Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva er den rareste bunad/draktkombinasjonen dere har sett i dag da ?

• Logg inn for å svare
41 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:29

Her er det :
Festdrakt med UGGS til

Jente på 10-11 år som hadde sånn småpikebunad med kort skjørt.
Så egentlig veldig opphengt og rart ut. Tydelig at den var sydd ut i alle retninger siden jenta var lita.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:43

Er det virkelig det rareste du har sett idag? Et barn som har valgt "feil" skotøy??
Vil tro de har hatt sine diskusjoner der hjemme før hun gikk ut og moren var fornuftig å la det ligge å heller nyte dagen.....ingen alvorlig skade skjedd.

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:50

Den rareste bunadskombinasjonen JA.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:51

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 19:50:

Den rareste bunadskombinasjonen JA.

Og det var ikke et barn, men en jente på rundt 18 år tenker jeg. Det var to ulike observasjoner, kom litt dårlig frem.

HI

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:56

Ei som var som tatt ut av en film fra 1800-tallet...DEN kjolen og DEN "hatten"...så bare helt rart ut..så ut om hun skulle på karneval:P

#6 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 521 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:58

En jente med nydelig bunad og converse var det jeg beit meg merke i. Ellers så er det mange med bunader som ikke sitter pent på en eller ikke er riktig sydd, og det syns jeg ser utrolig rart ut :)

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:00

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 19:29:

Her er det :
Festdrakt med UGGS til

Jente på 10-11 år som hadde sånn småpikebunad med kort skjørt.
Så egentlig veldig opphengt og rart ut. Tydelig at den var sydd ut i alle retninger siden jenta var lita.

Det samme såg jeg faktisk. MEn såg når mora kom med skoene. Det var rimelig vått ute, så bunadsskoene var nok våte og dette var noe de hadde i bilen.

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:02

Har sett det for tredje året. Min 5 årings venninne som har en bunad, med en smekke/bringeklut som ikke er i samme farge som resten av den røde vesten og er montert på en helt rar plass.

#9 MammaMia=)

MammaMia=)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 52 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:05

Fin telemarksbunad, som er litt for kort, med rød basketsko til og håret på jenta var farget sort og hvit som cruella deville.

Er vel noe av det værste jeg har sett noen sinne..

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:05

En altfor kort bunad og strikkede leggvarmere av den gamle 80 talls sorten. Ikke nok med det, men det var forskjellige farger på leggisene.

Fikk ikke øynene vekk fra den dama , for det var en godt voksen dame som gikk med dette

#11 Gulljnta

Gulljnta

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 273 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:07

Ikke bunad, men en dame i begynnelsen av 60-årene som hadde hvit bukse, med svart truse under. Ikke så lurt når det har vært pøsregn her i hele dag. Med skinnjakke til :D

#12 lavendula

lavendula

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 65 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:14

Bunad og sydvest.. he he

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:21

Ei jente i 1 eller 2 klasse i " brudekjole"

#14 Hercule Poirot

Hercule Poirot

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 066 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:29

Dagens "dårligste" kombo syns jeg var en litt eldre dame i fin bunad, so far, so good, men dessverre toppet med en skikkelig knallrosa lebestift.

Ellers litt ymse, men det får været (les regnet) ta skylden for.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:31

En som var med på nrk1 i fin herre bunad og med goretex sko på beina, sånne ganske så høye. Så helt rart ut. Skulle han ikke ha klatra opp den trappa i det huset på eidsvoll hvor sendinga var ifra, så skulle man ikke ha lagt merke til dei skoa ;)

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:39

Synes det er rart at folk går i kjoler som så vidt dekker over underbuksa jeg da. Greit på en nattklubb en lørdagskveld, men midt på dagen mens man ser barnetoget på 17.mai? Blir helt feil med kortkorte kjoler og skjørt, sko med skyhøye heler synes jeg..

Det er hva jeg snur meg etter og ikke får øynene vekk fra på 17.mai.

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 766 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:42

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 20:31:

En som var med på nrk1 i fin herre bunad og med goretex sko på beina, sånne ganske så høye.

Han brukte vel de skoene mens han var på jobb... i den samme sendingen sa han "Eidsbygningen" en gang. Kunne nesten høres ut som Aids-bygningen. Eller er det vanlig å kalle Eidsvollsbygningen for Eidsbygningen?

#18 Soon to be mum

Soon to be mum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 627 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:25

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 20:42:

En som var med på nrk1 i fin herre bunad og med goretex sko på beina, sånne ganske så høye.

Han brukte vel de skoene mens han var på jobb... i den samme sendingen sa han "Eidsbygningen" en gang. Kunne nesten høres ut som Aids-bygningen. Eller er det vanlig å kalle Eidsvollsbygningen for Eidsbygningen?

Er dere sikre på at det var Goretexsko han hadde på seg, og ikke "arbeidssko", altså typ sånne som snekkere og silkt bruker når de er på arbeid? Eidsvollsbygningen er jo tross alt under oppussing, og det de oppholdt seg på var en bygningsplass. Derfor hadde de jo også hjelm på seg, og jeg ville tro det ikke er usannsynlig at det var arbeidssko/vernesko han hadde på bena av samme grunn...?

#19 Pigalopp:-)

Pigalopp:-)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 326 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:27

Det aller rareste var vel lua til Mette-Marit på slottsbalkongen. I alle dager sier jeg bare....
Carma is a bigger bitch than I can ever be

#20 Soon to be mum

Soon to be mum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 627 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:32

Vis innleggSoon to be mum skrev 17 mai 2012 - 21:25:

Vis innleggAnonym bruker skrev 17 mai 2012 - 20:42:

Er dere sikre på at det var Goretexsko han hadde på seg, og ikke "arbeidssko", altså typ sånne som snekkere og silkt bruker når de er på arbeid? Eidsvollsbygningen er jo tross alt under oppussing, og det de oppholdt seg på var en bygningsplass. Derfor hadde de jo også hjelm på seg, og jeg ville tro det ikke er usannsynlig at det var arbeidssko/vernesko han hadde på bena av samme grunn...?

Nå har jeg gått inn på NRK sine hjemmesider å sett et av innslagene fra Eidsvollsbygningen, og på linken nedenfor, på ca 11:37 i klippet, ser man at både programlederen og han som viser ham rundt har samme type sko på seg. Og det der er definitivt vernesko, som de må ha på seg pga at det er en byggeplass. Regner med at når han kom ut og var ferdig med å bevege seg i "verneområde" tok han på seg vanlige bunadssko igjen. =)

http://www.nrk.no/ne.../indeks/306196/