Mange syke pervohoder her inne tydeligvis
Skrevet 11 mai 2012 - 14:47
Sier vel mer om dere som har den tankegangen enn om mødre som ammer til barnet er 2 - 3 år fordi det faktisk er den naturligeste tingen i verden å mate barnet sitt. Og i tillegg er det ANBEFALT å amme til 2 årsalderen og mange land over det fordi det finnes ikke noe bedre og sunnere for barnet!!
Hvordan har dere skapt den tanken i hodene deres lurer jeg på?? Skam dere! Kvalmt!
Snarvei til forumene
Skrevet 11 mai 2012 - 14:49
Da sier det seg sjøl at amming er en form for pervo pedo-sex!
Bare lurer på når det blir grisete å føde normalt? For å ha et barn inni fitta, det er perverst, det!
Skrevet 11 mai 2012 - 15:17
Jeg er opptatt av at det ikke skal være tabu, så jeg er åpen om at jeg ammet "lenge". Er høygravid nå, og håper å kunne gjøre det samme igjen :-)
Skrevet 11 mai 2012 - 15:19
Så ja, det er nok brødhuer som mener sånt!
Amming er naturlig.
Skrevet 11 mai 2012 - 15:26
Takk for den liksom! Synes det var ganske frekt og i det hele tatt si noe sånt. Jeg er kjempe glad jeg ammet så lenge, og ser bare det positive i det. Sundt for både hun og meg.
Pupper har vi fått for å kunne gi babyene våre mat, ikke tilfredstille mennene.
Skrevet 11 mai 2012 - 15:31
Skrevet 11 mai 2012 - 16:25
Har desverre ikke fått ammet selv, men alt jeg kan si i saken er: Føler man for å amme lengre enn 1 år, så skal man da kunne gjøre det uten å få slike holdninger! Hadde amming funket her, så hadde jeg ammet så lenge JEG ønsket det, så kunne da resten av befolkningen si hva de ville..
Amming er naturlig, og jeg misunner de som få amme ungen sin til de er 1 år +
Alt for mange forbinner brystene med sexuell handling, noe som er totalt idiotisk, hadde de vært der for sex, så hadde vi ikke ammet ungene med de
Nei, nyt ammeperioden deres dere, uansett hvor lenge dere ammer
Skrevet 11 mai 2012 - 16:32
Skrevet 11 mai 2012 - 16:33
MEN!!! Jeg har jo ikke noe med det da
Skrevet 11 mai 2012 - 16:35
Skrevet 11 mai 2012 - 16:44
Det jeg reagerer litt på er de som ammer ørten ganger i døgnet når ungen er over to. Jeg har jo ikke noe med det, og kommnterer ikke, men stusser litt på hvorfor. Min svigerinne ammet sine to til minst to og ett halvt år, men barn fikk så mye melk at det var vært vanskelig å få dem til å,spise vanlig mat. Puppen ble brukt som smokk og trøst maaaange ganger om dagen, og det synes jeg de er for store til når de er så pass gamle. De må gjerne amme offentlig for min del, men det blir litt rart når ban på to år styrer når de skal få pupp, og mange ganger om dagen. Det er min mening, da.
Skrevet 11 mai 2012 - 16:45
Kom deg ned fra Offerhesten. Skal du bli snurt og fornærmet fordi andre her har ammet lenge?
Beklager til datteren din? Du gjorde jo ditt beste
Jeg ammer enda, og han er 17 mnd. Men vi nærmer oss slutten.
Skrevet 11 mai 2012 - 17:31
Skrevet 11 mai 2012 - 17:36
mamma til to troll + spire skrev 11 mai 2012 - 17:31:
Det får da være måte på å være hårsår og opptatt av seg selv.
Skrevet 11 mai 2012 - 17:40
mamma til to troll + spire skrev 11 mai 2012 - 17:31:
nå trur jeg du er hårsår uten å ha noen som helst grunn til det. Er jo ikke de som IKKE KAN amme det blir rettet pekefinger mot. Men til de som synes det er EKKELT å amme lenger en 1 år.
Skrevet 11 mai 2012 - 17:48
Ikke fordi pupper = sex (selv om det utvilsomt er det også, det går ikke an å stikke den raliteten under en stol).
Jeg reagerer fordi det for meg fremstår som noe naturstridig at man er avhengig av morsmelk etter at tennene er på plass. ta en titt på dyreverdenen, der amming har en naturlig grense - og det av gode grunner.
Skrevet 11 mai 2012 - 17:54
PS: Når WHO anbefaler amming til minst fylte to år, er det først og fremst med tanke på utviklingsland (slik tilfellet er i de fleste av WHO's anbefalinger), fordi mangel på morsmelk ville hatt fatale konsekvenser i slike land.
Skrevet 11 mai 2012 - 18:03
ikkje pga pupper er til sex, men det er ikkje naturlig for meg at et lite barn som kan springe rundt og spise vanlig mat kommer springende til mamma for og få pupp..
og med tennene på plass ser eg heller ikkje fordelen for mor med det. og de fleste bynner i barnehagen på denne tiden og kan ikkje vere avhengi av mammas pupp.
Skrevet 11 mai 2012 - 18:13
Anonym bruker skrev 11 mai 2012 - 16:45:
Kom deg ned fra Offerhesten. Skal du bli snurt og fornærmet fordi andre her har ammet lenge?
Beklager til datteren din? Du gjorde jo ditt beste
Jeg ammer enda, og han er 17 mnd. Men vi nærmer oss slutten.
nr 10 her..
Nei, jeg var egentlig ironisk
Syns noen er så hysteriske når det kommer til amming. Får man det til; flott!
Får man det ikke til; barnet trenger fortsatt mat. MME er en grei erstatning for manglende morsmelk. Enda godt vi ikke lever for 100 år siden sier jeg.
De som syns det er greit å amme over 1 år eller opptil 2 år; flott for dem. Det viser jo bare at de vil gjøre det de kan for å gi barnet det beste grunnlaget.
Alle som ammer under 1 år;fortsatt flott at man har ammet.
Og alle som har prøvet, men måtte gi opp, man prøvde!
De som syns det er "ekkelt" og noe sexuelt med bryster har sperrer for dette. Greit nok, sånn er bare noen.
Folkens; vi er alle forskjellige.
#20 Gjest_Mentha & Junior_*
Skrevet 11 mai 2012 - 18:25