Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

hvordan få baby (16 uker) til å ta smokk?

• Logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

#1 *stellapolaris*

*stellapolaris*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 08:13

Noen tips? Lillejenta vår vil ikke ta smokk, vi har prøvd det meste, og hun ender opp med å tygge på dem eller brekke seg når smokken kommer for langt bak i halsen. Har prøvd både "anatomisk" og "gammeldags" tupp...
Merker at hun har et veldig stort sugebehov, og at hun roer seg med pupp, men det blir bare masse gulping og styr når hun suger når hun egentlig er mett...

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 RødRev

RødRev

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 140 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:35

Har dere prøvd en str opp? For vår del måtte vi bare forsøke litt forskjellige typer, samt hjelpe han i gang med å tappe forsiktig på smokken mens den var i munnen. Pluss en str større enn det man skulle tro.. Etter hvert funket det.

Men et lite nota bene.. alle problemer løser seg dessverre ikke med smokk :(

#3 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 769 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:37

Ingen av våre to barn har tatt smokk, uansett hvor mye og hvilken type vi har prøvd. Så det er dessverre (!) noen barn som ikke vil uansett.

#4 yrild

yrild

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 3 253 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:47

Mine har heller ikke villet ta smokk.
Det finnes noen øyeblikk der jeg gjerne skulle hatt smokkebarn (sånn trikketur med vrælende, trøtt baby der jeg gjerne skulle hatt en smokk og dyttet inn), men stort sett synes jeg nesten det er en fordel :-)

Blir litt ablegøyer iblandt for å unngå skrik da ;-)

#5 Kira bjeffer!

Kira bjeffer!

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 769 Innlegg:

Skrevet 16 mai 2012 - 20:56

Vis innleggyrild skrev 16 mai 2012 - 20:47:

Mine har heller ikke villet ta smokk.
Det finnes noen øyeblikk der jeg gjerne skulle hatt smokkebarn (sånn trikketur med vrælende, trøtt baby der jeg gjerne skulle hatt en smokk og dyttet inn), men stort sett synes jeg nesten det er en fordel :-)

Blir litt ablegøyer iblandt for å unngå skrik da ;-)

Hehe, kjenner meg igjen her gitt :)

#6 1down

1down

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 311 Innlegg:

Skrevet 17 mai 2012 - 06:48

Vis innleggstellapolaris *jan2012* skrev 16 mai 2012 - 08:13:

Noen tips? Lillejenta vår vil ikke ta smokk, vi har prøvd det meste, og hun ender opp med å tygge på dem eller brekke seg når smokken kommer for langt bak i halsen. Har prøvd både "anatomisk" og "gammeldags" tupp...
Merker at hun har et veldig stort sugebehov, og at hun roer seg med pupp, men det blir bare masse gulping og styr når hun suger når hun egentlig er mett...

Har du prøvd mam sin fra 0-2 mnd? Tenker siden hun brekker seg om smokken kommer for langt ned i halsen :) Her tok ikke snuppa smokk før ca 3 mnd, og da var det mam sin som satt :)

#7 *stellapolaris*

*stellapolaris*

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 6 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 10:31

Vi har prøvd omtrent alt som finnes på markedet... har sånn cirka en skuff full med ubrukte smokker :P

Problemet er at hun bare tygger på smokken, leker med den med tunga - og ikke skjønner suge-greia.

Har dere noen tips til trenings-metoder? Har ihvertfall skjønt at det ikke er lurt å prøve å gi smokk når hun er trøtt og sutrete på kvelden... (vurderer å gå til innkjøp av hørselsvern...)

#8 mammaifebruar

mammaifebruar

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 50 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 11:33

Jeg veit ikke om det funker, men etter jeg har ammet og hun ligger bare å koser seg på puppen pleier jeg å ta henne løs og lure smokken inn mens hun fortsatt suger. Hos oss sitter da smokken godt! :-)

#9 Lilla-Turkis

Lilla-Turkis

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 148 Innlegg:

Skrevet 08 juni 2012 - 18:34

Har du prøvd latex tupp? Den er mykere enn vanlige.
I tillegg duppet jeg den i kokende vann i starten så den ble varm. For min ville ikke ha kald smokk!
Hadde også litt sukkervann på de første gangene.