, der de ikke har noen regler, da glemmer han at det er regler i vårt hjem. Mor kunne heller ikke brydd seg mindre om helsen til vår hund, hun har selv sagt at hun hater alle dyr. (men var svært takknemmelig når jeg var med på å kurere den ekstreme hundeskrekken til yngste sønnen hennes, for de kunne ikke gå på skitur eller skogtur tilfelle de møtte en hund og nå er det null problemer)

Og mener du seriøst at jeg skal gi bort en hund jeg har hatt i seks år fordi mor og stesønn ikke klarer å ta hensyn og vise respekt for våre regler??? Du har helt klart ikke dyr selv, og har du det setter du nok ikke like stor pris på dine dyr som jeg gjør på min hund!

Og nøkkelen blir bare inndratt ukene han er hos mor, han får selvfølgelig ha den ukene han bor hos oss så han kommer seg inn etter skolen.

HI

#7 sju

sju

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 16:15

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 mai 2012 - 18:39:

Skal ikke deres evt felles barn heller få nøkkelen til hjemmet sitt? For det er det det er vet du; altså hjemmet til barna...

Hadde jeg ikke vært klar over det så hadde ikke "stebarna" vært mine stebarn ;)

Går helt fint at dem ikke har egen nøkkel og det har heller ingen av mine og våre barn , det er faktisk ikke helt klokt å dele ut nøkkel til hver enkelt når det er 10 mennesker som bor i huset til sammen :)

Fort gjort å misse en nøkkel og med mange nøkkler slengende rundt kan jo hvem som helt komme seg inn hos oss.
7

#8 sju

sju

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 56 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 16:18

Vis innleggAnonym bruker skrev 24 mai 2012 - 14:22:

Måtte bare få det ut...

Ja, det er andre barn i huset. Et stebarn til og et felles barn. Det andre stebarnet er på SFO til vi andre kommer hjem, og eldste stebarnet (som er han med egen nøkkel) har ingen problemer med å dra rett til kompiser etter skolen for å ikke forstyrre hunden. Denne regelen har vi hatt i mange år og er godt innarbeidet her. Problemene er når han er hos mor, der de ikke har noen regler, da glemmer han at det er regler i vårt hjem. Mor kunne heller ikke brydd seg mindre om helsen til vår hund, hun har selv sagt at hun hater alle dyr. (men var svært takknemmelig når jeg var med på å kurere den ekstreme hundeskrekken til yngste sønnen hennes, for de kunne ikke gå på skitur eller skogtur tilfelle de møtte en hund og nå er det null problemer)

Og mener du seriøst at jeg skal gi bort en hund jeg har hatt i seks år fordi mor og stesønn ikke klarer å ta hensyn og vise respekt for våre regler??? Du har helt klart ikke dyr selv, og har du det setter du nok ikke like stor pris på dine dyr som jeg gjør på min hund!

Og nøkkelen blir bare inndratt ukene han er hos mor, han får selvfølgelig ha den ukene han bor hos oss så han kommer seg inn etter skolen.

HI

Må jo vite at stakkars "skillsmissebarna" må få alt, første prioritering til en hver tid :)
Er det rart at det er mange egoistiske barn/unge voksne som tror dem er verdensnavle ...
Vise hensyn til en hund som jo da bare er å få avlivet går jo ikke ann.
7

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 21:51

Vis innleggAnonym bruker skrev 24 mai 2012 - 14:22:

Måtte bare få det ut...

HI

1) Jeg beklager at jeg ikke leste innlegget godt nok; ser at du skrev at nøkkelen skulle inndras de ukene de er hos mor.

2) Jeg synes fremdeles det er spesielt at barnet Må dra til kompiser hver dag etter skolen for å ikke forstyrre hunden.

3) Det er vel ikke nødvendigvis det at det er INGEN regler hos mor, men at barna faktisk får lov til å låse seg inn i sitt eget hjem når som helst når de er hos henne...

4) Ja, jeg mener at dersom hunden ikke fungerer som familiehund, så bør du revurdere om du/dere kan beholde hunden. (Ikke fordi stebarn og deres mor "ikke har respekt for deres regler", men fordi det fungerer dårlig med en familiehund som er så nervøs/har tvangsmessig adferd.)

