Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Skjønner ikke hva enkelte foreldre tenker med

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 293 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:04

Vi har kommet hjem fra en koselig 17 mai feiring på skolen til eldste. Men det var en ting jeg ble ganske irritert over.
En av guttene i toget hadde fått en sånn fløyte med stor "trompet" som bruker gass fra en beholder for å lage lyd. Slike veiarbeidere etc bruker ved for å varsle om sprengning.
Denne tutet han med konstant da ungene gikk, flere ganger tett inntil ørene på andre. Da vi kom til skolen fortsatte han inne i gangene.

Dette er så høy lyd at man risikerer varig skade, så jeg kjente jeg ble skikkelig forbanna. Og jeg tåler vanligvis ganske mye. Det finnes en del yrker i dag, der topp hørsel er et krav. Kjipt å bli diskvalifisert på grunn av en idiot i 17 mai toget.

Gutten jeg snakker om, går i 2 klasse - så det er ikke snakk om noe ungdommer har skaffet selv heller.
Jeg sa ikke noe, men lurer på hva foreldrene tenker med.

Har jeg grunn til å reagere ?

Ville ikke si noe, siden sønnen min var der og ville ikke "drite han ut" foran klassen.

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 293 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:11

Syns du bør si fra til klasseforstanderen, slik at slike blir forbudt i toget neste år. DVS at om noen har med sånn i toget tar læreren den fra de og kaster den eller beholder den til dagen er over.
Syns også du bør få læreren til å sende med hjem et skriv om dette.

#3 gravid me nr 8 :-)

gravid me nr 8 :-)

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 308 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:16

sende med skriv hjem om dette? lærerene er jo med å går i toget så di fikk d nok med seg. tror ikke at dette er forbudt å ha med seg for det er jo feiring men,ja fryktelig irriterende lyd å ganske unødvendig me alle di bråke fløytene..hehe.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 293 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:18

Hi her.
Lærerne er ikke med å gå i tog. Det er Fau og foreldre som arrangerer alt sammen.
En ting at det er irriterende lyd, men disse gassdrevne er direkte farlige for hørselen.

Blåsetuter kan de bare ha, de blir det uansett ikke så mye lyd i.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 293 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:19

Det er ikke alle steder lærere er med i toget eller har noe med feiringen å gjøre.

Dessuten er det ikke alle lærere som tenker like langt heller.

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 569 293 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:21

Når den brukes inne hadde jeg tatt den i fra han og sakt at skal du ha den tilbake så hent ein av foreldra dine.