Gå til innhold

Hvor LITE kan vi klare oss på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av innlegget av hun som lurer på om 2300 kr er nok i mnd for seg og datteren.

 

Vi er 1 voksen, 2 tenåringer og en barneskolealder. Jeg henger stadig etter med regninger, men har jo egentlig ganske godt med penger inn, jeg er kresen på mat, og er fæl til å småhandle. Jeg tipper vi kjapt bruker 8000 på mat, og det synes jeg er ille :(

 

Kunne vi klart det på 4000, bare noen måneder tro? Eller høres det sykt lite ut? Ingen av oss spiser mye egentlig, men kjøper mye frukt/grønt og liker å lage mat fra bunnen.

 

Jeg har lyst til å prøve å klare oss på minst mulig en periode, men det er jaggu ikke lett med tenåringer i hus. Men så mye bedre å komme seg ovenpå, og få startet på den bufferen jeg planla å starte på i fjor høst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes 4000 hørtes veldig lite ut jeg da. Det betyr at dere skal leve på under 135 kr dagen; vil det rekke til fullverdig middag for alle, samt alle andre måltider?! Ser for meg det kanskje er matpakke osv og, med tenåringer og skolebarn i hus?

 

Jeg ville ikke gått så drastisk til verks som å halvere budsjetter, hva med å prøve seg på 6000-7000 i steden for 8000?! Alle monner drar, og fungerer det fint kan dere kanskje klare dere på enda mindre.

 

Vi har egen "matkonto". Den dekker mat og alt av hygiene- og husholdningsartikler. Vi er 2 voksne og en 4 åring.. Og vi bruker 8000 kr hver mnd, minst. Nå velger jeg ikke nødvendigvis det billigste jeg kommer over, vi spiser sunt, mye frukt og grønt og rene produkter fremfor pølser og farseprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...