Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

rosa!

• Logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

#1 Ariadne85

Ariadne85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 22:48

Rosa er en helt ok farge , men det må da være mulig å kjøpe ting i andre farger også?? Rommet til frøkna er så fullt av rosa stash at jeg får vondt i tenna.. (frøkna velger gjerne andre farger når hun får velge selv)

I dag ringte bestemor og kunne fortelle at hun hadde kjøpt rosa krakk med prinsesser på hun skulle sende hit, og da var jeg glad jeg kunne fortelle at det hadde jeg allerede kjøpt (en grå med bamse på), så den hum hadde kjøpt kunne hun bare beholde der til vi kom på besøk :)

Har alltid syns rosa er en fin farge,  men nå begynner jeg å få aversjon mot hele fargen.  Alt med måte!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Dataverket

Dataverket

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 006 Innlegg:
  • StedØstenfor sol og vestenfor måne

Skrevet 19 mai 2012 - 00:04

Jeg er så lei av rosa at jeg spyr snart. Jenta mi får så masse rosa i presanger, det tyter rosa ut ørene hennes. Ja, hun bæsjer rosa til og med! Hilsen rosaterroristen.

#3 solstråle- g09 og ?12

solstråle- g09 og ?12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 550 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 05:07

Bestemora her er av den oppfatning at erdu je.temådu ha rosa! Selv kjøper jeg rødt, blågrønt, blått, lilla , gult, fargerikt osv. Mye kjekkere med en varierende klesskuff enn en helt rosa, blir dårlig bare tanken

#4 Gjest_Lykke Fryd ♥_*

Gjest_Lykke Fryd ♥_*
  • Gjest

Skrevet 19 mai 2012 - 07:34

Her er det omvendt ;) Eneste hun har i rosa er noen få plagg som jeg har kjøpt. Familien kjøper en del klær, men i andre farger. "Hun får sikkert så mye rosa", sier de og så kjøper de klær i blått, grønt og brunt. Passer meg egentlig ganske så bra og Jubelguri er veldig glad i blått så vi er godt fornøyde :)

#5 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 19 mai 2012 - 07:58

Hihi jeg har en gutt i rosa jeg ;) Sånn går det når man bare har eldre kusiner å arve klær fra!
Skal sies at vi begrenser rosabruken til hjemme stort sett, sett bort i fra litt yttertøy og sånt. Men guttungen er fin i rosa, og gratis klær er tross alt gratis klær :D Så da er vi fornøyde! Det veier godt opp at det blå han får i gaver ;)

#6 Ariadne85

Ariadne85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 07:59

Vis innleggsolstråle- g09 og ?12 skrev 19 mai 2012 - 05:07:

Bestemora her er av den oppfatning at erdu je.temådu ha rosa! Selv kjøper jeg rødt, blågrønt, blått, lilla , gult, fargerikt osv. Mye kjekkere med en varierende klesskuff enn en helt rosa, blir dårlig bare tanken

Slik er det her også. Klesskapet er fULLT av rosa, sliter ofte med å finne et helt antrekk å ha på snuppa fordi alt er i forskjellige rosanyanser.  Men det stopper ikke der.  Dess mere glitter, mønster og figurer det er på klærne,  dess finere er det. .

Hva gjør man egentlig med alle klærne barna får som rett og slett er dritstygge?

#7 solstråle- g09 og ?12

solstråle- g09 og ?12

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 550 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 08:46

Vis innleggAriadne85 skrev 19 mai 2012 - 07:59:

Vis innleggsolstråle- g09 og ?12 skrev 19 mai 2012 - 05:07:

Slik er det her også. Klesskapet er fULLT av rosa, sliter ofte med å finne et helt antrekk å ha på snuppa fordi alt er i forskjellige rosanyanser.  Men det stopper ikke der.  Dess mere glitter, mønster og figurer det er på klærne,  dess finere er det. .

Hva gjør man egentlig med alle klærne barna får som rett og slett er dritstygge?

Har en helt super dress til gogutten i mørkeblå med limefargede prikker som ikke er slitt, og sa jeg hadde tenkt å bruke den på henne også i b.hagen. meen , da kom svigermor med en mørke rosa dress med en bamse på. Blir gal!

Har samme problem, får masse som ikke er helt min smak, og jeg sniker det til fretex. Er jo brukbare klær, og tenker at det alltids er noen som har behov for de klærne selv om jeg har råd til å være kresen

#8 Ariadne85

Ariadne85

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 586 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 09:01

hehe, ja, det er jo et alternativ. Går dessverre ikke her, da bestemor husker hva hun har kjøpt og etterlyser det!

Men veldig fornøyd med å kunne si, helt sant, at krakk til badet hadde jeg allerede kjøpt. Vi er også veldig bevisste på å kjøpe ting i litt nøytrale farger så vi slipper å ha dobbelt opp av alt mulig om vi skulle få en gutt neste gang. (men går det inn? neida. Prøver å si at vi har begrenset plass, men det går bare ikke inn).

Var heldigvis med når hun fant ut hun skulle kjøpe reimadress til den ufødte babyen. Hun plukka ut en rosa med lyserosa blomster over hele. Kunne da lett si at "Den der kommer ikke pappan til å like!" (noe som var helt sant, for da jeg viste han hvilken det var fikk han litt brekninger :P ) Fikk hun til å heller kjøpe en mørkelilla en med bare litt mønster på ene siden på. Hva en unge på 6 mnd skal med en reimadress er jeg ikke helt sikker på, men det måtte den iallefall ha! :) Hun er jo snill, men vi deler bare ikke LITT samme smak en gang..

#9 TrustNoOne (but Me)

TrustNoOne (but Me)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 78 Innlegg:
  • StedBergen

Skrevet 19 mai 2012 - 23:32

Er så glad for at jeg kjørte lillafarge fra dag 1... :) Kun noen få ting som er i rosa, ellers går det i hvitt og lilla.
Ouch, I have lost myself again

#10 Ziva

Ziva

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 173 Innlegg:

Skrevet 20 mai 2012 - 08:41

Det kommer til å regulere seg selv. Søta fikk rosa kjole fra farmor og ser oppgitt på henne og sier : finnes den ikke i andre farger??
Jenter liker andre farger enn rosa også vet du farmor, jeg er glad i lilla, grønt og blått jeg farmor :)

Pappan og jeg smilte i det skjulte og farmor ble litt svar skyldig.
Want to be cruel? Make someone think!

#11 Studine mevik

Studine mevik

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 894 Innlegg:

Skrevet 20 mai 2012 - 20:33

Hele familien fikk nesten hjerteinfarkt da jeg fortalte at vi ikke hadde kjøpt noe annet til snuppa enn litt ultøy, dress lue og skjerf da vi åpnet pakker i jula. Alt annet hadde vi jo etter guttungen.

Søskenbarna mine synes nok jeg var rimelig håpløs som kledde jentungen i blått, men det driter jeg igrunn i. Hun fikk jo et helt klesskap til jul i forskjellige størrelser så har fortsatt ikke hatt behov for å kjøpe noe særlig og nå er hun 6mnd.

Jeg hater igrunn rosa, men tar jo på jentungen de rosa klærne vi har fått likevel