5) Jeg har dyr og er veldig glad i dyrene mine, men ungene mine kommer før dyrene.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 24 mai 2012 - 21:58

Vis innleggsju skrev 24 mai 2012 - 16:15:

Vis innleggAnonym bruker skrev 23 mai 2012 - 18:39:

Hadde jeg ikke vært klar over det så hadde ikke "stebarna" vært mine stebarn ;)

Går helt fint at dem ikke har egen nøkkel og det har heller ingen av mine og våre barn , det er faktisk ikke helt klokt å dele ut nøkkel til hver enkelt når det er 10 mennesker som bor i huset til sammen :)

Fort gjort å misse en nøkkel og med mange nøkkler slengende rundt kan jo hvem som helt komme seg inn hos oss.

Det var formuleringen "stebarna" jeg reagerte på; hadde du skrevet stebarna MINE så hadde jeg ikke reagert.

Ellers har du et godt poeng mtp å dele ut haugevis av nøkler.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 06:57

Stebarn . eller stebarna mine?? hva er det å henge seg opp i? jeg sier ikke min - for han erikke mimn på NOEN måte!

Og hvorfor i all verden skal stebarn ha nøkkel den uken de ikke er på samvær? Her i hus blir det totalt uaktuelt når den alderen kommer...

50/50 vil si en uke her og en annen der - og det skal avtales om det blir forandring! Her blir det ikke noe innlåsning osv uten at det er avtalt først! å dette med stebarnets hjem? Han bor hos mor han - samvær med far! så hjem å hjem?? ikke helt!

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 08:43

Tror ikke vi blir enige nr 9.

Men for å gjøre en liten oppklaring til, de Må ikke dra til kompiser hver dag etter skolen for ikke å forstyrre hunden, men skal de til kompiser så drar de rett dit uten å gå hjem med sekken først. De har ofte med kompiser hjem, eller drar alene hjem etter skolen. Det er det med "å stikke innom" som er problemet ikke det å komme hjem!

Uten å kjenne hunden vår tror jeg ikke du skal uttale deg om hun passer som familiehund eller ikke. Separasjonsangst gjør ikke hunden til en dårlig familiehund, bare en hund man må ta litt hensyn til. Jeg har hatt flere hunder før og driver aktivt med hund og har aldri møtt en hund som er så tålmodig med barn, og som er så lett å håndtere som den vi har nå. Jeg setter heller ikke hunden forran noen av barna, men sender ikke fra meg et uskyldig vesen fordi det er litt upraktisk for stebarn og moren deres å ringe for å sjekke om vi er hjemme!

Og det med reglene hos mor. I følge begge stebarna blir ikke regler som pappaen og mor har avtalt fulgt opp hos mor. De har flere ganger satt seg ned for å avtale like regler for legging, innetider, lekser før lek, antall timer spilling ol. for at det skal bli mindre overganger for barna når de har to hjem, men mor overholder ikke dette. Hun ringer også gråtende hit og lurer på om pappaen kan hjelpe henne fordi hun ikke har kontroll på spillingen til eldste gutten, han kommer plutselig alt for sent hjem, hun tar han i å spille om natten når han skulle sovet, så jeg VET at ikke reglene følges hos henne og at ting "sklir ut" når de er der.

Jeg er ferdig med å diskutere dette med deg. Jeg var frustrert over at mor og stesønn ikke klarer å vise respekt for regler og at de ikke har empati for dyr, måtte få det ut. Og trenger ikke hjelp av deg til å avgjøre om hunden vår er bra familie hund eller ikke.

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 09:05

Jeg forstår ikke hvorfor dette er morens problem.... Er det hun som har kjørt barnet til deg sånn at han kan stikke innom å hente noe, eller går barnet til dere selv?

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 09:42

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 mai 2012 - 09:05:

Jeg forstår ikke hvorfor dette er morens problem.... Er det hun som har kjørt barnet til deg sånn at han kan stikke innom å hente noe, eller går barnet til dere selv?

Det er morens problem fordi hun reagerer overilt når far og stemor prøver å iverksette tiltak for å beskytte hunden, når stebarnet/farens barn ikke overholder en enkelt regel. Og med overilt mener jeg trusler om unnlatelse av samvær... Enhver forelder ville følt seg maktesløs og tredd ned over hodet urettmessige konsekvenser pga normal oppdragelse. Jeg mener gutten har godt av å lære å ta hensyn til dyr. Er det ikke slik vi ønsker å oppdra våre barn? At de behandler mennesker og dyr med respekt?

Men HI:
Kan ikke barnet heller få beskjed om å legge sekken i garasjen eller boden, om ingen er hjemme etter skoletid?? Da får ungen lagt fra seg den tunge sekken, og problemet er løst...?

