Jeg tror faktisk at ALLE kan være utro i den rette situasjonen.
Opprettet av
Anonym bruker
, mai 11 2012 10:32
17 svar til dette emnet
Skrevet 11 mai 2012 - 10:32
Ja, det tror jeg. Jeg har aldri vært utro selv, og det er absolutt ikke noe jeg vil gjøre mot mannen min. Men jeg tror faktisk at alle mennesker kan tabbe seg ut og være utro i "rett" situasjon.
Snarvei til forumene
Annonsebilag
Annonsebilag
Skrevet 11 mai 2012 - 10:34
Jepp, det tror jeg og!
Skrevet 11 mai 2012 - 10:34
Hva mener du liksom er "rett situasjon", da?
Den som gir seg er en dritt.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:35
Jeg sier meg ikke helt enig her, men spørs hva du legger i ordet utro da!
Skrevet 11 mai 2012 - 10:37
Jeg mener at oppegående mennesker gjør det slutt først, og hopper på noen andre etterpå. Min eks var utro mot meg i flere måneder, men jeg holdt meg for god til å "gjengjelde" tjenesten til han flyttet ut.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:37
Jeg tror også det. På samme måte tror jeg også at alle har det i seg å slå en annen, - det handler om hva man klarer å kontrollere.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:38
Jeg var i et forhold der jeg ble svært dårlig behandlet. Han overså meg, bekreftet meg ikke på noen områder, vi hadde lite sex (noe jeg hadde/fortsatt har stort behov for) og jeg LENGTET virkelig etter bekreftelse fra en mann. Da jeg var ute på byen hadde jeg MANGE muligheter og tilbud fra uttallige menn, men jeg gjorde det aldri. Hadde kanskje lyst noen ganger, men jeg kunne bare inne gjøre noe sånt mot et annet menneske, uansett hvor dårlig han behandlet meg. Viste seg i ettertid at han hadde vært utro hele forholdet.. Jeg er veldig glad jeg aldri lot meg selv gå så lavt som til utroskap - jeg gikk fra forholdet med hevet hode og vel så det
Så nei, må nok si meg uenig med deg der.
Så nei, må nok si meg uenig med deg der.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:41
Nei, aldri. Ikke av prinsipp eller fordi jeg elsker mannen min (av den grunn også, selvsagt), men av religiøse grunner.
Det blir det samme som å si at alle kan stjele eller alle kan gjøre underslag osv, om alt "ligger til rette for det". Jeg kunne ALDRI gjort dette fordi jeg er overbevist om at Gud ser meg i alle situasjoner. Jeg har faktisk opplevd at jeg lånte 1500,- fra kassen på jobben for å kjøpe noe til jobben, men ble sykmeldt og gikk i permisjon og glemte hele greia. Etter 2 år, ny sjef for andre gang, nye eiere osv, var det ingen som etterlyste de 1500 som hadde manglet i et tidligere regnskap, men da jeg kom på dem fikk jeg ikke fred før jeg hadde betalt jeg dem tilbake og beklaget så mye til sjefen min som ble max overrasket over ærlighetheten min og som ikke hadde den ringeste anelse om manglende penger. Jeg kunne altså godt ha beholdt de pengene uten å ha blitt oppdaget, så nei, jeg kan ikke stjele, jeg kan ikke være utro osv, under noen omstendighet.
Det blir det samme som å si at alle kan stjele eller alle kan gjøre underslag osv, om alt "ligger til rette for det". Jeg kunne ALDRI gjort dette fordi jeg er overbevist om at Gud ser meg i alle situasjoner. Jeg har faktisk opplevd at jeg lånte 1500,- fra kassen på jobben for å kjøpe noe til jobben, men ble sykmeldt og gikk i permisjon og glemte hele greia. Etter 2 år, ny sjef for andre gang, nye eiere osv, var det ingen som etterlyste de 1500 som hadde manglet i et tidligere regnskap, men da jeg kom på dem fikk jeg ikke fred før jeg hadde betalt jeg dem tilbake og beklaget så mye til sjefen min som ble max overrasket over ærlighetheten min og som ikke hadde den ringeste anelse om manglende penger. Jeg kunne altså godt ha beholdt de pengene uten å ha blitt oppdaget, så nei, jeg kan ikke stjele, jeg kan ikke være utro osv, under noen omstendighet.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:44
Jepp, det tror jeg du har ganske rett i, uten at det dermed er sagt at alle kommer til å gjøre det.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:49
Og for å poengtere, hvis man ikke klarer å være trofast i fylla, så slutter man å drikke. Setter man alkohol foran hensynet til familien og kona/mannen, bør man være singel helt til man skjønner hva et forhold dreier seg om.
Og manglende sex er heller ikke god nok grunn - du har så mange FLERE valg enn utroskap:
a) snakke med partneren om hvorfor det ikke er sex
gå i familieterapi, til legen, søke hjelp fra fagpersoner i tilfelle det er medisinsk betinget
c) gå fra partneren hvis ingenting hjelper og dere har null sex
d) bruke vibrator.
Og manglende sex er heller ikke god nok grunn - du har så mange FLERE valg enn utroskap:
a) snakke med partneren om hvorfor det ikke er sex
c) gå fra partneren hvis ingenting hjelper og dere har null sex
d) bruke vibrator.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:51
Javell? Er det fort gjort å "glemme" den personen man har et forhold til? Deler hjem, seng, evt barn, gleder og sorger med? Er det fort gjort å falle Så for fristelsen at man lar klærne falle og deler den samme intimiteten man gjør med sin kjære hjemme? Enda værre om man holder det hemmelig.. Klarer man ikke å kommunisere såpass med kjæresten, at man prater sammen om slike tanker kommer opp, ting man ikke er så fornøyd med i samlivet, evt gjør det slutt først om det har gått så langt?
Man har vel forskjellige meninger.. men hos meg gjelder den regelen at man ikke skal gjøre noe mot andre, som jeg selv ikke hadde likt hadde blitt gjort mot meg.
Man har vel forskjellige meninger.. men hos meg gjelder den regelen at man ikke skal gjøre noe mot andre, som jeg selv ikke hadde likt hadde blitt gjort mot meg.
Skrevet 11 mai 2012 - 10:51
Hvis den rette situasjon er at du er tvangsgiftet med en mann som er 60 år eldre enn deg, mens du egentlig er dypt forelsket i din ungdomskjæreste, eller at du lever i et ulykkelig ekteskap og blir tilbudt 1000 millioner for å ha sex med Bard Pitt, så tror jeg KANSKJE at alle kan være utro.......
Skrevet 11 mai 2012 - 10:56
Oi, her var mange enig. Men om det blir skrevet om noen som faktisk HAR vært utro så er så og si alle damene enige om at vedkommene bør grave seg ned og aldri komme opp igjen!
Skrevet 11 mai 2012 - 11:00
Anonym bruker skrev 11 mai 2012 - 10:56:
Oi, her var mange enig. Men om det blir skrevet om noen som faktisk HAR vært utro så er så og si alle damene enige om at vedkommene bør grave seg ned og aldri komme opp igjen!
Her inne snakker de rundt seg selv.. "kast drittsekken ut!", "en gang utro, alltid utro!" og "for ett rassh..!" Men her er de fleste enige i at ALLE faktisk kan være utro.. meeeeget spesielt
Skrevet 11 mai 2012 - 11:03
Det tror jeg og.... dessverre!