Likevel er jeg selv mye på pcn. "Unskyldningen" er jo at jeg ikke har annet å gjøre siden mannen min ikke viser interesse av å prate med meg. Men det er jo ikke rett. Går jo i samme fella selv. Men jeg er så lei av dette. Lei av å føle at mannen bare er en jeg deler leilighet med, og ikke noe annet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Teknologien er så ødeleggende for ekteskapet vårt :(
Opprettet av
Anonym bruker
, mai 17 2012 19:46
13 svar til dette emnet
Skrevet 17 mai 2012 - 19:46
Når barnet er i seng sitter begge to i hver sin sofa, med hver sin pc. Evt den ene på pcn og den andre ser på tv. Vi snakker aldri sammen. Er liksom meningsløst å prøve, da vi har ingenting å snakke om rett og slett. Jeg har prøvd å få mannen min på en deal med en tv/datafri dag i uken uten hell. han er den som er verst egentlig. Han setter seg ned på pcn med en gang han kommer hjem fra jobb. Jeg synes ofte det er så sårende.
Likevel er jeg selv mye på pcn. "Unskyldningen" er jo at jeg ikke har annet å gjøre siden mannen min ikke viser interesse av å prate med meg. Men det er jo ikke rett. Går jo i samme fella selv. Men jeg er så lei av dette. Lei av å føle at mannen bare er en jeg deler leilighet med, og ikke noe annet. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.
Jeg savner å ha en å prate med, en som lytter istedet for å mumle et jaha mens han sitter på sportsidene på nett. Men vi har ingenting å snakke om rett og slett. Det blir bare overfladiske og hverdagslige ting. Vet ikke hva jeg ville med dette, bare ha noen å dele med tror jeg...
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 17 mai 2012 - 19:51
Hvorfor ikke bare finne på noe annet selv?
Gå en tur, dra på trening, ring til en venninne eller besøk noen.
Kanskje mannen din begynner å ta hintet etterhvert.
Gå en tur, dra på trening, ring til en venninne eller besøk noen.
Kanskje mannen din begynner å ta hintet etterhvert.
Den som gir seg er en dritt.
Skrevet 17 mai 2012 - 19:51
Anonym bruker skrev 17 mai 2012 - 19:46:
Når barnet er i seng sitter begge to i hver sin sofa, med hver sin pc. Evt den ene på pcn og den andre ser på tv. Vi snakker aldri sammen. Er liksom meningsløst å prøve, da vi har ingenting å snakke om rett og slett. Jeg har prøvd å få mannen min på en deal med en tv/datafri dag i uken uten hell. han er den som er verst egentlig. Han setter seg ned på pcn med en gang han kommer hjem fra jobb. Jeg synes ofte det er så sårende.
Jeg savner å ha en å prate med, en som lytter istedet for å mumle et jaha mens han sitter på sportsidene på nett. Men vi har ingenting å snakke om rett og slett. Det blir bare overfladiske og hverdagslige ting. Vet ikke hva jeg ville med dette, bare ha noen å dele med tror jeg...
vi er et par som har det vedlig likt.
vi har også lite å prate om. men vi har funnet ut at minst en gang i uka skal vi se på en film sammen. og vi skal prate om den etterpå.
dra ut å gjør noe sammen. bare dere to.
neste gang du kjøper klær, spør mannen hva han syns.
det er også å prate.
Skrevet 17 mai 2012 - 19:54
Jeg skjønner hva du mener. Jeg og min kjære er enige om at det er godt å sitte på hver sin pc i sofaen av og til og vi er begge innom FB og andre nettsider nesten hver dag, men vi bruker ikke hele ettermiddagen på det.
Det du sier om å ha en tv/datafri kveld i uken hørtes for meg veldig ok ut. Klarer du lokke med mannen dersom du legger litt mer i det? Dere lager en bedre middag (sammen) med litt vin til? Dersom dere liker det da. Så kan dere gjøre litt mer ut av det enn bare en pcfri kveld? Kanskje det da ikke virker som "straff" for han? Kanskje kan kvelden avsluttes med sex? Med medd er min erfaring at det enkle er ofte det beste.
