Dagens irritasjonsmoment var bestemor, snart oldemor, på 70 år som kunne fortelle meg at vi for all del ikke kunne ha åpent vindu på natta når babyn kom, for trekken var livsfarlig!
Før i tida kledde de nemlig godt på barna så de ikke skulle bli kalde, og de overlevde alle sammen!
(Jada, dette kom i fullt alvor)
Umulig å diskutere saklig.med. den eldre garde.
Bah!
å herregud! pass dere for trekken!
Opprettet av
Ariadne85
, mai 14 2012 21:58
5 svar til dette emnet
Skrevet 14 mai 2012 - 21:58
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 14 mai 2012 - 22:02
Se mine venner, foråret er kommet! Jorden har med glæde taget imod solens omfavnelser, og vi vil snart se resultatet af deres kærlighed.
Skrevet 14 mai 2012 - 22:07
Haha, genialt! 
selv har jeg møtt Trekken.et par ganger, og vi kom egentlig greit overens
Tror godeste bestemor skjønte jeg begynte å bli irritert for standardsvaret kom til slutt "jaja, dette ser du"
selv har jeg møtt Trekken.et par ganger, og vi kom egentlig greit overens
Tror godeste bestemor skjønte jeg begynte å bli irritert for standardsvaret kom til slutt "jaja, dette ser du"
Skrevet 15 mai 2012 - 09:45
De gamle er eldst.
Min bestemor er så bekymret for mine barns lunger. Jeg lar den nemlig ikke ligge lenge nok (!!) å grine som babyer, så de får jo aldri styrket lungene sine.
Min bestemor er så bekymret for mine barns lunger. Jeg lar den nemlig ikke ligge lenge nok (!!) å grine som babyer, så de får jo aldri styrket lungene sine.
Skrevet 15 mai 2012 - 10:03
haha, min bestemor får angst når hun ser at noen har babyene sine oppe av vogna på kjøpesenteret, for før itiden lå de godt innballa i ullklær og ulltepper godt neddi vogna! og spesielt om de har på seg dongeribukse
Skrevet 15 mai 2012 - 10:35
Gud bedre... Glad mine bestemødre er hakket mer hardbarka.
Selv om min mor tidvis er redd for denne trekken, "sikker på at du ikke skal ha på en ekstra lue?"
Noen flere her som har lest den artikkelen om tradisjoner i barseltiden i kina?
http://www.nrk.no/ny...erden/1.8129595
1 mnd med bestemor (altså din mor) sovende i ektesenga og gubben på gjesterom med hushjelpa. Der også er trekken veldig farlig, både for barn og mor, mor har til og med egne hatter som de også har på seg inne som beskyttelse. Og dusjing og bading er fyfy, det samme er internett, tv og bøker.
Tror nok både bestemødre, hatter og alt hadde føket på hue ut igjen etter kort tid her ihvertfall.
Noen flere her som har lest den artikkelen om tradisjoner i barseltiden i kina?
http://www.nrk.no/ny...erden/1.8129595
1 mnd med bestemor (altså din mor) sovende i ektesenga og gubben på gjesterom med hushjelpa. Der også er trekken veldig farlig, både for barn og mor, mor har til og med egne hatter som de også har på seg inne som beskyttelse. Og dusjing og bading er fyfy, det samme er internett, tv og bøker.
Dette innlegget har blitt redigert av Cimorene: 15 mai 2012 - 10:35