Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Er det farlig for baby å bli født med navlesnoren rundt halsen?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 916 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:08

Dette vet man vel sjelden før fødsel, men er det farlig for baby å bli født med den rundt halsen? Min baby ble tatt med keisersnitt, men hadde snoren to ganger rundt halsen. Hadde det gått bra ved en vaginal fødsel?

Og når surres navlesnoren rundt halsen? Må ikke det skje før hodet festes?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 916 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:10

Det går som oftest helt fint, så sant legen klarer å få av snoren når hodet er kommet ut. Men det kan selvfølgelig i noen tilfeller være litt skummelt dersom navlestrengen blir klemt og babyen dermed ikke får oksygentilførsel via den. Men igjen, det er sjeldent et stort faremoment!

#3 lillelykkelig ♥ jenten min ♥

lillelykkelig ♥ jenten min ♥

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 865 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:12

Min jente hadde navlesnoren rundt halsen når hun ble født. Den hang slapt rundt, så det var ikke noe fare ifølge jordmoren.

Jeg tror den surres rundt før babyen synker..men jeg er ikke sikker..
Av og til er det godt å ta en pause i jakten på lykken, og bare være lykkelig...

#4 cheni

cheni

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 588 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:24

Snuppa her hadde den to ganger rundt halsen, og scorte 9\10 på apgars :)

#5 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 234 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:25

Lillesøster her i huset kom til med navlesnoren 2 ganger rundt halsen, heldigvis strammet den ikke så veldig før jordmor fikk fingrene mellom den og halsen hennes og vippet den av, men hun hadde allerede fått blålig farge i ansiktet, klarte ikke skrike før navlesnoren var fjernet. Legen ble tilkalt for å se at alt var ok med jenta, hun var heldigvis bare litt "missfarget" i huden, utenom det, så var hun helt fin :) Legen sjekket munn/svelg også ble fargen i huden fulgt ekstra med de første 4 timene.
Ca 30 timer etter fødselen dro vi hjem, siden alt var fint med oss begge to :)

#6 den perfekte mor

den perfekte mor

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 791 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:25

Vis innleggAnonym bruker skrev 21 mai 2012 - 16:08:

Dette vet man vel sjelden før fødsel, men er det farlig for baby å bli født med den rundt halsen? Min baby ble tatt med keisersnitt, men hadde snoren to ganger rundt halsen. Hadde det gått bra ved en vaginal fødsel?

Og når surres navlesnoren rundt halsen? Må ikke det skje før hodet festes?

begge mine er født med knute på navlestrengen og har hatt den  rundt halsen.
daglig leder i AS Heimen

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 916 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:27

Min første hadde den to ganger rundt halsen, den var lang og det gikk bra da de dro han ut med tang.
Nr to holdt på å bli 'kvalt' av den. Ble katastrofesnitt da pulsen lå på 40 over tid.

Så ja, det KAN være farlig...

#8 holahopp

holahopp

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 010 Innlegg:

Skrevet 21 mai 2012 - 16:29

de sa til meg at ca 50% blir født med navlesnoren rundt halsen. Det gjorde sønnen min men var visst ikke noe farlig. De lytter på babyen under hele fødselen. Det var farligere før i tiden...min tante ble der igjen hun ble hemmet av det. Altså hun klarer seg ikke noe bra alene...hun må ha hjelp.