Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Angående 4 barn og bil...

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 Mummi mamma

Mummi mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 17:37

Vi venter barn nummer 4. Og har idag en WV Touran, med 2 seter framme, 3 seter i midten og 2 seter bak som kan slåes opp og ned.

Men de setene bak så må man gjennom trunkluka for å komme inn. Kan ikke slide fram de miderste setene, siden alle barna er så små, så de bruker bilstoler som er fastmontert.

Men liker ikke tanken på at en av ungene må sitte i trunken til vanlig. Greit som er reserve løsning, men ikke til hverdagsbruk tenker jeg.

Så, vi har tenkt litt. Har lyst på bil med 2 seter framme, 2 i midten og 3 bak. Noen som har det? Hvilken bil er det isåfall?

Og dere som har 4 barn ++ hvilken bil løsning har dere?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Soon to be mum

Soon to be mum

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 647 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 17:52

Har ingenting fornuftig å komme med ift dette, men ville bare si dette:
RESPEKT til dere og alle andre som har så mange barn og klarer å komme gjennom hverdagen uten å bli fullstendig sprø. Dere må være en slags form for organiseringsgenier.

Dette innlegget har blitt redigert av Soon to be mum: 17 mai 2012 - 17:54

#3 Mummi mamma

Mummi mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:01

Hehe, tusen takk :) Det var fint sagt, så måtte lese det til mannen også :)

Var godt å høre, for er egentlig litt "redd" for om folk tror vi er gale som skal ha en til, siden de barna vi har nå er 1, 2 og 3 år. Men så blir nok dette siste ;)
  • Soon to be mum liker dette

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 642 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 18:30

Kjem ikkje på navnet i farta noko med P 807 (7 seter). Romslig bil og dei 2 seta bakerst er 2 vanlige seter.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 642 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:26

Vi har en ford S-max, men har litt større aldersforskjell på barna.

Så de to eldste satt i beltestoler bakerst (de var 5 og 7,5 da unge nr fire kom), også satt de to yngste i seter på midterste rad.

Om du vil plassere de slik som du ønsker tror jeg ikke du kommer unna en Caravelle altså, sitter langt inne hos meg med en så stor bil. Men vi vurderer likevel å kjøpe en slik nå siden det er så akkurat med plass når vi skal på ferie, avgårde for å stå på ski osv.

Vi er nødt til å ha to biler for å få logistikken til å gå opp, så vi tenker nå at mannen kan kjøre en caravelle til hverdags og jeg en mindre bil. Er jo egentlig sjelden alle 6 er i samme bil på en gang...

#6 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:34

Vi har en 8-seters Caravelle, og den er virkelig gull verd med fire barn. Da har vi plass til en liten venn eller to også, og jeg føler meg trygg med tanke på sikkerhet. Er veldig skeptisk innstilt til sikkerheten på de to bakerste setene i vanlige 7-seters biler. I caravellen kan du i stor grad selv velge hvordan du vil kombinere setene. Vi har 2 +3 +3, men du kan også ha 2 +2 +3, 3 foran, 2 +4 osv. To andre fordeler med bilen er at du kan ha så mange bakovervendte seter du bare vil uten at det blir trangt, og at du slipper å slå samme vognen når dere skal ut på tur. Er bare å løfte den inn bak.

#7 Con

Con

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 179 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:45

Vi har en Peugeot 807 som har ordentlige seter til 7. Hvis man skal bruke bare sidedørene må man ofre ett av de tre setene på andre raden, men man har jo likevel plass til 4 barn. Det er litt bagasjeplass igjen bakerst da, men ikke veldig mye. Vi er godt fornøyde med vår bil så langt, og den har ikke skapt noen problemer. Men den klassen biler er dessverre kjent for å kunne ha litt problemer. Andre biler i omtrent samme klasse vi vurderte var Citroën C8, VW Sharan og Caravelle.
Con - mamma til 3

#8 Mummi mamma

Mummi mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:46

Morsom :) Akkurat når jeg las innlegget ditt nr. 4 så satt mannen og så på akkurat den bilen på youtube.

