Så har dere gjort noe gøy i dag da? Eller noe jævlig kjipt noe?
#1 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 19:33
... Så... nå depper jeg litt, for fornuften tok over lysten, noe som egentlig er bra, men lysten er lei seg.. Jeg betalte regninger og litt lån i sted og er 65000 kr fattigere... Det er bra sa mamma noe overentusiastisk på tlf i sted, men det er dritt tenker jeg som ikke merker at lånet letter, men derimot merker serdeles godt at det blir øl på lørdag og ikke Champagne...
Konsekvensløse meg angrer litt, kosekvens meg sier bitte litt juhu inni meg, men den overdøves litt av en manglende sommergarderobe..
Håper dere har hatt kjip dag også, eller egentlig ikke, men litt så...
Snarvei til forumene
Skrevet 09 mai 2012 - 19:39
Jeg har vært på barseltreff og slappet av i dag. Fine dagen
Skrevet 09 mai 2012 - 19:45
Jentungen leverte sin første normale avførings bleie siden to dager etter fødsel! Så det har vært en fin fin dag med henne (Tusen takk for tipset om Nutramigen til deg!) Også ble det trass igjen fra guttungen til kvelds. Nå skal jeg kutte opp frukt og nyte litt stillhet
Skrevet 09 mai 2012 - 19:47
Her har dagen vært fiin (med bl.a jula hanling, ref eget innlegg). Vel fortjent, da det venter en kjip dag i morgen. Nå blir det sushi til kvelds fordi jeg ikke rakk å spise den til lunsj.
Ps: så at de hadde settepoteter hos BoGrønt, hvis du fremdeles trenger.
Dette innlegget har blitt redigert av bIomstre: 09 mai 2012 - 19:51
Skrevet 09 mai 2012 - 19:52
Skrevet 09 mai 2012 - 20:03
Det er sol og jeg har tatt livsendrende avgjørelser iløpet av dagen. Ikke så rent lite panikk, men egentlig veldig happy!!
#7 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 20:20
Blomstre ble litt glad for at du har vært litt uøkonomisk;) jeg blir litt glad av det! Jeg har faktsik 6 lekre spisestuestoler som står plassert rundt INGENTING ikke fått meg bord enda, ting tar litt tid her i nye leiligheten, så litt inspirasjon eller link til dritlekkert bord mottas med stor takk og tom lommebok
Ble inspirert av ditt Jula innlegg så skal nok skaffe meg en jordbær potte selv altså!!
Verbena det er jo supert! Du var jo redd for stryk så dette er jo knall! Nysgjerrig hva slags livsendrende valg har du tatt mon tro?
Skrevet 09 mai 2012 - 20:35
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 20:20:
Ble inspirert av ditt Jula innlegg så skal nok skaffe meg en jordbær potte selv altså!!
#9 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 20:37
Du vet hvor jeg bor pakk kofferten og kom
Skrevet 09 mai 2012 - 20:42
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 20:37:
http://bykato.com/_/T1_2.html
Skrevet 09 mai 2012 - 20:49
Skrevet 09 mai 2012 - 20:54
Blomstre ble litt glad for at du har vært litt uøkonomisk;) jeg blir litt glad av det! Jeg har faktsik 6 lekre spisestuestoler som står plassert rundt INGENTING ikke fått meg bord enda, ting tar litt tid her i nye leiligheten, så litt inspirasjon eller link til dritlekkert bord mottas med stor takk og tom lommebok
Verbena det er jo supert! Du var jo redd for stryk så dette er jo knall! Nysgjerrig hva slags livsendrende valg har du tatt mon tro?
Var super nervøs for å stryke, aldri i verden om jeg noen gang har tenkt til å nærme meg en norsk muntlig eksamen igjen.
Har egentlig gjort mye i det sist jeg aldri hadde trodd jeg skulle finne på, men takket være den fine mannen jeg deler sofa og seng med så ville verden andre ting enn min orginale plan =P
Studier til høsten (krysser værtfall fingre)
Forlovet oss i mars, det blir etter planen bryllup i juni 2015
Også nå denne siste som vel vil gi svigermor litt panikk, men det bryr vi oss ikke så hardt om.
