Er det slik at første mens etter fødsel ofte er litt som første mens når vi var teenagere?
Og DER kom endelig mensen tilbake etter fødsel (14 mnd siden). Men...
Opprettet av
Cybele
, mai 12 2012 18:49
9 svar til dette emnet
Skrevet 12 mai 2012 - 18:49
.. den er totalt smertefri! Skjønner ingen ting. I alle mine menstruerende år, som jo begynner å bli en del, har jeg hatt løs mage og vært ustabil i psyken dagene før mensen. Når mensen først kom var den kraftig, gjerne med en del koagulerte blodklumper. Milde rier i livmorområdet, og ofte behov for smertestillende og varmeflaske. Denne gangen kom mensen helt ute av dte blå uten forvarsel, har vært mindre enn tidligere, og totalt smertefri. Kjenner INGENTING. Den har vart i 6 dager, og ser ut til å stoppe i natt. friskt blod, ingen koagulerte klumper. Skjønner ingenting.
Er det slik at første mens etter fødsel ofte er litt som første mens når vi var teenagere?
hehe. En liten, pubertal begynnermens, liksom. Eller kan mensen forandre sge så mye etter fødsel? Andre erfaringer? =)
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 12 mai 2012 - 18:52
Menstruasjonen kan godt endre seg etter fødselen. Min mor sa at hun hadde vond, lang og sterk menstruasjon som ung, men dette ble forandret etter fødsel. Jeg har alltid hatt vondt under mens, men har siden fødselen gått på piller, så jeg vet ikke om jeg har vondt eller ikke
Skrevet 12 mai 2012 - 19:34
Min (som kom etter 6 mnd) var også smertefri første gangen, og attpåtil kortere - hadde det bare vart... ;-) Nå er jeg tilbake til "normalen" igjen dessverre - dvs varierende smerter - noen ganger ille, andre ikke.
Skrevet 12 mai 2012 - 20:30
Da jeg fikk mensen, i en alder av 11, og svimte av i hytt og gevær på grunn av smertene fikk jeg høre:
De forsvinner etter du har fått barn.
Bra det tok 21 år før det skjedde da. Kjekt å ha noe å se fram til..
De forsvinner etter du har fått barn.
Bra det tok 21 år før det skjedde da. Kjekt å ha noe å se fram til..
Skrevet 12 mai 2012 - 20:53
Her har første halve året med mens etter fødsel vært unntakstilstand, den har ikke forblitt slik den var første gangene.
Men etter 1/2 til 1 år har den stabilisert seg og forblitt sånn etterpå. Jeg har fått mindre smertefull mens etter å ha blitt mamma, men har til gjengjeld fått veldig smertefulle eggeløsninger, de merket jeg ingenting til tidligere.
Men etter 1/2 til 1 år har den stabilisert seg og forblitt sånn etterpå. Jeg har fått mindre smertefull mens etter å ha blitt mamma, men har til gjengjeld fått veldig smertefulle eggeløsninger, de merket jeg ingenting til tidligere.
Skrevet 12 mai 2012 - 23:55
Jeg fikk mensen tilbake for 7 mnd siden, men nå har jeg ikke hatt den på snart 2,5 mnd..ikke er jeg gravid, så jeg skjønner ingenting..
Av og til er det godt å ta en pause i jakten på lykken, og bare være lykkelig...
Skrevet 13 mai 2012 - 16:19
Jeg fikk kraftigere mens, men over færre dager og fullstendig smertefri etter fødsel :-) Topp, topp spør du meg :-)
Skrevet 13 mai 2012 - 18:56
Heisann, jeg hadde det som du beskriver før jeg fikk barn. Måtte gå hjem fra jobb 1.mens dag, hadde det så ille!! Etter min første fødsel var smertene borte. Juhu! å det er dem forsatt 14-år etter :-)
Skrevet 15 mai 2012 - 09:18
Da feirer jeg min nye menstype med champagne så snart jeg får anledning:D For en bonus!
#10 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 15 mai 2012 - 17:10
ÅÅ heldige dere! jeg har menssmerter som aldri før etter fødsel jeg.. Føles ut som rier hver dag hele mensen! Fysj! Men det hadde jeg forøverig da jeg var ungdom og akkurat hadde fÅtt mensen ogsÅ, sÅ minner jo om det da. HÅper det gÅr over snart..