Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Klarer ikke å slutte å tenke: "Enn hvis han er utro??"

• Logg inn for å svare
5 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 928 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:35

Jeg trenger hjelp. vet ikke helt hvordan jeg skal gripe ann dette!
Klarer ikke å legge ifra meg tanken "enn hvs han er utro". Det er så sykt slitsomt! Jeg blir sjalu og nervøs for ingen ting. (prøver å sjule det, for innerst inne vet jeg at han ikke er utro)

Det er ingen verdens ting som tyder på at han er utro, ingen verdens ting!

Det klør i fingrene, jeg vil sjekke email, facebook og mobil. Men samtidig så vil jeg ikke dette. For ja.. han er jo ikke utro!
Jeg prøver å si til meg selv at hvis han er utro, så kommer det til å komme frem før eller siden, lev i nuet!
Dette er vanskelg. Vil jo ikke "skremme" han vekk ifra meg heller!

Jeg tror kanskje disse tankene kan komme ifra at jeg har lest og hørt om så mange utro men i det siste halve året, at jeg holder på å bli gærn!

Huff... :(

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 20:43

Du er bare nødt til å akseptere det faktum at ja, han kan faktisk være utro. Men det kan faktisk du også.

Er han det, er han ikke noe å samle på. Og det å overvåke, være sykelig sjalu og lage "kvalm", det forhindrer ham absolutt ikke hvis han ikke vil.
Du kan ikke låse ham inne og overvåke ham 24 timer i døgnet, sånn er det bare- så du må ta et valg. Du må VELGE om du vil stole på ham, utifra hvordan han ellers oppfører seg, og VELGE å ikke sjekke, spionere og krangle om dette.

Hvis du sliter veldig med irrasjonelle tanker rundt dette og sykelig sjalusi, så kan dte være en ide å søke hjelp. Tanker om dette bunner jo ofte i følelser en selv sliter med, mer enn akkurat hva partneren gjør og ikke gjør.
Den som gir seg er en dritt.

#3 marsve

marsve

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 645 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 07:43

Jeg innbiller meg at kvinner som "styrer" mannen sin fordi de er sjalu er de med utro menn. Som i at hvis du begrenser friheten hans og mistenker at han er utro uansett, da kan han jo likegodt bare være det. Vanskelig forklart men... For å si det sånn: Hvis han har lyst til å være utro så er han utro , og det er ingenting du får gjort med det. Så da kan du jo velge da, om du vil være tillitsfull og lykkelig eller mistenksom og ulykkelig.

#4 Pregosaurus kverulantus

Pregosaurus kverulantus

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 109 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 07:52

Jeg synes du bør være årvåken men slutte å være paranoid. Ja, svært mange menn er utro. Så lenge du er årvåken og har klart for deg hva du eventuelt gjør hvis det viser seg at han er utro, så har du ingenting å bekymre deg for. Stor forskjell på å mistenke mannen sin kun fordi han er MANN, og overse klare og tydelige signaler på at noe virkelig er galt. Jeg synes du bør snakke med mannen din om det og fortelle at det er vanskelig og du gjerne vil stole på ham. Tror at mange ting løser seg ved at man snakker sammen.

#5 eliona

eliona

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 587 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 07:53

Jeg tenkte også som deg Hi før, men nå tenker jeg heller at er han utro så er det bare et bevis at han ikke er noe å samle på. Nå har vi vært gift i 10 år og han har ikke vært utro ( så langt jeg vet) :-)
Ja det kan være farlig , som en her skriver, å beskylde noen for utroskap. Da har han på en måte ikke noe å tape, han blir jo beskyldt for det uansett.
Nå vet jeg ikke om du har beskyldt din mann for det, sånn direkte til han. Men kanskje du kan ta en prat med han å innrømme hva du sliter med?

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 559 928 Innlegg:

Skrevet 09 mai 2012 - 08:03

Tusen takk for svar damer :)
Ja, det er mitt valg, å jeg velger å være tilitsfull og lykkelig, men ikke naiv! :)
Jeg vil jo ikke dytte han bort ifra meg heller.  Vi har vært sammen i 6år og har 2 barn sammen. Alt er jo egentlig perfekt. Så ifra nå skal jeg prøve å leve livet uten å tenke for masse ;)

Jeg har aldrig beskyldt han for å være utro. Men vi må nokk ta oss en prat om det ja.