Overreakajon eller god grunn??
Opprettet av
Anonym bruker
, mai 21 2012 22:15
13 svar til dette emnet
Skrevet 21 mai 2012 - 22:15
Mannen har møtt venner etter jobb. Så jeg har hatt en liten i hele dag og to svært krevende barn til fra klokken tre. Greit nok.
Vi trenger fri av og til..
Men ikke sender han melding eller ringer i hele dag. Noe han har mulighet til.
Så kommer han omsider hjem, 22.45.
Og da presterer han å parkere utenfor for så stikke bort til noen andre i gaten og setter seg inn der uten enda å gitt livstegn fra seg.
Og der kan han sitte lenge!
Er såret jeg..
Vi trenger fri av og til..
Men ikke sender han melding eller ringer i hele dag. Noe han har mulighet til.
Så kommer han omsider hjem, 22.45.
Og da presterer han å parkere utenfor for så stikke bort til noen andre i gaten og setter seg inn der uten enda å gitt livstegn fra seg.
Og der kan han sitte lenge!
Er såret jeg..
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 21 mai 2012 - 22:17
Men hvorfor ringer du han ikke da?
Skrevet 21 mai 2012 - 22:23
da hadde vel jeg ringt min for mange timer siden
Mor til 3 <3<3<3
Skrevet 21 mai 2012 - 22:35
Er vel mest skuffet. For jeg ser hvor mye jeg er verdt.
Jeg er ikke mer verdt om jeg ringer å ber han komme hjem.
Han kom nå. 40 minutter etter at han parkerte.
Ble potta sur når jeg kommenterte det og påsto at han hadde jobbet utenfor-les;trillet søppelspann 20 meter ned i gaten- og kun vært 5 minutter i gangen hos naboen.
Så nå ligger han sur i senga og synes fryktelig synd på seg selv.
Å herlig, herlig!
HI
Jeg er ikke mer verdt om jeg ringer å ber han komme hjem.
Han kom nå. 40 minutter etter at han parkerte.
Ble potta sur når jeg kommenterte det og påsto at han hadde jobbet utenfor-les;trillet søppelspann 20 meter ned i gaten- og kun vært 5 minutter i gangen hos naboen.
Så nå ligger han sur i senga og synes fryktelig synd på seg selv.
Å herlig, herlig!
HI
Skrevet 21 mai 2012 - 22:43
Hvis det var avtalt at han skulle være med venner etter jobb, kan jeg da ikke skjønnet at det skal være nødvendig å ringe og sms'e i hytt og pine.
Og det som i utgangspunktet skulle være en rask prat med naboen kan fort drøyes ut når enkelte virkelig setter igang å prate..
Så så lenge dette er unntaket og ikke regelen synes jeg du overreagerer veldig.
Og det som i utgangspunktet skulle være en rask prat med naboen kan fort drøyes ut når enkelte virkelig setter igang å prate..
Vil ikke stå opp, vil sove meeeeer
Skrevet 21 mai 2012 - 22:59
Frokostquiz skrev 21 mai 2012 - 22:43:
Hvis det var avtalt at han skulle være med venner etter jobb, kan jeg da ikke skjønnet at det skal være nødvendig å ringe og sms'e i hytt og pine.
Han gikk bort til naboen og ringte på. Som i besøk. Og var der i minst 35 minutter.
Antagelig gikk han fordi naboen skulle legge seg. Eller kunne det blitt lenger.
Vi har ikke et forhold med mye meldinger og ringing. Snakker max minutter i telefon på en uke og da er det viktige ting.
Men er det en hjemme med tre små er det i min verden naturlig å gi et livstegn fra seg når man er vekke fra tidlig til seint.
Skrevet 21 mai 2012 - 23:02
Jeg synes du overreagerer så lenge dere ikke hadde noe avtalt tid og du heller ikke har ringt han
Skrevet 21 mai 2012 - 23:03
Anonym bruker skrev 21 mai 2012 - 22:59:
Frokostquiz skrev 21 mai 2012 - 22:43:
Han gikk bort til naboen og ringte på. Som i besøk. Og var der i minst 35 minutter.
Antagelig gikk han fordi naboen skulle legge seg. Eller kunne det blitt lenger.
Vi har ikke et forhold med mye meldinger og ringing. Snakker max minutter i telefon på en uke og da er det viktige ting.
Men er det en hjemme med tre små er det i min verden naturlig å gi et livstegn fra seg når man er vekke fra tidlig til seint.
Kunne ikke falt meg inn og vært ute hele dagen og kvelden mens mannen var alene med barna, for så å stikke til naboen når jeg først kom hjem, uten engang å prate med mannen først. Er helt sikker på at han også hadde reagert på det.
Skrevet 21 mai 2012 - 23:08
Hvis det var avtalt at han skulle ut etter jobb, så ser jeg ikke helt problemet.
