Gå til innhold

Hva blir utfallet her tror dere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Oki, jeg har ei jente på 4 Mnd. Jeg ammer. Vi har vært sammen i 6 år, men nå fungere det ikke lenger.. Hva skjer med omsorgen for litla? Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Egentlig ville jeg hatt henne alene hele tiden selv om jeg vet at det selvfølgelig ikke går. Men ønsker å ha henne så mye jeg kan. Faren ønsker å ha henne 50%.

 

Hva tror dere blir utfallet her? På mekling tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får omsorgen. Er ikke snakk om deling, i allefall ikke 50% når barnet er så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får ikke 50% for et så lite barn, heller ikke overnatting. Men han får samvær, som gradvis vil bli trappet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon.. Hvor stor må barnet være for at far skal få 50? Og kan far få det om mor motsetter seg det helt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amming er nok en viktig faktor. Fint at pappan er glad i barnet sitt men morsmelk er viktigere enn fars følelser. Han får pent vente til baby er en god del større og så får dere finne en ordning som passer for dere!

 

Uansett er 50-50 stressende for barn. Ville ikke utsatt mine for det nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon.. Hvor stor må barnet være for at far skal få 50? Og kan far få det om mor motsetter seg det helt??

 

Det kan idømmes selv om mor motsetter seg, men det gjøres ikke ofte. Gjøres svært sjelden med barn under syv år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan bare slappe av dette året hvertfall. Hun blir hos deg så lenge. Men kan gradvis ha dagsamvær med far for tilvenning. Bedre at dere bruker lang tid på det enn at det blir problemer for barnet.

 

Er i samme situasjon selv, men har i tillegg et større barn. Det blir bare det største barnet som blir på overnatting, og dagsamværet med minste blir her hjemme i starten, før det gradvis blir mer hos far og storesøsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...