Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er vi egoistiske foreldre?

• Logg inn for å svare
27 svar til dette emnet

#1 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:11

Hei!

Jeg vet at dette må man absolutt føle på selv og sin familie, men jeg spør uansett...

Nå har muligheten endelig bydd seg for meg og pappaen, vi kan endelig dra på ferie 1 uke uten barn. Koble ut.

Jeg vet at det egentlig er litt slemt ihvertfall for eldstemann på seks som forstår hva vi skal.

Bestemor skal ha minsten på 18 mnd og mormor skal ha eldste på 6 år.

Vi har holdt på å gå fra hverandre helt siden vi fikk minste mann pga mye sykdom og ekstremt tøffe tider.
Føler lissom det er vår tur til å ta var på oss, men føler også at vi har fått en familie vi må ta vare på! (virkelig et dilemma)

Vi skal på ferie i 3 uker med barna når vi kommer hjem.

Hva ville dere gjort? Tror nok ikke en uke med ferie kan redde oss men tror det kan hjelpe slik at vi kan ha noe positivt og se tilbake på i tøffe tider og at vi kan pleie hverandre! :)

Hver så snill og ikke fortelle meg hvor dårlig mor jeg er, og at valgte selv og få barn! Jeg er ikke ute etter dere dømmende, men selvfølgelig det er  lov å være uenig! :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Sandkassa

Sandkassa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 119 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:14

Kos dere! Det kommer barna til nytte at foreldrene pleier forholdet og har det bra sammen. Så lenge dere vet at de har det bra hos de som passer dem er ikke dette noe å ha dårlig samvittighet for.

#3 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 22 mai 2012 - 09:15

At foreldre velger å ta litt egentid for å ta vare på seg selv og på forholdet er langtfra egoistisk når det er det som ofte skal til for å holde forholdet vedlike og for å ha et godt forholdt, noe som absolutt kommer barna til gode :)

God tur og N Y T !! :)

#4 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:16

Tusen takk! :)

Prøve og nyte, kjenner jeg får noja hver gang jeg er inne på bestill! Men men tror det er godt for alle parter

#5 najaden

najaden

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 943 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:26

Dra! Det er ikke egoistisk å pleie forholdet - det er bra for dere - og dermed for ungene! Reis avgårde og kos dere!
termin 23. april!

#6 alvemamma

alvemamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 135 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:27

Å, kom igjen - trykk "bestill" !

Koselig for barna Å fÅ være med bestemødrene og bli bortskjemt en uke - og flott for farmor/mormor Å fÅ kose seg alene med ungene!

God tur!

#7 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 253 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:29

Nå så jeg for meg at barnet var 3 uker... ;-)

Dere er ikke egoister, men lure :-)

Dra og kos dere, men jeg ville hatt barna samme sted, mye bedre for minstemann å være sammen med storebroren :-)

Det dummeste man gjør er å ikke ta vare på forholdet!

#8 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 22 mai 2012 - 09:36

Kom igjen, bestill! Det er så viktig at dere foreldre også får ha litt tid sammen. En sånn tur kan være akkurat det man trenger for å få ny gnist i forholdet! Og husk å prøve og legge igjen bekymring for barna hjemme. De kommer til å storkose seg hos besteforeldre :)
Husker da jeg var liten så ble jeg plassert hos farmor i en uke mens mamma og pappa dro på cruise, og jeg tror aldri ejg har blitt så bortskjemt i hele mitt liv. Det er minner som sitter i :)

#9 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 09:37

he he! :)

Tusen takk, dere får meg til å føle meg 100% bedre! :) Nå skal jeg klare og trykke bestill! :)

Ja kanskje jeg skal prøve og ha begge på et sted, ho på 6 år passer jo og ordner så fint med lillebroren sin, sikkert en trygghet for han og henne...
Tenker vel mer slik at da får begge 100% oppmerksomhet hele veien og slipper og dele denne, da lillebror er ganske  oppmerskomhetsyk! :)

#10 Vicky 83

Vicky 83

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 319 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 11:53

Dra og kos dere! Barna ar bare godt av å ha foreldre som trives i hverandres selskap. De kommer helt sikkert til å kose seg hos bestemødrene. Ville vurdert om kanskje begge skulle vært samme sted. Mine tantebarn var en uke hos bestemoren sin da de var ett og to år gamle. Da tok toåringen vare på ettåringen:-) Det var skikkelig rørende å se på.

#11 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 12:31

Nå har jeg bestilt, skjelver som et aspeløv... Det går sikkert bra når jeg kommer ned og koser meg, er vondt akkurat nå! :( :(

#12 ♥♥♥InMyHeart♥♥♥

♥♥♥InMyHeart♥♥♥

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 4 613 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 12:45

Så gøy! Det å ta vare på hverandre er ikke egoistisk, det er tvert imot en god investering i familien og fremtiden.

Siden dere skal ha lang ferie med barna etterpå, er jeg helt sikker på at seksåringen takler det å ikke få være med helt greit. Begge de små kommer til å storkose seg, og tenk for en glede når dere endelig kommer sammen igjen.