Jeg har selv vært ute og spist med jobben etter endt arbeidsdag i dag og kom hjem kl 22. Har ikke sendt en sms til mannen i hele dag..... Regner med at han og de tre trollene har klart seg helt utmerket selv om jeg vet at det er slitsomt. Men det blir vel ikke mindre slitsom som vi skal texte hverandre om det heller..??
Jeg har selv vært ute og spist med jobben etter endt arbeidsdag i dag og kom hjem kl 22. Har ikke sendt en sms til mannen i hele dag..... Regner med at han og de tre trollene har klart seg helt utmerket selv om jeg vet at det er slitsomt. Men det blir vel ikke mindre slitsom som vi skal texte hverandre om det heller..??
Skrevet 22 mai 2012 - 06:13
Skjønner deg godt jeg! Jeg hadde forventet en sms eller en kjapp tlf med spørsmål om jeg har det bra el. Og ja, jeg hadde blitt irritert om han gikk rett over til naboen. Er jo ikke noe å starte 3. verdenskrig over, men hadde helt klart blitt skuffa.
#11 Gjest_Mentha & Junior_*
Skrevet 22 mai 2012 - 07:39
Som nevnt over her, hvis dette var hans frikveld så ser jeg ikke helt problemet. Uansett, på den tiden så er vel ungene i seng og du har huset for deg selv. Er ikke det også litt deilig?
Når mannen først har frikveld her så tar jeg ikke kontakt og spør når han kommer hjem. Om jeg sender en sms så er det for å høre om han har det bra. Hans frikveld er hans frikveld, og om han tilbringer den med kompiser i byen eller hos naboen er hans sak.
Men det er klart, om du sitter oppe og venter på han, og ser han forsvinner rett til naboen når han kommer hjem, så ser jeg jo at du føler deg avvist og nedgradert.
Til neste gang - kan du ikke invitere over ei venninne når barna har lagt seg, og så kan dere kose dere med et glass vin og skravle?
Når mannen først har frikveld her så tar jeg ikke kontakt og spør når han kommer hjem. Om jeg sender en sms så er det for å høre om han har det bra. Hans frikveld er hans frikveld, og om han tilbringer den med kompiser i byen eller hos naboen er hans sak.
Men det er klart, om du sitter oppe og venter på han, og ser han forsvinner rett til naboen når han kommer hjem, så ser jeg jo at du føler deg avvist og nedgradert.
Til neste gang - kan du ikke invitere over ei venninne når barna har lagt seg, og så kan dere kose dere med et glass vin og skravle?
Skrevet 22 mai 2012 - 07:53
Jeg syns du overreagerer, jeg ville blitt sur hvis mannen min skulle kjeftet på meg fordi jeg slo av en prat med naboen på vei hjem.
På den tiden er normalt barn i seng og jeg ser ingen grunn til å stresse hjem. Regner med at han ikke er borte hver kveld og da hadde jeg unnt han det.
Eneste som er litt rart er ikke å ta noe kontakt i løpet av dagen. For oss er det helt vanlig med en sms eller telefon for å høre hvordan det går.
På den tiden er normalt barn i seng og jeg ser ingen grunn til å stresse hjem. Regner med at han ikke er borte hver kveld og da hadde jeg unnt han det.
Eneste som er litt rart er ikke å ta noe kontakt i løpet av dagen. For oss er det helt vanlig med en sms eller telefon for å høre hvordan det går.
Skrevet 22 mai 2012 - 08:41
Jeg syns du overreagerer veldig! Når jeg er ute på kvelden etter jobb eller borte en helg, så har jeg minimalt med kontakt med samboeren som er hjemme med barna. Da kobler jeg helt ut og bare nyter vennetiden!
Jeg skjønner overhodet ikke hvorfor man skal sms'e eller ringe bare for å spørre hvordan det går når dere ses om noen timer.
Skrevet 22 mai 2012 - 08:47
Jeg sender nesten aldri sms til mannen når jeg er ute med venninner, må i tilfelle være når jeg er på vei hjem så han vet det.
Gidder ikke sitte og kosemose med mannen på tlf når jeg faktisk skal bruke tid på venninner en sjelden gang.
Forøvrig var min samboer p åjobb et par time rpå søndagen. Når han kom hjem ble han stående og snakke med naboen utafor her i 4 minutt, uten at jeg gadd bry meg spesielt om det. Fint for ham, det er da bare koselig.
Gidder ikke sitte og kosemose med mannen på tlf når jeg faktisk skal bruke tid på venninner en sjelden gang.
Forøvrig var min samboer p åjobb et par time rpå søndagen. Når han kom hjem ble han stående og snakke med naboen utafor her i 4 minutt, uten at jeg gadd bry meg spesielt om det. Fint for ham, det er da bare koselig.
Den som gir seg er en dritt.