Gå til innhold

MASSE svarte hår under hake/ på halsen --hjelp?!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stund nå begynt å få flere og flere ganske lange svarte hår under hake og øverst på halsen..det blir bare flere og flere, ser nesten ut som at jeg har skjegg!!

 

What to do???? andre som har opplevd lignende???

 

Tenkte på laser behandling, men det kan man ikke ta når man er gravid og vi skal begynne prøvingen nå....hjlep hjelp hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har skjegg.. har masse svarte hår på halsen, haken, brystet og magen. Det er ikke moro! Jeg er sjekket for hormonelle forstyrrelser, og det er ikke noe feil der. Jeg barberer, vokser og går sjelden uten sjal.. Jeg har vært plaget med dette siden jeg var 16 år. Har blitt mer de siste 10 årene, er nå 35. Har prøvd laser uten varig effekt. Hater det, men hva skal man gjøre da. Jeg må kjøre i 1,5 time for å komme til en klinikk med laser, så det er ikke aktuelt å gjøre igjen..

 

Har dessverre ingen løsning til deg.. Men venter på flere svar sammen med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er så mange, kan du vel nappe dem ut? Jeg har ett tilbakevendende sort hårstrå litt under navlen, og napper det ut så fort det dukker opp igjen...

 

Men om det er som skjegg, har det kanskje noe med hormoner å gjøre? Ville spurt legen, kanskje det kan behandles med medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er gravid så er dette grunnen, det er ikke sikkert de er der etter graviditeten og jeg fikk beskjed om å ikke gjøre noe med de for da ville de definitivt sitte på, har bare litt på magen da, og sett kanskje ett mørkere hår på haken, ser ekkelt ut, jeg vet, men om det forsvinner etter fødselen må det bare komme nå:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er som hun over sier (vet ikke noe om dette, for har aldri kommet så langt at jeg har blitt gravid over lengre tid enda), så dra på en hudpleiesalong og få hårene fjernet med voks. Det er raskt, ikke spesielt vondt (synes jeg da) og holder lengre enn å barbere. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen,

 

Jeg er ikke gravid, hårene begynte å komme etter at jeg sluttet på p-pillene i fjor sommer....det blir bare verre og verre!

 

flere av hårene er laange,kanskje opptil 5 cm (!)

 

Håper det finnes noen medisiner mot dette....Noen som har erfaring med medisiner mot hårvekst?

 

 

Vet jeg kan vokse de, men føler ikke at det fjerner problemet, ønsker en varig løsning- går de ikke bort så tar jeg laser, som som sagt dumt å begynne med i prøvetiden...for med laser må man gjerne ha opp mot 12 behandlinger, en gang per mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter som HI. Har prøvd det samme som HI. Men jeg må kjøre i 4 timer til nærmeste behandling. Sitter her med svæææææære buster her og der.

 

Legen gidder ikkje og sjekke meg for PCOS fordi blir altfor lett Gravid. Er 40 år og 5 barnsmor og minsten er 3 mnd.

 

Håper noen kommer med no posetiv løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt skjegg på begge sider av haken, og jeg har bart som er mest markant nær munnvikene.

 

Og det er skjeggstubber, og ikke mørkt dun. Stivt og ekkelt. Og svart.

 

Jeg napper på haken, og vokser overleppa. Og gjør det når det trengs.

 

Dette er noe som kommer med alder, og øker på med alder, for de som har anlegg for det.

 

Jeg har også noen "faste" lange og mørke hår rundt brystvortene, og et fast som kommer på halsen(samme sted hver gang). Napper de bare bort når de viser seg.

 

Det tar jo ikke lang tid å nappe dette. Hvertfall ikke mer enn hva øyebryn kan kreve. Og øyebryn er man mer forsiktig med, fordi de skal ha en viss form. Slik er det ikke med skjegg og bart. Der skal jo alt bort, så man trenger ikke tenke på om man napper "feil" hår :)

 

Jeg har blitt utredet for PCOS, og har det ikke. Men jeg har testosteronnivå i øverste skala for kvinner. Jeg tror problemet mitt ligger der, rett og slett. Det ligger innen normalen, men som sagt øverst i normalen.

 

Stripa fra venusberg til navlen driter jeg i. Den er ikke stor, og plager meg ikke. Barberer den når jeg friserer meg nedentil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen,

 

Jeg er ikke gravid, hårene begynte å komme etter at jeg sluttet på p-pillene i fjor sommer....det blir bare verre og verre!

 

flere av hårene er laange,kanskje opptil 5 cm (!)

 

Håper det finnes noen medisiner mot dette....Noen som har erfaring med medisiner mot hårvekst?

 

 

Vet jeg kan vokse de, men føler ikke at det fjerner problemet, ønsker en varig løsning- går de ikke bort så tar jeg laser, som som sagt dumt å begynne med i prøvetiden...for med laser må man gjerne ha opp mot 12 behandlinger, en gang per mnd

 

Har du sluttet med p-pillene fordi du vil bli gravid, eller fordi du er i/forbi overgangsalderen? Jeg tror jeg hadde begynt på pillene igjen jeg (om jeg ikke prøvde bli gravid da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet :-( Blir verre med årene for min del. Og jeg har blitt sjekket for pcos, og det var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også, har pcos. Drar over med tørr barberhøvel hver dag. Selv om man får konstatert pcos vil ikke det endre noe med tanke på hårene. De er like stygge uansett. Jeg hadde aldri latt hårene henge der til jeg hadde funnet en permanent løsning. Er vel bedre å fjerne dem med høvel eller voks inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

finnes det ikke tabletter mot slik hårvekst?

 

barberer man de bort så blir det jo stubber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke tabletter mot hårvekst. Jeg har ikke så lange og mørke hår, heller stive lyse på siden av haken og kanskje 15 stk nedover halsen. (med med pcos)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være snakk om hirsutisme. Alle damene i min familie sliter med dette, men ingen er perfekte. Jeg bruker kanskje 20 min annenhver dag med pinsett, så vises det ikke. Har prøvd voksing og barbering, men det gjør at de lyse dunhårene også blir borte og da kan de fort tirres til å utvikle seg til terminalhår (strie svarte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke tabletter mot hårvekst. Jeg har ikke så lange og mørke hår, heller stive lyse på siden av haken og kanskje 15 stk nedover halsen. (med med pcos)

 

 

Hvorfor tar du ikke laserfjerning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det tar altfor mye tid. Ingen som ser det når jeg har fjernet dem, og det tar meg ca. 10 sek hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...