Jump to content

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hva gjør man med en sånn sjef?

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 min<3

min<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 951 posts

Posted 08 May 2012 - 17:12

Skal prøve å holde det kort. Jobber i en privateid bedrift med ca 20 ansatte. Sjefen gjør stort sett som hun vil,kommer og går til tider som passe henne enda hun har oppsatte arb.tider som alle oss andre. Hun "redder" seg inn med det ved at hun skriver at hun er opptatt på møter. Hun har fastlønn,mens alle oss andre kun har provisjon. Hun har en mye høyere årslønn enn oss andre. Det er vel på en måte greit siden hun er daglig leder,men ikke greit siden hun skal gjøre det samme som oss i tillegg,men sjelden er der. Hun er en regelrytter uten grenser når det gjelder ansatte,men glemmer seg selv. Hun har på en måte alliert seg med sjefene over seg igjen,så de er det umulig å prate med. (vi har flere prøvd dette tidligere) Diskutere med henne går ingen vei,hun takler ikke konstruktiv kritikk,tar det heller personlig og bruker det mot deg når hun sladrer til sjefene. Hun er så dårlig likt av de fleste av sine ansatte,men vi vet ikke hvordan vi skal ta tak i det.
Noen tips?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7,102 posts

Posted 08 May 2012 - 20:38

Vel. Sjefer er den tiende landeplage hvis de først ikke fungerer. Er hun fraværende på "møter" må hun vel kunne belegge noe som helst slags resultat av dem? Men sånn jeg forstår deg er det i bunn og grunn to ting som er verst: at hun ikke gjør sin del av det som er felles ansvar, og at hun har sjefene over seg på sin side uansett berettiget kritikk fra dere. Da er det ikke enkelt - har dere forsøkt å få til et felles møte med henne og de over? Har dere involvert fagforeningen?

#3 min<3

min<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 951 posts

Posted 08 May 2012 - 20:55

Jeg vet nesten ikke hva som plager meg mest. Det var et skikkelig oppvask møte mellom oss ansatte og den øvre ledelsen hvor det endte med at vi bare ble avfeid. Har mistet respekten totalt for dem etter dette og vi har vært veldig skuffet. Hun skjerpet seg en stund,men nå er det tilbake til det gamle. Vanskelig å forklare...hun gjør ting som det er vanskelig å ta henne på. Vi har ingen "bevis" og hun snor seg alltid unna. Det eneste vi håper på nå er at hun skal bli gravid slik at en av oss andre kan ta over hennes stilling. Kanskje på den måten de på hovedkontoret skjønner hvor lite hun egentlig har gjort og hvor mye bedre vi også kommer til å prestere med en bedre sjef.
Økonomi er jo en stor greie oppi det hele...vi får hele tiden beskjed om hva vi skal gjøre for å yte bedre,mens hun som daglig leder ikke drar lasset,men "skylder" på oss andre når det ikke går så bra. Ville feks tenkt at det er naturlig for en daglig leder og stille opp ved underbemanning ved sykdom feks,men nei.
Ingen er medlem i noen fagforening,men jeg vurderer dette sterkt,vet bare ikke helt hvordan jeg skal gå fram.

#4 sug lut

sug lut

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 7,102 posts

Posted 08 May 2012 - 21:33

Hvilken bransje er du i? Finn korresponderende fagforening og meld deg inn - uorganisert er du ingen. Og få med deg de andre.

Men pass på at dere holder tunga rett i munnen - hold dere til sak og dokumenter det dere kan. Og hold ut, om det er verd det - eller bytt jobb om det ikke er det.

#5 min<3

min<3

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 951 posts

Posted 08 May 2012 - 22:04

Takk for svar. Må nok tenke litt på om det er verdt det...heller snart mot ikke tror jeg.