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 12:43

Til nr 14

Det du beskriver om hvordan moren reagerer er akkurat hvorfor jeg er frustrert. Fint at du forstår!

Og det er mye forskning som viser at barn som vokser opp med dyr viser mer empati senere i livet, så det er i alle fall sånn jeg ønsker å oppdra mitt barn.

Og sekk i garasjen eller uteboden er alltid en mulighet, som også blir benyttet i dag om de går forbi huset på vei til kompis. Som sagt har vi ingen problemer med barna i forhold til hunden de ukene de er her, bare de ukene de er hos mor.

Og til en av de andre over her, Ja, hun kjører dem hit, derfor er hun en stor del av problemet med dette å bare låse seg inn.

HI

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 14:30

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 mai 2012 - 12:43:

Til nr 14

Det du beskriver om hvordan moren reagerer er akkurat hvorfor jeg er frustrert. Fint at du forstår!

Og det er mye forskning som viser at barn som vokser opp med dyr viser mer empati senere i livet, så det er i alle fall sånn jeg ønsker å oppdra mitt barn.

Og sekk i garasjen eller uteboden er alltid en mulighet, som også blir benyttet i dag om de går forbi huset på vei til kompis. Som sagt har vi ingen problemer med barna i forhold til hunden de ukene de er her, bare de ukene de er hos mor.

Og til en av de andre over her, Ja, hun kjører dem hit, derfor er hun en stor del av problemet med dette å bare låse seg inn.

HI

Jeg burde seff tenkt på det før!... Når problemene kun oppstår når gutten er hos mor, så er det seff ikke for å legge fra seg sekken, men for å hente ting som ligger inne hos dere.

Jeg ser at det er praktisk for mor å svippe innom når dere ikke er hjemme... (Kan godt hende hun er så fan av at gutten har stemor). Uansett så er det feil å la slikt gå utover hunden. Har dere tatt bilder/filmet for å vise henne hvor ille det er? Kan hende hun føler/tror dere overdriver siden hunden helt sikkert oppfører seg bra når de er der.

Jeg prøver IKKE å unnskylde oppførselen, for den er forkastelig i denne situasjonen, jeg prøver bare å høre om dere har forsikret dere at hun virkelig forstår det som blir gjort? Hvis hun ikke har forstått det, kan det jo hende hun vil endre dette. Hvis hun forstår det og har forstått det hele veien, så hadde jeg latt stebarnet ha nøkkel kun når han bodde hos oss..... For jeg tror ikke hun kommer langt med truslene sine når det kommer til stykket.

Nr 14

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 14:32

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 mai 2012 - 14:30:

Jeg ser at det er praktisk for mor å svippe innom når dere ikke er hjemme... (Kan godt hende hun er så fan av at gutten har stemor).

Nr 14

Ops! Her skulle det stå at det kan godt hende hun IKKE er så fan av at gutten har stemor ;)

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 14:35

Men hvorfor skal barnet innom med sekken om han er til mor? Den skjønner ikke jeg..

#19 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 15:10

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 mai 2012 - 14:35:

Men hvorfor skal barnet innom med sekken om han er til mor? Den skjønner ikke jeg..

Da syns jeg du skal trekke pusten dypt og lese hi en gang til. Der står det TYDELIG at det er for å hente ting osv han stikker innom når han er hos mor.

Det med sekken er de ukene han er hos far.

Kan da i all fornuftens navn ikke være så vanskelig å skjønne????

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 562 733 Innlegg:

Skrevet 25 mai 2012 - 20:19

Vis innleggAnonym bruker skrev 25 mai 2012 - 06:57:

Stebarn . eller stebarna mine?? hva er det å henge seg opp i? jeg sier ikke min - for han erikke mimn på NOEN måte!

Og hvorfor i all verden skal stebarn ha nøkkel den uken de ikke er på samvær? Her i hus blir det totalt uaktuelt når den alderen kommer...

50/50 vil si en uke her og en annen der - og det skal avtales om det blir forandring! Her blir det ikke noe innlåsning osv uten at det er avtalt først! å dette med stebarnets hjem? Han bor hos mor han - samvær med far! så hjem å hjem?? ikke helt!

Wow... Du er virkelig en hyggelig stemor å ha skjønner jeg.
Hvis barna er en uke hos hver av foreldrene, mener du virkelig at de kun er på SAMVæR hos far en hel uke?? Så da er de egentlig på samvær to steder da, og har ikke noe hjem i følge deg...

Sjarmerende - virkelig!