Heisann..
Ser dette er noe som går igjen hos babyen på denne alderen ja ;-/
Min begynte å tulle veldig med søvnen da hun var ca 3-4 mnd. Hun skulle ammes hver time halvannen! Så dermed begynte vi med grøt, trodde det ville hjelpe. Det hjalp forsåvidt litt, men ikke så mye som jeg ville :-P hehe..
Hun våknet uansett etter 2 1/2 time og skulle ha pupp!! Så da ble det til at vi halv-nattavente henne. Og det tok noen dager med grining, brukte opp-ned metoden. Men hun forsto fort at det ikke var vits å våkne til denne tiden. Helsesøster mente hun våknet av vane, ikke fordi hun trengte maten. Jeg hadde som mål å ikke gi henne pupp før etter tolv. Var kjempe deilig når hun endelig sov frem til 02-04 for mat. Så vi gikk fra ca 4 amminger til 1-2 amminger
Men så skulle vi nattavenne når hun var oppe i 3 måltider. Det gikk bedre enn forventet, tok meg kun to dager!! (netter)

Hadde ca en uke der hun ikke våknet for mat før rundt 5-6 om morgenen. Da legger jeg henne ca syv. Så dette var jo himmelriket! (Men må gi tutten noen ganger før vi legger oss, hun sover lettere tidligere på natten og våkner dermed hvis tutten er ute).
Så kom sykdommen i hus for vel 2 uker siden. Snuppa nektet mat på dagtid så jeg måtte "fullamme" igjen.Så da ble det pupp hele natten igjennom. Og nå også selv om hun er frisk og spiser 3 måltider ink. litt frukt på dagtid (ammes ca 4 ganger) våkner hun hyppig! Vil jo ha puppen igjen :-/ Så inatt må jeg prøve å avvenne henne igjen. Gir henne litt lunkent vann på flaske, så håper jeg det går like greit denne gangen. Hun sov så godt når vi endelig hadde nattavendt henne!
Men ang. grønnsaksmosen: Min likte heller ikke ren grønnsaksmos (Men ett tips er å ta i litt kardemomme)

Men med en gang jeg hadde grønnsaker, kyllig og poteter pluss hvitløk i (middag) så ble det andre boller! Da spiste hun middag til den store gullmedalje

Hun blir 7 mnd imorgen