Lang historie kort: På sto hardnakket når jeg fikk eldstemann at skole og studier ikke er noe for meg. Jeg har vært gift før og det var ikke bare positivt. Også er mine to barn ikke min kjæres og jeg har ved en del anledninger for noen år siden uttalt at jeg ikke skulle ha flere. Men det kan tenkes at jeg nok må ro meg bort fra den uttallelsen også i nær fremtid ;-P
#13 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 21:04
<3Barn&Engler<3 skrev 09 mai 2012 - 20:49:
Jeg sa jeg drar ikke hjem fra sykehuset før dere tester for ALT! og det gjorde de, jeg var mammen fra helvete hehe, vi bruker Neocate. Klart du skal ha det på blåresept ikke gi deg på det, hvis ikke blir du jo fattig det er jo svinedyrt de mme typene der!
Du må si dere merker klar bedring etter ny mme, så får du legge på litt om legen din er vrien. Viktig å få hvit resept nå mens du venter på den blå resepten (kan ta litt tid med den blå) Så bruker du den hvite for da kan du sende inn den til Helfo når du får den blå og få pengene du har brukt tilbake..
WOW komplisert, men skjønte du det?
#14 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 21:07
Verbena skrev 09 mai 2012 - 20:54:
Var super nervøs for å stryke, aldri i verden om jeg noen gang har tenkt til å nærme meg en norsk muntlig eksamen igjen.
Har egentlig gjort mye i det sist jeg aldri hadde trodd jeg skulle finne på, men takket være den fine mannen jeg deler sofa og seng med så ville verden andre ting enn min orginale plan =P
Også nå denne siste som vel vil gi svigermor litt panikk, men det bryr vi oss ikke så hardt om.
Lang historie kort: På sto hardnakket når jeg fikk eldstemann at skole og studier ikke er noe for meg. Jeg har vært gift før og det var ikke bare positivt. Også er mine to barn ikke min kjæres og jeg har ved en del anledninger for noen år siden uttalt at jeg ikke skulle ha flere. Men det kan tenkes at jeg nok må ro meg bort fra den uttallelsen også i nær fremtid ;-P
WOW supermom med to barn skole og bolle i ovenen
Svigemor blir vel glad for enda en liten rakker å skjemme bort?
Gratulerer så mye!!
#15 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 21:10
bIomstre skrev 09 mai 2012 - 20:42:
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 20:37:
http://bykato.com/_/T1_2.html
Men Blomstre da.. Hvordan visste du stilen min? Jeg vil ha i burgunder, men grønt går også helt fint
Skrevet 09 mai 2012 - 21:11
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 21:04:
Jeg sa jeg drar ikke hjem fra sykehuset før dere tester for ALT! og det gjorde de, jeg var mammen fra helvete hehe, vi bruker Neocate. Klart du skal ha det på blåresept ikke gi deg på det, hvis ikke blir du jo fattig det er jo svinedyrt de mme typene der!
Du må si dere merker klar bedring etter ny mme, så får du legge på litt om legen din er vrien. Viktig å få hvit resept nå mens du venter på den blå resepten (kan ta litt tid med den blå) Så bruker du den hvite for da kan du sende inn den til Helfo når du får den blå og få pengene du har brukt tilbake..
Joda, men har pratet med andre som har opplevd at ungene dems ikke slår gjennom på allergitestene, og derfor ikke får blå resept på mme'n :-/ Og det er jo ikke billig å skulle punge ut ca 2 500,- pr mnd, fordi ungen har en allergi som ikke slår gjennom på tester (hun ene opplevde at ungen ikke slo gjennom på allergitesten før ungen var 3 år)
Får håpe de hører på oss, jeg har ført logg over hvordan det har vært de siste 2 ukene med "vanlig" mme, også fører jeg logg på hvordan det ligger ann nå som vi har byttet mme, krysser fingre for at det kan hjelpe oss om hun ikke slår gjennom på testen.
Skrevet 09 mai 2012 - 21:15
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 21:07:
Verbena skrev 09 mai 2012 - 20:54:
WOW supermom med to barn skole og bolle i ovenen
Svigemor blir vel glad for enda en liten rakker å skjemme bort?
Gratulerer så mye!!
Det er utrolig hva man får til når man må og har bestemt seg. Det er jeg et levende bevis på
Bollen er "bare" på planleggingsstadiet, spiralen forsvinner ut om 2uker også får det ta den tiden det tar. Og det kan jo ta lang tid!