Skjønner godt klumpen i magen, men jeg håper at du tross den klarer å fokusere på mannen din og at dere finner tilbake til de gode følelsene. Alle forhold går opp og ned, det er måten man takler det på som avgjør om det er "for alltid" eller ikke :)

God ferie!

#13 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 12:48

Ja det er som du sier Heartbroken... Kun fokus på hverandre glemme hverdags stress og tenke litt på oss. Nå har det vært 2 år med en sinnsyk gravid kjerring og et stykk alvorlig syk unge. Så nå blir det godt og bare ha fokus på oss... Vi skal også på barnefritt hotel så slipper man og høre andre barn som gråter... (det pleier og knekke meg når jeg ikke har barna i nærheten pga savn)

#14 bønni

bønni

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 113 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 15:00

Da jeg var seks og lillebror nesten fire dro mamma og pappa for første gang på en ukes ferie uten oss. Vi var på landet med mormor og morfar og tante og jeg husker uka som utrolig koselig!! Husker at jeg savnet mamma litt, og at vi snakket om hvor mange dager det var til de kom tilbake - men de sterkeste minnene er eventyrstunder med tante, frokost på trappa med mormor, snekring i lekehuset med morfar, varm melk med honning i "mormorkoppen" osv. Lykke lykke :-)

Og så var det veldig koselig å se igjen mamma og pappa, og ikke minst se hva de hadde kjøpt for noe morsomt i presang fra utlandet ;-)

God tur!

#15 Miamimom

Miamimom

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 066 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 15:09

Jeg ville aldri gjort det, men det er fordi jeg vet jeg ikke klarer å slappe av å kose meg på ferie uten barna. Jeg blir veldig stresset av tanken å være borte fra de i lengre tid, og da også langt fysisk borte. Men, folk er forskjellig. Du reiser fordi du synes det funker for deg, jeg gjør ikke det fordi det ikke funker for meg. :-)

#16 solstråle- g09 og ?12

solstråle- g09 og ?12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 550 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 15:31

Ikke egoistisk i det hele tatt! Mamma og pappa må ha det bra for at familien som en helhet skal ha det bra :) dra med god samvittighet, og kos dere ! Så er dere uthvilte og opplagde til familietur etterpå :)

#17 MrsBlidfis

MrsBlidfis

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 39 Innlegg:

Skrevet 22 mai 2012 - 18:44

Så lenge dere skal på ferie sammen med barna også, så synes jeg dere skal benytte muligheten uten tvil!

Jeg synes ikke noe om at man drar på ferie uten barn, uten å finne på noe med barna i tillegg.. Ferie er familietid!

Nyt en ukes kjæreste-tur! :)

#18 Gjest_lillemor og lillefrøken_*

Gjest_lillemor og lillefrøken_*
  • Gjest

Skrevet 22 mai 2012 - 23:55

Det er IKKE egoistisk! God tur!

#19 *betty*spaghetti*

*betty*spaghetti*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 17 Innlegg:

Skrevet 23 mai 2012 - 00:18

Tusen takk:-)

Grugleder meg faktisk. Virkelig blannede følelser.

Hadde fått dårlig samvittighet for barna hvis vi bare dro og ikke fant på noe med de etterpå, men vi får jo tre flotte uker mex barna og da skal vi jo til legoland og dit veien fører oss. Blir så koselig. Og ihvertfall med to lykkelige ny forelskede foreldre... He he

#20 Vålerenga12, Daniel & Jonas

Vålerenga12, Daniel & Jonas

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 241 Innlegg:
  • StedHurdal

Skrevet 23 mai 2012 - 02:22

Kos dere, nyt det og ta vare på minnene!

Du vil ha med deg barna i hjertet ditt på turen og de kommer til å kose seg.
Det er ikke sikkert at mannen din alltid vil være i hjertet ditt om dere ikke pleier det dere har nå. Det dere kan få og bygge videre på i fremtiden.

Barna trenger en lykkelig mor og en lykkelig far.
Dere trenger å slappe av!

Selv har jeg også tenkt å reise en uke på et hotell uten barn, men bare ikke klart det enda. Men har dristet meg til å reise to ganger med Kiel-båten. ;)
Du verden så godt DET var! Og størstegutten på 6år ble sendt til Bestemor og Bestefar - (to ganger faktisk!) og han ville ikke hjem noen av gangene. Ikke var det trist når jeg leverte han på Værnes (fulgte han med fly til Tr.heim fra Oslo) - og ikke var det trist når jeg kjørte han opp til besteforeldrene.

Han savnet meg ja!! Men, han trivdes så godt. Jeg husker mine barndomsminner av mine flotte besteforeldre.
Herlige!

Og det vil jeg gi ungene mine også. Og, hvem vet? Kanskje ungene trenger fri fra oss foreldre og? Alt maset, presset og rutinene.. ;)

Og når man kommer sammen igjen - så er det verdens lyykkeligste gjenforening :)

Jeg har kun en bestemor igjen, i en alder av 24 - men hun er nesten blind. Så jeg må leve på minnene jeg har.
Og de er faktisk verdifulle.

=)
Kos dere!

(For ett år siden ville jeg aldri vurdert det - etter å ha svelget det sure eplet og forsøkt... Så innså jeg at det var jeg som var avhengig av ungene - ikke omvendt! )