Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online
Foto

Hvor LITE kan vi klare oss på?

• Logg inn for å svare
1 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 1 223 313 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 22:11

Inspirert av innlegget av hun som lurer på om 2300 kr er nok i mnd for seg og datteren.

Vi er 1 voksen, 2 tenåringer og en barneskolealder. Jeg henger stadig etter med regninger, men har jo egentlig ganske godt med penger inn, jeg er kresen på mat, og er fæl til å småhandle. Jeg tipper vi kjapt bruker 8000 på mat, og det synes jeg er ille :(

Kunne vi klart det på 4000, bare noen måneder tro? Eller høres det sykt lite ut? Ingen av oss spiser mye egentlig, men kjøper mye frukt/grønt og liker å lage mat fra bunnen.

Jeg har lyst til å prøve å klare oss på minst mulig en periode, men det er jaggu ikke lett med tenåringer i hus. Men så mye bedre å komme seg ovenpå, og få startet på den bufferen jeg planla å starte på i fjor høst :P

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 *LilleTroll + spira

*LilleTroll + spira

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 360 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 23:55

Synes 4000 hørtes veldig lite ut jeg da. Det betyr at dere skal leve på under 135 kr dagen; vil det rekke til fullverdig middag for alle, samt alle andre måltider?! Ser for meg det kanskje er matpakke osv og, med tenåringer og skolebarn i hus?

Jeg ville ikke gått så drastisk til verks som å halvere budsjetter, hva med å prøve seg på 6000-7000 i steden for 8000?! Alle monner drar, og fungerer det fint kan dere kanskje klare dere på enda mindre.

Vi har egen "matkonto". Den dekker mat og alt av hygiene- og husholdningsartikler. Vi er 2 voksne og en 4 åring.. Og vi bruker 8000 kr hver mnd, minst. Nå velger jeg ikke nødvendigvis det billigste jeg kommer over, vi spiser sunt, mye frukt og grønt og rene produkter fremfor pølser og farseprodukter.