Lykke til!
Det du sier om å ha en tv/datafri kveld i uken hørtes for meg veldig ok ut. Klarer du lokke med mannen dersom du legger litt mer i det? Dere lager en bedre middag (sammen) med litt vin til? Dersom dere liker det da. Så kan dere gjøre litt mer ut av det enn bare en pcfri kveld? Kanskje det da ikke virker som "straff" for han? Kanskje kan kvelden avsluttes med sex? Med medd er min erfaring at det enkle er ofte det beste.
Lykke til!
Skrevet 17 mai 2012 - 19:54
*med menn
Skrevet 17 mai 2012 - 19:56
Vi har startet med egen datamaskin tid. Fra kl 19 (etter legging av barnet) til 21 kan man gjøre hva man vil. Da sitter vi som regel med hver vår datamaskin på internett. Klokka ni starter "ni-timen", hvor vi enten rydder og ordner ting klart til neste dag, eller snakker sammen. Veldig trivelig. Anbefales.
Skrevet 17 mai 2012 - 19:59
Er sånn hos oss og.... Har forsåvidt ting å prate om og gjør det og, men veldig lett å bli sittende foran tv og pc på kvelden... Prøver å legge bort pc på fredagene vi da, ser the voice og spiser noe godt etter at jr er i seng.... Men kunne nok vært flinkere:-)
Skrevet 17 mai 2012 - 20:05
Er desverre blitt sånn hos oss også
og ærlig talt så orker ikke jeg heller å gjøre noe med det. Er egentlig så sliten på kveldene at jeg har ikke større behov heller forresten
Skrevet 17 mai 2012 - 20:10
Ja, for det er nemlig ikke sosiale medier, men asosiale medier
Skrevet 17 mai 2012 - 20:12
Sånn er det hos oss også. Jeg er i tillegg gravid og trenger kjempemye søvn. Legger meg ca kl ti hver kveld. Da har vi ikke mye tid til å finne på noe sammen. Nå har i tillegg et nytt dataspill kommet ut som han holder på med hele tiden, mens jeg sitter på min egen pc og surfer feks på bim.
Hvis vi gjør noe sammen så er det å se en film eller en serie. Da kan vi ikke akkurat sitte og snakke sammen.
Jeg kunne tenkt meg å hatt en dag der vi gjorde noe annet, men hver gang vi planlegger eller snakker om å gjøre noe "helt annet" så ender vi opp foran pc eller tv til slutt likevel.
Hvis vi gjør noe sammen så er det å se en film eller en serie. Da kan vi ikke akkurat sitte og snakke sammen.
Jeg kunne tenkt meg å hatt en dag der vi gjorde noe annet, men hver gang vi planlegger eller snakker om å gjøre noe "helt annet" så ender vi opp foran pc eller tv til slutt likevel.
Skrevet 17 mai 2012 - 20:26
"godt" å høre at jeg ikke er helt alene om ikke annet.
Jo jeg kunne vel ha gått ut en tur på kveldene, men blir liksom aldri. Har ingen nære veninner her jeg bor, kun bekjente som aldri har tid om jeg spontant spørr om de vil ta en kopp kaffe.(Har prøvd men orker ikke mase, når det kun er enveis). Er ikke spesielt glad i å gå tur alene sånn egentlig, men må vel kanskje begynne slik at jeg kan statuere et poeng. Er mest sofaliter i bunn og grunn, så om jeg plutselig begynner med å stikke ut på kveldene blir vel utroskap mistenkt ganske fort regner jeg med. Mannen er sjalu nok i utgangspunktet. Men takk for tipset.