Svigermor holdt på å få ganske så panikk for at vi skulle si at jeg var gravid når vi fortalte om forlovelsen så vi får se hvordan den går når dagen kommer. MEN jeg kan forstå det også, vet ikke helt hvor happy jeg hadde vært om sønnen min hadde kommet hjem med en alenemor til 2 som i en alder av 23år hadde klart å få de to barna + giftet seg og var separert. Med et barn som nå har fått konstatert ad/hd og en eks mann med en historie lang som et vondt år.
Og svigerfar kommer til å bli overlykkelig så det går så bra så.
#18 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
Skrevet 09 mai 2012 - 21:17
<3Barn&Engler<3 skrev 09 mai 2012 - 21:11:
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 21:04:
Joda, men har pratet med andre som har opplevd at ungene dems ikke slår gjennom på allergitestene, og derfor ikke får blå resept på mme'n :-/ Og det er jo ikke billig å skulle punge ut ca 2 500,- pr mnd, fordi ungen har en allergi som ikke slår gjennom på tester (hun ene opplevde at ungen ikke slo gjennom på allergitesten før ungen var 3 år)
Får håpe de hører på oss, jeg har ført logg over hvordan det har vært de siste 2 ukene med "vanlig" mme, også fører jeg logg på hvordan det ligger ann nå som vi har byttet mme, krysser fingre for at det kan hjelpe oss om hun ikke slår gjennom på testen.
Men du må ringe sykehuset rett og slett, jeg hadde en super lege der som sa at det er helt normat at allergitesten ikke slår ut på små barn, men at de likevel kan være allergiske. Da forklarer du situasjonen og bruker det som argument og sier dette er helt avgjørende for ditt barn sin trivsel, og si også når hun ikke fra spesial erstatning får hun så vondt i magen at hun slutter å spise, det gjorde min nemlig og raste ned i vekt da fikk pipa en annen lyd ja!
Bor du i Oslo så ring barnemottaket på Ullevål Sykehus der er de flinke og kan veldig mye om dette! Lykke til, du kan selvasagt ikke bruke oppunder 3000 pr. mnd på morsmelkerstatning!!!
Skrevet 09 mai 2012 - 21:24
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 21:17:
Men du må ringe sykehuset rett og slett, jeg hadde en super lege der som sa at det er helt normat at allergitesten ikke slår ut på små barn, men at de likevel kan være allergiske. Da forklarer du situasjonen og bruker det som argument og sier dette er helt avgjørende for ditt barn sin trivsel, og si også når hun ikke fra spesial erstatning får hun så vondt i magen at hun slutter å spise, det gjorde min nemlig og raste ned i vekt da fikk pipa en annen lyd ja!
Bor du i Oslo så ring barnemottaket på Ullevål Sykehus der er de flinke og kan veldig mye om dette! Lykke til, du kan selvasagt ikke bruke oppunder 3000 pr. mnd på morsmelkerstatning!!!
Har blitt henvend til Gjøvik sykehus, de ville sende oss til Hamar, men det var ikke så aktuelt for oss, vi har forholdt oss til Gjøvik siden 2009 og tvillingene, så jeg slo hånda i bordet da lengen mente det var det samme om det ble Hamar eller Gjøvik.
Hun startet jo å avvise flaska på slutten her, gikk fra 6x150 ml til 2-3x150 ml pr dag, og lå noe under kurva på 6 ukers kontrollen (som forøvrig var dagen etter hun ble 2 mnd) men ikke såpass mye at legen så det som betydlig, til tross for at jeg nevnte at hun har avvist flasken i 2 dager da.. I dag har hun enderlig startet å være glad for å se flaska igjen, vært noen dager med usikkerhet fra hennes side, så man forstår jo at hun har hatt grådig vondt stakar. Får bare stå på mitt og nekte å gi meg før de gir meg resept, om de så gir det for å bli kvitt maset mitt
Fikk da overtalt legen til å skrive at det var hastesak, så vi skulle få svar ganske så snart.
Skrevet 09 mai 2012 - 21:35
Juliea+gullet07.03.11 skrev 09 mai 2012 - 21:10:
Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha moderne- eller oldemorstoler til...