Gå til innhold

Har syreskader på tennene etter år med bulimi og et svangerskap med mye oppkast. Kan man få dekket tannlege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei,vil ikke tro det,men kommer det over en viss sum kan du søke om å få igjen noe av utleggene.

Får ikke dekket noe om en har hat svangerskaps oppkast/kvalme i 9mnd heller og får mange hull og syreskader..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg har lest at de med skader på tennene etter bulimi er av de få som får dekket behandling av nav. Det må du sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Joda, det var hvertfall sånn før. Du får sjekke det ut på nav, evnt høre med tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan jeg bevise at jeg har slitt med det i mange år? Jeg gikk til psykolog, men det var før dette begynte. Jeg har jo bilder av at jeg har vært tynn liksom, men jeg ser jo ikke syk ut på de bildene...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hemmeliganonym

Kan ikke se hvorfor. En bekjent fikk dekka 13 000 av nav for å fikse hull og bleke tennene fordi han var sosialklient og ikke gadd å finne seg jobb.

En annen jeg "kjenner" er også under sosialen og fikk dekka silikonpupper av nav så ser ikke hvorfor syreskader ikke skal bli dekka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Jeg vil tro at dersom du har syreskader på tennene så ser fort tannlegen hva det har kommet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se hvorfor. En bekjent fikk dekka 13 000 av nav for å fikse hull og bleke tennene fordi han var sosialklient og ikke gadd å finne seg jobb.

En annen jeg "kjenner" er også under sosialen og fikk dekka silikonpupper av nav så ser ikke hvorfor syreskader ikke skal bli dekka

 

Bulimi gir ofte rett på stønad fra HELFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitasjen må være av så stor grad at det forstyrrer estetikk OG funkjson for å få dekt behandling hos HELFO, det må den enkelte tannlege vurdere om en kommer inn under den kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var hos tannlegen så sa hun at jeg hadde mye syreskader. Det er nesten ikke noe beskyttelse igjen på de bakerste tennene. Fortennene ser greie ut, eller jeg prøver å ikke smile med tennene siden jeg har store komplekser for de. De har begynt å bli gjennomsiktige nederst. Huffameien altså...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min fikk dekt for noen år siden. Hun måtte ha bekreftelse fra sin fastlege og fikk også fra spesialist. Hun fikk vel dekt ca 75 % og måtte selv ut med ca 5000-6000. Så det var mange penger det var snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt store skader på tennene mine, sannsynligvis pga av tanngnissing. Jeg fikk dekket 15000 av totalt 27000, pluss at jeg fikk skrevet av hele beløpet på skatten. Dette var det tannlegen som vurderte, jeg hadde ingen erklæring fra lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tenker jeg at jeg snakker med legen min før jeg bestiller time hos tannlege. Huff, at en sykdom skal ødelegge så mye. Jeg er "frisk" nå altså, jeg vil jo alltid slite med mitt syn på mat, men kaster ikke lenger opp.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se hvorfor. En bekjent fikk dekka 13 000 av nav for å fikse hull og bleke tennene fordi han var sosialklient og ikke gadd å finne seg jobb.

En annen jeg "kjenner" er også under sosialen og fikk dekka silikonpupper av nav så ser ikke hvorfor syreskader ikke skal bli dekka

Hva var grunnen til at hun fikk silikonpupper da? Herregud er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det har du rett på!! Du betaler bare egenadel tror jeg..husker ikke helt hvor mye, men jeg har samme problem. Her fikser tannlegen alt det som skal sendes inn, eneste han trenger er erklæring fra lege, og så betaler jeg da det jeg skal minus det som jeg får dekket...hadde tannlege regning på opprinnelig 5000kr, fikk 2000kr avslag....

 

Og jeg hadde bare mange hull..har ellers fine tenner...uforståelig nok...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...