Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

3 mnd. baby - hva kan de og hvordan er de?

• Logg inn for å svare
3 svar til dette emnet

#1 Håperhåper :)

Håperhåper :)

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 26 Innlegg:

Skrevet 13 mai 2012 - 20:08

Inspirert av 4. månedersbaby tråd:

Hvordan er din 3 måneder gamle baby? Hva kan h*n og hva liker h*n best? Når legger h*n seg og hvor lenge sover h*n om natten? Hvor mye sover h*n om dagen? :)

Jenta mi er 3 måneder i dag (13.). Hun har lært seg å rulle fra rygg til mage, men hun hater å ligge på magen, så det blir skriking hver gang hun har klart å rulle seg over fordi hun ikke har skjønt at hun kan rulle seg tilbake. Hun har også begynt å gripe tak i en rangle vi holder foran henne og så slår hun på leker som henger i babygymmen. Hun liker best å sitte i bæresele eller babybjørn og se seg omkring.

Vi legger henne i 7-8-tiden på kvelden og da sover hun til 23-tiden og våkner deretter hver 2. time for å spise natten gjennom (jeg fullammer). Vi har nettopp startet med litt MME om kvelden for å se om hun sover bedre av det. På dagen har hun som regel 4-5 lurer, tidspunkt og lengde på disse varierer, jeg har ikke klart å få noen rutine på dette ennå.

Hva med deres babyer? :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Underveis -->

Underveis -->

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 288 Innlegg:

Skrevet 14 mai 2012 - 08:13

Rolig og blid gutt her. Spiser godt og sover nesten rundt allerede. Legger seg en gang mellom 21 og 22 og sover da til 05. Våkner igjen rundt 07 og da er det morgen * gjesp*. Har blitt flink til å ligge på magen og har akkurat lært å rulle fra rygg til mage. For deretter å bli forbanna fordi han ikke kommer seg fremover. Slutt på freden allerede, altså!
Sover ca tre timer på formiddagen og har etter det bare korte dupper etter amming.
Synes det er fascinerende at han allerede er en helt annen type enn storebror!
Common sense isn't always common!

#3 lohne

lohne

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 30 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 21:30

Min lille blir 3mnd på søndag. Hun er for det meste blid og fornøyd og sover godt. Sovner av seg selv i sengen sin ca 22 og sover til 05-06 får en flaske, sover en time-halvannen til før hun vil opp.

Hun har de siste ukene fått stor interesse i uro og babygym, griper og slår lekene. Hun har også oppdaget hendene sine og er svært fasinert. Utrolig deilig at hun nå kan underholde seg selv en god stund. Hun er ikke så glad i å ligge på magen, men blir litt mer spennende med et speil foran seg :-)

matmessig har hun ligget under på vekta hele veien, men etter et opphold på ullevål har hun fått påvist stille refluks. Med medisiner, mme og velling begynte vekta å gå opp, vi kunne dra hjem og nå spiser hun som bare det :-)

#4 nelliik m/blå & rosa

nelliik m/blå & rosa

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 32 Innlegg:

Skrevet 15 mai 2012 - 23:56

Min lille er 3,5 mnd, midt i mellom ;) Så svarer på denne tråden jeg.

Hun ruller fra mage til rygg, men ikke tilbake. Hun slår på lekene under babygymmen og tar tak i dem. Tar rangler og slikt hvis vi holder de fremfor henne, og griper etter leker når hun ligger på magen. På rygg klarer hun å snu seg rundt 360 grader ved å bruke armer & ben. Hun syns også sine hender er spennende og kan ligge å se lenge på dem, og den siste tiden ser det ut som hun har begynt å fatte interresse for sine føtter når hun ligger naken på stellebordet :) Hun ler høyt og lenge, og det har hun gjort siden hun var 11 uker :) Holder hodet selv.

Ellers er hun blid og fornøyd, virker veldig tilfreds med tilværelsen. Sunn og frisk. Hun får bare pupp, og ligger midt på gjennomsnittet på den kurven hos helsesøster med sine 6505 gr og 62,5 cm :) Hun legges for kvelden rundt kl 21-21:30, og sover som regel da til i fem-tiden. Men har sovet lengre og kortere noen ganger. Da blir hun som regel liggende i sengen vår! ;D Også ammer jeg litt fra og til, frem til vi står opp rundt 10 stortsett. Hun er ingen dagsover, og har kun små powernaps på halvtimer om dagen ca. Er våken et par timer i slengen og sover så den lille blunden ;) På trilleturer sover hun noe lengre, og kaaan gjøre det på bilturer.., men må stortsett ammes eller vugges i våre armer (eller bedrockers på seng, eller ivogn) for å sovne :)