Om mannen din er utro en gang og vet at han aldri vil gjøre det igjenn, er det kanskej noen gang bedre at han heller bruker resten av sitt liv på å gjøre opp for det igjenn?
Eller skal han fortelle det uansett for at det e opp til den andre parten å bestemme om hun vil bli eller ikke...
Men om hun ikke vil forlate uansett, hadde det ikke vært bedre da å ikke visst i det hele tatt?
å hvorfor forteller man partneren om utroskap..for å lette sin egen savittighet?
Har ei venninne der mannen var utro, han var ærlig med en gang, hun forlot han ikke, klarte etterhvert å tilgi han, men klarte ikke å glemme det.
Det derimot, gjorde jo han.. Han fortsatte som om ingenting hadde skjedd, med tilgivelse og ren samvittighet i boks. Hun satt igjenn med dårlig selvfølelse, ingen tillit, dårlig smak i munnen for at hun var "svak" som ble, sinne, sjalusi......osv.
Ikke kan man ta det opp heller, for man var jo "ferdig med saken"..
Skal man ikke være litt forsiktig med å skulle kjøre den konstante stilen om at man "må fortelle"..? Kanskje man ikke burde oppfordre mennesker til det uten å ha fullstendig innsikt..
Om kjæresten min hadde vært utro en gang, angret, visste det ikke ville skje igjenn, og var sikker på at jeg aldri (!) ville få vite det av noen andre ville jeg heller vært lykkelig uviten..
Hadde han derimot gjort det flere ganger, eller at det var en stor sjangse for at jeg ville få vite det uansett hadde jeg ønsket å vite det..
Hvor er dere i forhold til dette?
(ble litt langt...sorry