Nr.5; Føler den bilen blir ganske lik den vi har nå, med 2 seter i trunken. Blir litt stress føler jeg. Har tenkt på caravelle. Vi er egentlig ganske ofte i bilen hele familien ;)

Alva; Ja vi har tenkt tanken på caravelle. Naboen har en, 2+2+3. Der var der vi fikk ideen :) Men hadde håpt den kom i bare "litt" mindre versjon, så slapp jeg kjøre rundt på en stor bil. Men ser jo absolutt fordelen med å ha stor plass da :) En skal jo alle veier med disse ungene :P Men hvordan er forbruket på en caravelle da? Bruker den mye på mila?

Tusen takk for svar :)

#9 Mummi mamma

Mummi mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:49

Vi har en Peugeot 807 som har ordentlige seter til 7. Hvis man skal bruke bare sidedørene må man ofre ett av de tre setene på andre raden, men man har jo likevel plass til 4 barn. Det er litt bagasjeplass igjen bakerst da, men ikke veldig mye. Vi er godt fornøyde med vår bil så langt, og den har ikke skapt noen problemer. Men den klassen biler er dessverre kjent for å kunne ha litt problemer. Andre biler i omtrent samme klasse vi vurderte var Citroën C8, VW Sharan og Caravelle.

Vet du om Citroen C8 er samme bil som du har? Ser dem koster litt mindre .

#10 Alva♡♡♡♡

Alva♡♡♡♡

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 744 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:55

Caravellen bruker vel rundt 0,7 l på milen ved blandet kjøring. Det er jo litt, men ikke så ille. En så stor bil var en gigantisk kamel å svelge for min del, jeg er var livredd for å kjøre store biler før, men man blir vandt til alt. Og på regnværsdager, dager med mye vind osv (som det jo er en del av her i Bergen hvor vi bor), så er jeg ekstra takknemlig for bilen siden den er så stor at vi bare kan gå inn i den og lukke døren bak oss før vi fester barna i setene ;)

#11 Con

Con

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 179 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:05

Vet du om Citroen C8 er samme bil som du har? Ser dem koster litt mindre .

807 og C8 er samme bilen ja, bare ulikt merke. :)
Con - mamma til 3

#12 Mummi mamma

Mummi mamma

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 154 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 20:06

Ja det synes jeg ikke var galt i det hele tatt! 0,7 er jo bra for en såpass stor bil :)

Hehe, og her vi bor kalles det for mini-Bergen (seriøst :) ) Så ser fordelen med og bare hive oss inn i bilen og lukke døren. Og tenkt så deilig å slippe og prøve og gjøre seg mini-liten for å feste alle disse ungene :P

#13 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 642 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 21:07

Fem unger og to vanlige biler. Skjeldnt vi alle trenger være i samme bil, og også da er det fordel med to biler.
Ingen av oss ønsker å kjøre rundt med et svært moster av en bil i hcerdagen.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 605 642 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:29

Vi har mange barn og vi har nå en S-Max, før det hadde vi en Caravelle minibuss 2007 mod. Problemene vi hadde med Caravella var at bilbeltene var for korte og det var for trangt mellom setene til å få plass til bakovervendte bilseter :( Det var kun i det ene setet vi fikk plasere et bakovervendt bilsete .... Viktig å prøve bilseter i bilen før du kjøper ..

#15 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 673 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 00:40

Hadde før en Toyota Hiace med 3 foran og 3 bak.
Nå har vi en Mercedes Vito, men der er det samma problem, 3 av setene er med inngang fra bakluka.

Men det er noen Chrysler-modeller med god plass, og på påskeferie i år leide vi en flott Peugeot med 2+3+2 der inngangen var fra sidedør. De to bakerste setene kunne felles ned i gulvet. Genial bil.
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.

#16 År og dag

År og dag

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 257 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 00:52

Vi har Volkswagen multivan, elsker den bilen. Men dessverre ganske dyr. Stor plass, bruker lite diesel, lettkjørt til tross for størrelsen, fleksibel innredning (justerbare seter som kan vendes), god komfort til store og små. Var skeptisk til så stor bil, men foretrekker den nå foran Toyota corolla som vi har som bil nr 2.

#17 Husbygger

Husbygger

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 361 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 07:43

Bare en liten "oppmuntring" til dere som gruer dere til å kjøre stor bil. Det kommer til å gå kjempebra å du får en fantastisk oversikt over trafikken i en sånn type bil. Tar meg i å savne vår stor bil av og til :-)