Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Prevensjon

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 606 615 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 15:10

Diskuterer prevensjon med mannen som til min store skuffelse foreslår at han kan sterilisere seg da han ikke ønsker flere barn. Jeg har VELDIG lyst på flere og håper i beste fall han forandrer mening i løpet av et par år selv om jeg synes det er lenge å vente også. Jeg reagerer på hormonprevensjon som p-pliller og hormonspiral, men har ikke prøvd minipillen og lurer på om det kan være noe? Andre som reagerer på hormonprevensjon som opplever at noe annet fungerer greit?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 NoraLill82

NoraLill82

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 383 Innlegg:
  • StedNordnorge

Skrevet 23 mai 2012 - 08:25

minipillen er det samme som hormonspiral, bare i tablettform. Kobberspiralen inneholder ikke hormoner. Men hva mener du med at du reagerer? Hva slags reaksjoner? At man får bivirkninger av du legemiddel i seg selv er ganske vanlig og som regel ikke farlig, men vi bruker å dele de ufarlige bivirkningene inn i akseptable eller uakseptable. Det er det i stor grad legen og pasienten i samråd som bestemmer. Husk også at mange av bivirkningene på p-preparater som går over etter en tids bruk, vanligvis prøver man ett preparat i 3 sykluser. Snakk med legen din, kanskje du kan be om en dobbeltime slik at du kan spørre masse. Lykke til!