Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Han er mer begeistret for middagsglass fra nestle' enn middagen jeg lager :( noen flere?

• Logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

#1 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 20:23

Og jeg lager god mat altså, det er ikke for at maten min suger :P Han skal ikke ha grønnsaker, potet, pasta eller ris. Men er det i glassene så gafler han innpå. Når han eter hjemmelaget skal han kun ha fisken/kjøttet. Og det må være bearbeidet. Det er svært skjelden jeg har kjøpt middagsglass, men kommer til å gjøre det oftere pga han faktisk får i seg flere næringsstoffer. For en rar unge, de glassene er jo fæle :P

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Knotten :)

Knotten :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 7 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 21:16

Sånn er det her  i huset også :) Hun skal ikke spise noe annet enn det der hels...... middagsglasset :) Så om du skulle finne ut noen gode råd så del gjerne med meg ;)

#3 Smil123

Smil123

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 191 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 21:46

Samme var der her helt til hun plutselig ombestemte seg ved ca 11 mnd! Da var det kun vår mat som gjaldt- spyttet glassene hun før digget rett ut.. Var akkurat som hun oppdaget at det var godt med mer smak og at hun kunne tygge og utforske litt biter! Jeg prøvde mange ganger med hjemmelaget most mat da hun var mindre men tror det var konsistensen hun ikke likte og bare brakk seg og spyttet ut. Fikk liksom ikke moset det nok.. Så min erfaring er at de finner ut av det selv he he..

#4 bitthen

bitthen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 849 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 09:22

Men min er snart 2 år :S

#5 to tettitett

to tettitett

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 61 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 10:49

Samme her! Har forsøkt å bruke akkurat samme ingredienser, most det og hatt det oppi et glass, men neida! Kjenner jo forskjell:-) de smaker jo virkelig ikke godt de glassene... Jeg gir de ca halve uken... Resten av dagene legger jeg vår mat på en tallerken, så får han velge selv om Jan vil være sulten (flytter kveldsmaten mye tidligere) eller smake av vår mat.. Skal ikke være enkelt:-) tar også imot tips med takk!
Min er 20 måneder...

#6 Mamma85 <3

Mamma85 <3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 360 Innlegg:
  • StedKristiansand

Skrevet 15 mai 2012 - 17:43

Sånn er d her også og han er 20 mnd.. Ganske frustrerende
Det beste i livet er å være mamma <3

#7 Lille- MO

Lille- MO

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 252 Innlegg:
  • StedAkershus

Skrevet 16 mai 2012 - 08:30

her og.. men 3 ting jeg får min 13 mnd gamle gutt til å spise er fiskeboller m mandelpoteter og grønnsaker most helt til grøtkonsistens, spagetti og kyllingkjøttdeig med økologisk pastasaus(tok den for den inneholdt minst salt) også spiste han macaroni og grillpølse i går.umost, for da fikk han plukke og spise selv :) ellers er han helt klart mest glad i de fleste småfolk glassene.. jeg synes selv de smaker bedre og mer enn nestle.. la de plukke litt i det du spiser? jeg har ofte sitti sånn" en skje til deg, og en til meg" og han fikk interessen for hjemmelaget mat :)
Det er bedre å tenne et lys, enn å forbanne mørket.

#8 Håpefull77

Håpefull77

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 443 Innlegg:

Skrevet 19 mai 2012 - 21:46

Lar du han spise selv? Her spiser hun vår mat om hun får spise selv. Hun får en gaffel eller skje selv også har vi en. Spiser gjerne fra vår tallerken med vår gaffel. Hun skal helst dytte gaffelen inn i munnen selv, men vi må hjelpe med å få maten på gaffel. Om maten kan spises med hendene gjør hun helst det.
Får hun ikke prøve selv er hun ikke interessert.
Hun er akkurat 1 år. Og ja det blir fryktelig mye gris.

.