Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Snart jordmor time, og jeg lurer på noe

• Logg inn for å svare
4 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 158 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 07:07

Jeg er 38 uker på vei, og har hatt masse VONDE kynnere i det siste. Nesten så jeg tror det er rier. Jeg er totalt utslitt, for det kommer og går hele dagen. Selvfølgelig mest på natten når jeg skal sove.. -_-
Kan jeg spørre jordmor om hun kan sjekke åpning? Eller er det teit og spørre om når jeg ikke engang er til termin?

Og er det noen som vet hvordan reglene er når man er overvektig og gravid?
Jeg var 165 og 75 kg før jeg ble gravid. Hadde 10 kg igjen etter forrige fødsel. Nå veier jeg 100 kg!! Det er jo sykelig fedme.
Kan man risikere og måtte bli satt igang pga det? Jeg syns jeg leste noe om det her engang..

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 158 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 07:16

Ja det kan du spørre om. Jeg ble sjekket sist svangerskap før termin. Du har jo 2 uker igjen så du er jo på den trygge sida om noe skulle skje:)
Vekta må du nesten høre med Jm om, men det du har gått opp er ikke såå mye. Og det beregnes ikke som sykelig fedme når man er gravid, og tror ikke det er grunnlag for å bli satt igang:)
Men hør med Jm, hun vet best! Lykke til på kontroll:)

#3 2 hjertegull :)

2 hjertegull :)

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 607 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 07:20

Det er startvekt før svangerskap, og bmi'en da som er grunnlaget mener jeg. Jeg var såvidt overvektig før første svangerskap, og litt tyngere nå. Nå har ikke jeg samme problem som deg da, jeg går ned under svangerskap, og opp etterpå :P

Jeg tror ikke du blir satt i gang kun på grunn av vekt, men er det noe som tilsier at babyen ikke har det bra, så vurderer de jo tiltak.

Du kan godt dra inn til jordmor for en sjekk, ikke no i veien for det. I allefall dersom du har så mye kynnere/masrier at du blir sliten av de. Jeg gikk med slike i 7 dager før fødselen starta, og var totalt utslitt av mangel på søvn osv. Så etter 12 timer aktiv fødsel ble det hastesnitt, verken jeg eller babyen klarte mer da. Heldigvis gikk det bra :)

Lykke til med fødsel når det skjer :)
"Du kan ikke bli sint på dumme folk, de vet bare ikke bedre..."

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 158 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 07:36

Da spør jeg jordmor om hun kan sjekke åpning. Håper hun vil gjøre det. Det hadde hjulpet meg psykisk om dette smerte helvette har ført noe positivt med seg..

*Sliiiiiten*

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 568 158 Innlegg:

Skrevet 08 mai 2012 - 08:30

Hehe.. Nei.. Jeg ble ikke satt i gang pga det.. Ved svangerskapets slutt veide jeg 145 kg og VISSTE jeg kom til å få stor unge, men ingen hjelp å få..
Hos meg ble det til slutt hastesnitt da...