Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

hvordan "løse" dette med jobben?

• Logg inn for å svare
17 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:38

Hvert år drar jobben på tur, men jeg gruer meg hvert år til å være med og har flere ganger ikke blitt med.
Jeg er ofte plaget med magen og kan flere timer på natten sitte på toaletten fordi da skal alt i magen ut :( det gjør vondt og er ubehagelig å sove på rom med 2 andre da....
Hr prøvd å gi uttrykk for sjefen min ang dette, og det er ikke for å være usosial eller noe. Men får bare høre det med små frekkiser innimellom at jeg skal vel ikke være med denne gangen heller og på medarb samtaler så er sjefen sur og kritiserre meg for å ikke være med på alle turene..

dette plager meg og jeg føler jeg står bom fast :(

Det er et personlig sårbart problem og har vært til alle undersøkelser og det eneste de kan komme med er irritabel tarm. Men det har jo halve av norges befolkning + at jeg har vokst på meg flere former for allergi de siste årene. Kryssallergi på mat osv...

Hva skal jeg gjøre???

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 17 mai 2012 - 21:39

Be om enkeltrom?

#3 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 17 mai 2012 - 21:41

Som forøvrig er en menneskerett på jobbturer. å sove er et privat gjøremål etter mitt skjønn.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:42

Kan du prøve å få enkeltrom da? Jeg syns ikke du skal føle at du MÅ være med når du har slike problemer. Hva sjefen og andre mener om det får jo være opp til dem. Det er vel ikke obligatoriske samlinger?

#5 jordbærsjokolade

jordbærsjokolade

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 286 Innlegg:

Vis innleggoverlord skrev 17 mai 2012 - 21:41:

Som forøvrig er en menneskerett på jobbturer. å sove er et privat gjøremål etter mitt skjønn.

Helt enig!

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Nei, det har ikke jobben råd til og dessuten er d sååå lite sosialt og ha enkeltrom. Ja det er veldig fokus på å være sosial på min jobb....
ved enkeltrom må jeg vel betale alt selv :(

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:44

Gå til legen og få en legeattest eller noe. Og gnir den i tryna til sjefen, så forhåpenligvis vil han ta deg mer alvorlig.

#8 jordbærsjokolade

jordbærsjokolade

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 286 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:45

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 21:42:

Nei, det har ikke jobben råd til og dessuten er d sååå lite sosialt og ha enkeltrom. Ja det er veldig fokus på å være sosial på min jobb....
ved enkeltrom må jeg vel betale alt selv :(

Det blir jo veldig feil om løsningen er at du må betale for en jobbtur da.
Hva om du snakker med sjefen på tomannshånd og forteller at du har lyst til å være med men at du har et problem som gjør at du må ha enkelt rom.
Ikke det at sjefen din har noe å med det å gjøre i det hele tatt altså, men kanskje hun/han vil forstå litt bedre da? Eller kanskje du allerede har snakket med sjefen?

#9 <3 smj <3

<3 smj <3

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 028 Innlegg:

Du skal jo i tilfellet bare betale mellomlegget. Det er jo gjerne ikke mer en et par hundrelapper. Det hadde jeg krevd. Hvis ikke ville jeg konfrontert sjefen med uthengingen og bedt om at det stoppet.

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Det er ikke obligatorisk tror jeg, aldri tenkt over.
Men de kaller det for studieturer... Så det kan være at en av dagene egentlgi er jobbdag. Nå er det en stund siden jeg har vært med pga permisjon barn.

#11 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:48

sjefen vet om at jeg sliter med magen innimellom, men det virker ikke ut som om hun bryr seg når det gjelder turer..
Men jeg føler det ekstremt ubehagelig å sove på rom og dele toalett med andre om jeg må sitte på toalletten et par timer en natt..
Gruer meg allerede til blåturen:8

#12 jordbærsjokolade

jordbærsjokolade

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 286 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:54

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 21:48:

sjefen vet om at jeg sliter med magen innimellom, men det virker ikke ut som om hun bryr seg når det gjelder turer..
Men jeg føler det ekstremt ubehagelig å sove på rom og dele toalett med andre om jeg må sitte på toalletten et par timer en natt..
Gruer meg allerede til blåturen:8

Uff, du må få deg en legeerklæring. Dette høres ikke noe gøy ut:(

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:57

Men dette kan da ikke være så vanskelig HI? Du går til legen, forklare legen hele greia. Få legen til å skrive en legerklæring som du viser til sjefen. Så må sjefen enten frita deg for å være med på turen eller gir deg et enkeltrom.

#14 Gjest_overlord_*

Gjest_overlord_*
  • Gjest

Skrevet 17 mai 2012 - 21:57

Hvorfor i alle dager skal hun ha en legeerklæring? Det er jo ikke som om hun må delta dersom hun ikke vil.

Si at du blir med dersom du får enerom. Dersom ikke takker du nei. ærlig sak.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:02

Vis innleggoverlord skrev 17 mai 2012 - 21:57:

Hvorfor i alle dager skal hun ha en legeerklæring? Det er jo ikke som om hun må delta dersom hun ikke vil.

Si at du blir med dersom du får enerom. Dersom ikke takker du nei. ærlig sak.

Fordi sjefen vet om problemet til hi og nekter å respekterer det. Da er det greit med en erklæring fra legen slik at hi blir tatt på alvor.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:05

Sukk, jeg føler virkelgi at en legeerklæring ikke hadde hjulpet noe særlig likvel.
Enden på visa er jo at enten deler jeg rom og blir med eller ikke blir med.
Har fått høre tidligere år at da må jeg betale hele rommet selv, for da er det noen andre som må ha enkeltrom pga meg og da blir det DYRERE!

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:08

Men uansett så fikser du en erklæring og gir det til sjefen din med beskjed at du ikke kan dra. Hvis hun ikke klare å respekterer at du har problemet og enten må bli hjemme eller ha enkelrom, så må det bare bli på den måten. Har du en erklæring så er det ikke så mye hun kan si da.

#18 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 566 924 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:15

Har masse sympati med deg HI!!

Jobber selv i en "sosial, kreativ, partyglad" bransje, hvor det er helt uhørt å skulle forlange enkeltrom på alle de "kule og lyxiga" jobbturene vi "får" dra på.

Altså, greit at vi har det gøy og fint og flott på jobbtur, men det er fortsatt JOBB, og jeg ville heller vært hjemme med familien.

Det er meget ukomfortabelt å dele rom med en fremmed/kollega spør du meg, og siden jeg ikke har noe valg finner jeg ofte på unnskyldninger til hvorfor jeg ikke kan være med.