Gå til innhold

Barns seksualitet.... Jente på tre, vet ikke helt hvordan vi skal håndtere dette på rett måte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har i det siste blitt så veldig seksuell.... Synes faktisk det er litt ekkelt :/ Hun har begynt å onanere en del, prøver å lære henne å gjøre det alene på rommet, men det når ikke helt inn. Så hvor som helst når hun føler for det har hun plutselig hånda i buksa og koser seg.

Hun er også veldig opptatt av oss foreldre, vill gjerne se på puppene mine, og prøver å ta på meg mellom beina, samme med far... jeg skjønner at hun er liten, og bare er nyskjerig, men dette kom mye tidligere enn jeg var klar for...

Vil jo ikke gjøre det til noe stygt og "fy" men allikevel er det viktig for meg at hun lærer litt om privatliv, osv... Men uten å gjøre det for "voksent".

 

Er det andre som har barn som er så nyskjerrige så unge? Er det virkelig normalt....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seksualisert adferd på den måten KAN også tyde på misbruk. Legg merke til de store bokstavene på KAN!!!!!

 

Vil bare tipse deg om et par bøker;

avdekking av seksuelle overgrep, veien ut av fortielsen av Søftestad

Si det til noen av Aasland

 

I disse bøkene tar de også opp at seksualisert adferd ikke trenger å være et tegn på misbruk. Det jeg reagerer på er at hun ønsker å ta på kjønsorganene deres..

 

Nå svare jeg på noe du ikke svarte på, jeg vet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er veldig normalt :)

 

synes du bare skal fortsette å snakke med henne om å gjøre sånn på rommet sitt...

 

så kan du kanskje kjøpe ei barnebok om kroppen og sånn?? så hun kanskje får litt svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Nå vet ikke jeg hva 8åringen min gjør alene på rommet, ei heller 5åringen, men jeg har aldri opplevd dette på mine. Er det normalt så tidlig altså? Tror uansett det er viktig sånn du sier, at det ikke skal være en fy fy ting å gjøre. Bare forklar gang på gang at hun må gjøre det alene, og at det ikke er ok å ta andre mellom bena og på puppene. Min minste er litt opptatt av det, men jeg sier alltid at det ikke er lov å ta på andre der, og at ingen får ta han på private steder heller. Noe må man ha for seg selv synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Min 3 1/2 åring er utrolig tissemann fokusert og jeg må be ham ta hånda ut av buksa støtt og stadig. Puppegal er han også...

Prøver å si at det må han gjøre alene, men at jeg skjønner at han synes det er godt og at han gjerne må gjøre det bare ikke når det andre der. Puppene mine beskytter jeg for harde livet ;-)

 

Jeg tror det er relativt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det høres normalt ut. Vi har fire barn, og noen av de har vært mer "fiksert" i perioder enn andre. Felles er at det har vært typisk i 3+ alderen dette har dukket opp. Jentene har plutselig fattet STOR interesse for pappas "utstyr" og mine pupper, og kommenterer om de ser i dusjen osv. Minstejenta kan også "onanere", gni seg mot puter osv.

 

Vi gjør som dere, sier at den måten å kose på er noe man gjør alene på sitt eget rom. Forøvrig prøver vi å ikke fokusere på det spesielt mye - erfaringen vår er at det har gått over av seg selv etter en periode. Gått over er kanskje feil, men gått over til å bli mer "privat" og usynlig for oss foreldre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt normalt. Det er viktig å ikke gjøre det til "fy og æsj", for hvis det blir mye negativt og styr rundt det kan det hemme seksualiteten hennes senere i livet.

Du kan si til henne at det er helt greit at hun koser med tissen sin, men det må hun gjøre når hun er alene og at hun må gå på rommet sitt om hun vil gjøre det.

Det er også viktig å understreke at tissen hennes er bare hennes, akkurat som tissen til mamma og pappa er bare deres. Slik lærer hun kroppslige grenser både for seg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt normalt ut. Begge mine har vært slik, en gutt og en jente. Jeg tror heller ikke det er unormalt at hun prøver å ta på dere. Jeg ville fortsatt som dere har gjort, gjøre klart at det er helt greit å kose med seg selv, men det er slikt man gjør når man er alene. Jeg ville også ha vært veldig klar på at det ikke er lov til å ta på puppene og tissen til andre. Hun har ikke lov til å ta på andres, og andre har ikke lov til å ta på hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er normalt.... :) gjør det ikke til noe fy-fy og snakker rolig med henne om å gjøre sånt alene hver gang, som dere også nevner minner vi henne på at det er kun hun som har lov å kose på hennes tiss, og det er ikke lov å kose på andre sin...

En bok om dette var en god ide, skal se hva jeg finner=)

 

Noe overgrep er jeg ikke beskymret for :) Hun har vert hjemme med meg frem til nå, finnes egentlig ikke noen mulighet hvor andre skal ha kommet til en gang :P Også er hun veldig trygg på dette, åpen og ærlig. Var selv offer for missbruk som liten, så dette er noe jeg er veldig var på....

Hun er helt seg selv, bare litt mer nyskjerrig på sin egen kropp, og andres :P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...