Gå til innhold

Oppskrift på cake pops anyone??


BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Noen som har ei god og grei oppskrift på cakepops til meg? Har aldri gjort det før selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men har dere faktisk laget det selv, noen?

Har heller ikke adgang på vaniljekrem, I'm afraid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mentha & Junior

Jeg laget cakepops med rester av vaniljekake, og med eggedosissmørkrem (oppskrifter fra villaperlesukker.no). Husk å ta i litt og litt krem av gangen, så ikke deigen blir for løs!

Rull til kuler. Smelt litt sjokolade og dypp cakepop-pinnen i sjokoladen før du stikker den i kulen, og sett så alt i kjøleskapet (på hodet, så pinnen står opp). Når de blir kalde stivner sjokoladen og pinnen sitter godt fast :)

Brukte smeltet sjokolade som trekk, brukte skje og helte smeltet temperert sjokolade over kulene, lot de renne av og satte de med pinnen ned i en blokk med isopor. Når kulene er kalde stivner sjokoladen også fortere. Vær obs på det om du skal ha på strø! Du ha på strø som du vil, eller pynte etterpå med royal icing eller sukkerpasta e.l.

 

Kos deg, det er moro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

Min tenåring laget dette for noen uker siden. Vi kjøpte en ferdig sukkerbrødbunn og smulet den fint opp. Smeltet 100 g smør, 100 g mørk kokesjokolade og 50 g fløte. Blandet dette med kaksmulene. Formet kuler og satte på kjøling.

 

Så smeltet vi sjokolade (vi brukte melkesjokolade, for vi fant ikke hvit sjokolade på butikken) og dyppet pinnene i før vi stakk dem i kakekulene. Deretter glaserte vi kakene ved å dyppe dem i smeltet melkesjokolade og pyntet med diverse strøssel før sjokoladen stivnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...