Gå til innhold

Bilsete nr 2 - en jungel!


Gjest peacock

Anbefalte innlegg

Gjest peacock

Noen som har peiling? Vi skal snart kjøpe bilsete nr 2, og synes der er så forferdelig mange muligheter, hjelpes! Noen spesifikasjoner:

 

- Bakovervendt

- festes med seler,

- gjerne opp til 25 kg.

- Må ikke være så kort i ryggen eller smalt at ungen vokser ut av det med en gang,

- må gjerne kunne legges litt ned når ungen sover.

- Sikkerheten til setet naturligvis viktigst!

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er vanskelig. Synes det er vanskelig å lese tester, for mange stoler er gode, men får dårlig score på monteringsbiten, som drar de mye ned. Ja, montering er viktig, men vi har tenkt å sette oss inn i den grundig. Så om noen vet om tester der dette ikke er tatt med så vil jeg veldig gjerne høre om de :)

 

 

Vi har sett på Besafe Izi Combi x3 og Britax Multi-tech. Vi klarer ikke finne ut hvem av de som er best. Sikkerheten kommer høyst her også, og så den koste det den koster.

 

Har som sagt samme problemet selv, så henger meg på her i håp om at noen vet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lånte et besafe-sete som vi måtte levere tilbake når dattera var 2,5 år nå i vinter. Passet fint for hun var faktisk allerede på vei ut av det. Fikk god hjelp på Babyshop og endte med Britax Multitech II som holder til 25 kilo. Kan være både forover- og bakovervendt, legges litt ned og brukes både med 5-punktsele og 3-punkts når hun blir større. Venter en ny baby så viktig med et sete som kan brukes fra 9 kg.

 

Må innrømme at jeg var litt skeptisk siden jeg ikke hadde hørt så mye om det, men så i ettertid at det har fått best i mange tester. Anbefales! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi lånte et besafe-sete som vi måtte levere tilbake når dattera var 2,5 år nå i vinter. Passet fint for hun var faktisk allerede på vei ut av det. Fikk god hjelp på Babyshop og endte med Britax Multitech II som holder til 25 kilo. Kan være både forover- og bakovervendt, legges litt ned og brukes både med 5-punktsele og 3-punkts når hun blir større. Venter en ny baby så viktig med et sete som kan brukes fra 9 kg.

 

Må innrømme at jeg var litt skeptisk siden jeg ikke hadde hørt så mye om det, men så i ettertid at det har fått best i mange tester. Anbefales! :)

Har du linker til de testene?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Vi lånte et besafe-sete som vi måtte levere tilbake når dattera var 2,5 år nå i vinter. Passet fint for hun var faktisk allerede på vei ut av det. Fikk god hjelp på Babyshop og endte med Britax Multitech II som holder til 25 kilo. Kan være både forover- og bakovervendt, legges litt ned og brukes både med 5-punktsele og 3-punkts når hun blir større. Venter en ny baby så viktig med et sete som kan brukes fra 9 kg.

 

Må innrømme at jeg var litt skeptisk siden jeg ikke hadde hørt så mye om det, men så i ettertid at det har fått best i mange tester. Anbefales! smile.png

 

Er det denne? http://forbrukerport...rodukter/18746/

 

Her kom den fint ut: http://www.xn--bst-i-test-q5a.se/Bilbarnstol

 

Utrolig at vurderingen kan være så ulik...

Endret av peacock
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sanneleg ein jungel!!

Me har ein lang gut på snart 3. Han byrja å få krampe i beina då han sat i bakovervendt HTS BeSafe sete. Me har no bytta det ut (minste overtok) med eit Britax Two Way Elite. Der har han god beinplass, og det har lang rygg. Har sett bilete av 5 - 6 åringar som sit bakovervendt i det setet. Det gjer det bra i testar bakovervendt, men ikkje så bra framovervendt, men då kjem me uansett til å kjøpe beltestol.

 

Det går an å kjøpe ekstra nakkepute til dette setet, for ekstra støtte til små barn. Guten vår sit heilt fint, og er nøgd med at me bytta.

HTS seta vert rekna som bra sete, men eg har høyrt om fleire som må byte det ut relativt tidleg, før barnet er 3.

Maxway såg og interessant ut, det har eg ikkje sett på. Det er lurt å teste seta i bilen, saman med ungen, for å sjå kva som vil gje best plass og sittestilling.

 

http://biteringen.no/produkter2/barn-i-bil/type/bakovervendt-etter-nyfodt/tilbud-britax-two-way-elite/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noen måneder siden så klarer typisk ikke å finne de nå, men her er en av dem:

 

http://www.bäst-i-test.se/Bilbarnstol

 

NB! Viktig at dere ikke ser på testene som bare heter Multitech for det er den gamle modellen som fikk langt fra like god score. Multitech 2 altså. Ble skremt først selv da jeg fant de gamle testresultatene.

Endret av AdrenaLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun acta graco, britax og besafe seter som er plus godkjent. De to første har varianter som er godkjent til 25 kg. Vi hadde før et besafe setet som var godkjent til 18 kg, men snuppa var over 18 kg rett etter 3 år. Sånt vet man aldri på forhånd. Vi har nå et britax max way sete som er godkjent til 25kg. Det kan kun brukes bakover. Legg merke til at multi tech fra britax ikke er plus godkjent, og det kommer dessuten dårlig ut framover, noe de fleste som kan brukes begge veier gjør. Vi har derfor valgt may way,så bytter vi heller til beltestol når hun skal sitte framover. I Max way sitter hun kjempe godt, hodet vipper ikke framover når hun sover, og hun har vesentlig bedre plass til bena enn i besafe setet. Tar litt større plass, så blir trangere for den som sitter i passasjersetet foran, men ikke for trangt i vår mazda 6 stasjonsvogn. Ser ut til at hun kan sitte i det lenge enda selv om hun er veldig lang for alderen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipser om at multi-tech er på salg hos flust.no om dere er facebook-medlem smile.png ble 2.800 med frakt til oss smile.png

 

 

EDIT: Mener selvsagt Multi-tech II.

Endret av Rosepus™
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Britax Multitech2 og TWE vert ikkje plussgodkjende pga dei kan snuast framovervendt. Dei bør ikkje brukast framovervende, men akovervendt er det sikre sete. Ta det som passar best i bilen og til barnet. Lite beinplass både for vaksen og barn er ofte årsaka til at barn vert snudde framovervendt, så eit sete som gjer det mogleg å sitje bakovervendt lenge er eit godt sete. Det dårlegaste bakovervende er likevel tryggare enn det beste framovervende i front mot frontkollisjonar, som er dei farlegaste ulukkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann her får klare seg med vårt HTS Besafe sete, men hadde Britax II eksistert tidligere, hadde vi nok investert i dette isteden. Blir litt rart å kjøpe nytt bakovervendt sete nå, når han er straks 3. Når han får for lite beinplass så snur vi setet til fremovervendt.

 

Egentlig burde bilprodusentene ta innover seg at det til enhver tid er en eller annen i en familie som skal sitte bakovervendt, og lage seter tilpasset slik at det fysisk er plass til det, både for den lille selv og for de som skal sitte i forsetene! Tenk om man kunne klikket bilseter fast i rammen, der setet står. Hadde vel ikke vært så vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest peacock

Åh, 1000 takk for svar dere! Skal ta en titt pÅ britaxsetene, er jo bilsetedager pÅ barnas hus nÅ :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...