Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Man blir invitert i bryllup i utlandet, men må betale maten selv(untatt bryllupsmiddag) Er det greit?

• Logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:19

Vi har lyst å gifte oss i utlandet.. Aner ikke hvor, men vi vil jo ha med familien. Dette er 10 stk, ink. oss.
Er det greit å invitere til bryllup i utlandet hvor vi dekker flyreise og opphold + bryllupsmiddagen, men så må man betale for resten av maten selv?
F.eks man er der i 4 dager (tok bare et tall i luften) kanskje, og så må man betale maten selv disse dagene? Er det greit eller? Altså man betaler for maten alle dagene untatt selve bryllupsdagen hvor vi betaler all mat denne dagen.
Hadde jeg fått en slik invitasjon hadde jeg gladelig hoppet på, men vet ikke hva andre mener. Hva syns du?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:22

Ja, tenker at det er helt fantastisk at dere betaler fly+opphold, hadde egentlig ikke regnet med det heller, jeg. Så hadde synes det var helt topp å bare betale for maten!

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:24

Ja, det er veldig generøst synes jeg. Selv hadde jeg regnet med å måtte betale for fly og opphold selv.

#4 Gjest_Verpehøna_*

Gjest_Verpehøna_*
  • Gjest

Skrevet 08 mai 2012 - 16:28

Enig med de over.

#5 Gjest_Lilu87_*

Gjest_Lilu87_*
  • Gjest

Skrevet 08 mai 2012 - 16:30

Ja, det er helt ok, så lenge dere gjør dette klart for alle parter før de takker ja til invitasjonen, OG er klar over at det kan bli for dyrt for noen, spesielt om de må ha fri fra jobb.

Synes dere er generøse som vil betale fly og opphold forresten, det er langt fra alle som vil gjøre det :)

#6 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 16:31

Det kommer jo helt ann på hvor mye penger man har. Det er ikke alle som har råd til å spise ute og gå glipp av inntekt i flere dager, men de fleste ville nok tatt seg råd til en slik tur (hvis det ikke innebar å fly halve jorden rundt for noen få dager da. Til Australia for 4 dager hadde blitt for slitsomt for mange ;-))

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:37

Jeg var i et veldig internasjonalt bryllup for noen år siden, hvor ca 30 nasjoner var tilstede. Både fra Søramerika, Nordamerika, Europa , Afrika, Asia og Australia. Altså fra alle verdenshjørner, og de var invitert til Norge.

Tror de fleste så det som en stor sjanse til å komme til Norge, for de fleste kom. Og de betalte alt selv, utenom på dagen for bryllupet. En god del fikk gratis overnatting og sikkert nok mat, men ikke alle.

Jeg kan ikke se problemet med å invitere når dere betaler fly og alt, og det eneste de selv trenger å stå for, er mat utenom på bryllupsdagen :) For mat må man jo ha, samme hvor man er i verden(også hjemme) :)

#8 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 564 763 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 17:39

Jeg syns det høres veldig greit ut :)

#9 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 906 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 19:34

Høres helt flott ut i mine øyne. Jeg hadde faktisk heller ikke forventet å få dekket fly/hotell engang.
Den som gir seg er en dritt.

#10 Tired mama

Tired mama

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 658 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 19:38

Det er veldig sjenerøst av dere å dekke reise og opphold!!!

Vi var invitert i et bryllup til et vennepar som skulle gifte seg i Italia. Der måtte vi dekke reise og opphold selv, og fikk kun dekket bryllupsmiddagen.

Det var heeeelt ok for oss. :-)