Har som sagt prøvd å ha en tv/pcfri kveld, men ender opp med at vi stirrer i veggen begge to. Middag er han ikke interessert i. Hver gang jeg spør om hva han har lyst på får jeg bare et "vet ikke". Selv er jeg skikkelig matlei og lite inspirert så jeg trenger i det minste noen som gjør et forsøk på å komme med forslag. Nei jeg vet ikke. vi har kommet i et dårlig spor, og likegyldigheten har ttt overhånd. Har ingen varme følelser for ham, og sex er kun av plikt. Klarer ikke tenne på ham. Føler meg mer som moren hans en hans kone. Kjærestetid blir aldri prioritert. Vi har omtrent aldri barnevakt. Er så lei av at det alltid er jeg som må ta initiativ om noe skal skje. Han sitter der bare med pcn og fjernkontrollen.
Ble visst et skikkelig syteinlegg, men føler at jeg er på vei til gi opp hele ekteskapet.
HI
Jo jeg kunne vel ha gått ut en tur på kveldene, men blir liksom aldri. Har ingen nære veninner her jeg bor, kun bekjente som aldri har tid om jeg spontant spørr om de vil ta en kopp kaffe.(Har prøvd men orker ikke mase, når det kun er enveis). Er ikke spesielt glad i å gå tur alene sånn egentlig, men må vel kanskje begynne slik at jeg kan statuere et poeng. Er mest sofaliter i bunn og grunn, så om jeg plutselig begynner med å stikke ut på kveldene blir vel utroskap mistenkt ganske fort regner jeg med. Mannen er sjalu nok i utgangspunktet. Men takk for tipset.
Har som sagt prøvd å ha en tv/pcfri kveld, men ender opp med at vi stirrer i veggen begge to. Middag er han ikke interessert i. Hver gang jeg spør om hva han har lyst på får jeg bare et "vet ikke". Selv er jeg skikkelig matlei og lite inspirert så jeg trenger i det minste noen som gjør et forsøk på å komme med forslag. Nei jeg vet ikke. vi har kommet i et dårlig spor, og likegyldigheten har ttt overhånd. Har ingen varme følelser for ham, og sex er kun av plikt. Klarer ikke tenne på ham. Føler meg mer som moren hans en hans kone. Kjærestetid blir aldri prioritert. Vi har omtrent aldri barnevakt. Er så lei av at det alltid er jeg som må ta initiativ om noe skal skje. Han sitter der bare med pcn og fjernkontrollen.
Ble visst et skikkelig syteinlegg, men føler at jeg er på vei til gi opp hele ekteskapet.
HI
Skrevet 17 mai 2012 - 20:49
Det er jo sånne ting man må tenke om før man gifter seg - har man noe tilfelles med den andre og kan vi snakke om noe.
Finner dokke ikke noe som dokke kan gjøre utenfor huset, så er jo vanskelig å forandre på dette. Kan jo gå på fjellet, på tur i skogen, biltur osv
Finner dokke ikke noe som dokke kan gjøre utenfor huset, så er jo vanskelig å forandre på dette. Kan jo gå på fjellet, på tur i skogen, biltur osv
Skrevet 17 mai 2012 - 20:50
Anonym bruker skrev 17 mai 2012 - 20:26:
"godt" å høre at jeg ikke er helt alene om ikke annet.
HI
HI
Har det ganske likt som deg.. Synes det er utrolig slitsomt og merker at jeg ikke har den store lysten til å være i forholdet lengre. Jeg har rett og slett bestemt meg for å ikke lenger sitte hjemme og deppe over at han kun ønsker å sitte ved pcen, men heller gjøre ting jeg vil gjøre! Så jeg har vært mye ute med venninner i det siste på kveldstid, drar på kino, tar meg en sykkeltur eller lignende.
Jeg blir ikke lykkelig av å sitte hjemme og ikke ha noe å gjøre og ikke ha noen å snakke med på kveldene. Føler at samboeren ikke ser meg i det hele tatt og det hjelper ikke å snakke om det heller... Har de bedre nå
Skrevet 17 mai 2012 - 20:50
Ta en prat med ham om dette. Fortell hvordan du føler! Og akurrat med de orda du skreiv nettopp! Han må jo skjønne at det er alvor. Vil han beholde deg, så må jo han gjøre en innsats.