Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Når og hvordan sluttet dere med smokk?

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Vicky 83

Vicky 83

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 327 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 12:56

Gutten min er akkurat 2 år og bruker smokk når han skal sove. Han har ikke ønske om smokk ellers, men er veldig avhengig av den ved soving. Jeg tenker at han egentlig burde slutte med den nå, men det er han nok ikke enig i... Hvor gammelt var barnet ditt når det sluttet med smokk? Jeg vet at mange gir smokken til julenissen, Kaptein Sabeltann osv., men tror ikke han hadde syntes det var greit. Han har veldig lite språk enda, så han klarer ikke å få sagt så mye om hva han mener heller. Lett for at han hadde sagt ja, men ikke vært helt enig når det kom til stykket. Han hadde ikke klart å ha en skikkelig samtale om det.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Kortslutning

Kortslutning

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 807 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 08:53

Vår var 2 år da vi sluttet med smokk. Vi var lei hele smokkemaset og en unge på 2 år har ikke behov for smokk(sugebehov er ikke der)
Vi tok bort alle smokkene og sa bare at nå er du ferdig med smokk også kasta vi de i søpla. Hun godtok det hun:) Brukte litt lengere tid på å sovne de første kveldene, men noe annet hadde vi ikke trodd. Hun har jo tross alt lært seg å sovne med plastdingsen i kjeften..

Nå er vår måte kanskje litt brutal for de fleste, men vi har funnet ut at vi kan ikke dulle og kosepraten med ungen vår. Hun trenger klare beskjeder og klare oppgaver. Så hun taklet dette kjempefint:) Spurte ikke etter smokken heller:)

#3 LilleBamBam+EnTil

LilleBamBam+EnTil

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 814 Innlegg:
  • StedBærum-fattiglus

Skrevet 23 mai 2012 - 11:12

Jeg har virkelig noe å glede meg til skjønner jeg :).

Her er det smokk når hun skal sove, eller når hun er syk eller har slått seg. Og hun har så suttemas at hun til og med har rpøvd seg på puppen når vi badet!!! Men nå bør jeg vel begynne å tenke på å slutte. Da blir det festlig gitt, hehehe. Snart 2 år

#4 prins2010&prinsesse2012

prins2010&prinsesse2012

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:
  • StedAuli

Skrevet 23 mai 2012 - 12:18

vi sluttet med smokk når eldstemann var 1.. da var han så liten at jeg tror ikke han skjønte noe som helst og sa ikke ett pip når vi begynte å legge han uten smokk.. lillesøster derimot er 9 uker og vi gjør alt for å få hun til å ta smokken, men hun nekter. mye bedre å ligge på puppen hele døgnet :(

#5 Vinterstjerne

Vinterstjerne

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 587 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 13:24

Eldste fikk ha smokk ganske lenge, var over tre år. Pga en liten baby-lillebror og mye sjalusi ville vi ikke nekte henne smokken for tidlig. Vi snakket bare mye om det og begynte å trene på en natt i blant uten smokk. Etterhvert ble det flere og flere netter uten, og plutselig brukte hun dem ikke. Til slutt ble de gitt til julenissen. Men siden hun faktisk hadde sluttet en god stund før jul, var det med nissen egentlig ikke nødvendig.

Minste sluttet noen måneder før treårsdagen. Også med ham bare snakket vi om det en god stund, og begynte plutselig å prøve uten. Gikk helt fint. Har ikke gitt noen premier eller hatt noen store ritualer rundt smokkslutten. Tenker at ungene ikke trenger å forvente premier og gaver for alt mulig.

#6 Ikkje slå mordi

Ikkje slå mordi

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 551 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 19:41

Vesla sluttet forrige uke. (Hun er 2, 5 år). Hun har bare brukt den om natta det siste året, men nå hadde hun bitt hull i den, så da ble vi enige om at vi ikke skulle bruke det mer.
Det gikk overraskende lett.