Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Står alles toåringer i ro bortsett fra vår?

• Logg inn for å svare
12 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:31

Står deres toåring i ro når h*n får beskjed om det? Min lille er en mark. Så på toget i sta. Ikke ville hun gå, ikke ville hun bli båret, ikke ville hun sitte i vogna  og ikke ville hun sitte på skuldrene. Eller hun ville alt dette, i noen sekunder av gangen. Og jeg blir mer og mer frustrert. Aller helst ville hun sitte med sin hvite kjole i sølepytten som var rett ved siden av.
Følte alle rundt så på oss og lo inni seg. Jeg er konsekvent og hun ga seg med å skulle sitte på bakken, men det var opp og ned på skuldrene, opp å bli båret og ned for å løpe rundt... Virket ikke som hun hadde oppdragelse i det hele tatt...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Dorrimor ♂♂

Dorrimor ♂♂

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 317 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:36

Haha, høres ut som gutten min! Tror d er elt normalt, selv om d kan være vanvittig frustrerende til tider! :) De er jo på full vei mot "gjøre selv og gjøre som jeg selv vil alderen". :) Tror de fleste som ha barn selv bare koker medfølende på deg, og resten har ikke noe begrep om hvordan d er å ga barn. Men jeg kjenner meg igjen i disse "tankene" dine også, ha ofte følt på d samme.. :) Kos deg videre m 17.mai!

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 10:55

De er to år, sånn er toåringer flest.

#4 Sekretøsa

Sekretøsa

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 145 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 12:01

De står i ro når de får beskjed om det ja. Når min yngste var 2 satt han i vogn på denne dagen så det løste seg selv:)
Lodotter kommer av seg selv. Alt annet må man jobbe for.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 12:50

Det er vel ikke vanlig at en toåring står stille særlig lenge av gangen i det hele tatt? Min satt i vognen i toget, sånn sett var han jo rolig, men han løp rundt sammen med de andre barna etterpå.

#6 soleia

soleia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 435 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 16:19

2 åringar skal ikkje vere så dresserte at dei står lenge i ro :)

#7 ❤lille stjerne❤

❤lille stjerne❤

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 812 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 16:30

Det er helt normalt, sånn er barn. Har en jente på 4,5 år selv som fremdeles ikke er noen verdensmester i å stå stille og vente. Det er lopper i blodet og maur i buksa og hun hopper, snurrer, snubler hele tiden. Tror aldri det går over....

#8 PeppaPig

PeppaPig

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 229 Innlegg:
  • Sted

Skrevet 17 mai 2012 - 17:19

En sølepytt i hvit kjole er jo et must for 2åringer!

Og tro meg, det er helt normal oppførsel! Min på snart 3 er heller ikke flink til å stå stille - hun hopper og spretter og snurrer og virrer rundt :)

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 17:45

Heelt normalt :-)
De gangene jeg føler meg alene om å ha en unge som er "urolig", så trøster jeg meg med at de andre med unger med "lopper i blodet og maur i buksa" ikke orket og holder seg hjemme...
Og at jeg har vært flink, he he...

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 17:47

Ungene er jo forskjellige. Broren min har 2 eksemplariske, rolige gutter. Så noen er jo roligere enn andre. Så lenge du mener at du er konsekvent selv, så er jo det ingenting å bekymre seg over :)

#11 NostraStoria

NostraStoria

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 20 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 19:29

Heeelt normalt! :) Jeg har en turbo selv og forventer ikke at han greier å stå lenge i ro. Her er det lopper i blodet! På toppen av det hele med den trassalderen så er det kanskje en kjip kombo noen ganger.

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 365 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 22:41

Toåringer er aktive. Min er høyt og lavt på et øyeblikk, undersøker alt rundt seg, springer av gårde og hører ikke etter når vi roper at han skal komme tilbake. Han må hentes inn igjen fysisk. Er han likedan når han er 12, ville jeg blitt bekymret.

Sto i kø en gang og møtte en kollega. Hennes jevngamle jente stod snillt og rolig og ventet ved siden av mammaen sin, mens jeg "gjetet" min gutt og forsøkte å forhindre ham fra å skru av og på lyset, velte søppelkassen eller stikke hånden inn i colaautomaten. Han la seg ned på gulvet og makket når jeg stoppet ham. Min kollega betraktet oss og lurte på om han alltid var sånn...??

Og ja det er han, sa jeg med et smil :-)

#13 Pashla

Pashla

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 5 502 Innlegg:

Skrevet 18 mai 2012 - 00:30

Har aldri møtt en toåring som står i ro.
Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.