Gå til innhold

Barna mine på 2 og 4 år får Fun light saft når moren min passer de.....krise?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Moren min passer barna mine av og til, kanskje et par dager i måneden. Da vet jeg, selv om jeg ikke er kjempe glad for det, at hun gir de fun light.

 

Ville dere laget et nummer av det, eller bare oversett det? Hjemme drikker barna mine kun vann eller melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren min passer barna mine av og til, kanskje et par dager i måneden. Da vet jeg, selv om jeg ikke er kjempe glad for det, at hun gir de fun light.

 

Ville dere laget et nummer av det, eller bare oversett det? Hjemme drikker barna mine kun vann eller melk.

 

barna mine drikker fun saft. ser ikke problemet.

hvorfor lage bråk ut av det. er jo bare saft uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG, Ring bestemødrevernet!!!!

 

 

 

Nei, det er ikke skadelig, de dør ikke av litt fun saft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud...hva om hun er skikkelig crazy en dag å gir dem en liten sjokolade hver? Ringer du politi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaMathea

Det er jo bare saft, og i tillegg veldig sjeldent slik du beskriver. Gutten min drikker saft mye oftere og jeg stresser ikke med det. Det er det fulle kostholdet som teller. Slapp litt av og ikke lag et nummer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er nok ikke problem når det bare er av og til, men kunstige søtningsmidler anbefales jo ikke til barn under 3 år. Jeg er selv nokså skeptisk mot sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De drikker en god del fun light saft når de er hos moren min, det vet jeg. Denne helgen har moren min passet de fra fredag til søndag og det går mye i fun light.

 

Bare leste den hysteriske tråden om fun light saft her i går....og tenker at mine barn får dette når de er hos mormor. Hjemme har vi aldri saft, barna drikker som saft kun vann, eller melk til brødmåltider.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min mor ville jeg bare spurt henne om hun ikke heller kunnet kjøpe en vanlig saft med sukker siden det ikke er bra for barn (eller noen andre) med kunstig søtning.

Og hadde hun villet sine barnebarn godt hadde hun selvfølgelig kjøpt en annen.

 

Hvorfor tilføre ungene ting de ikke skal ha? Og hvorfor ikke tørre å stå opp for egne barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så redd for sukker eller kaker og godteri i fornuftige mengder, men kunstig søtning holder jeg langt unna barnet mitt. Hvorfor kan du ikke bare be henne om å ikke gi dem det, og forklare hvorfor? Da er hun jo rimelig blåst hvis hun bare fortsetter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro, HI. Fun light av og til hos bestemor gjør INGENTING.

 

 

Hadde barna dine fått dette daglig, flere ganger oro dagen hjemme ville jeg vært betenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro, HI. Fun light av og til hos bestemor gjør INGENTING.

 

 

Hadde barna dine fått dette daglig, flere ganger oro dagen hjemme ville jeg vært betenkt.

Har du link til hvor mye de kan drikke før det er skadelig eller er det bare noe du finner på at du mener er og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, så lenge barna dine ikke får fun saft hver eneste dag, så er det jo helt greit at dem får det par ganger i mnd hos besteforeldrene sine. Eller så kunne du gjøre som hun ene over her foreslo. Be dem kjøpe en annen type saft som barna dine kan få når dem er der.

 

Men ellers ser jeg ikke at det skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moren min passer barna mine av og til, kanskje et par dager i måneden. Da vet jeg, selv om jeg ikke er kjempe glad for det, at hun gir de fun light.

 

Ville dere laget et nummer av det, eller bare oversett det? Hjemme drikker barna mine kun vann eller melk.

Tuller du nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sommerfuggel i vinterland

Dette er faren ved å henge for mye her inne. Folk tar jo helt av!

 

Selvfølgelig er det ikke skadelig at de drikker et glass eller tre av Fun Light- safta. Men om dette plager deg, kjøp heller den safta du vil de skal drikke og la flaska stå hos bestemora, da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...skulle tro mormor gir ungene til HI nikotintabeletter!!

 

Er snakk om sukkerfri saft når de er hos besøk hor mormoren sin, ikke litervis hver dag.

 

Prøv å nyt livet litt....senk skuldrene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tuller ? Hvis ikke så må jeg være litt frekk å kalle deg småhysterisk. Senk skuldrene, slapp av og ikke heng deg opp i bagateller, blir bare sliten mamma av det...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skumle med DIB dette. Er du usikker er det bare å søke litt på google så finner du ut. Synes dette går over i hysteri ja. Eldste min får bli litt bortskjemt hos besteforeldrene, er helt iorden det.

Dette minner meg om hun som tok helt av fordi rosiner i store mengder kunne være farlig, men det var litt av en mengde som skulle til da. Internett kan gjøre det vansklig for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det skumle med DIB dette. Er du usikker er det bare å søke litt på google så finner du ut. Synes dette går over i hysteri ja. Eldste min får bli litt bortskjemt hos besteforeldrene, er helt iorden det.

Dette minner meg om hun som tok helt av fordi rosiner i store mengder kunne være farlig, men det var litt av en mengde som skulle til da. Internett kan gjøre det vansklig for mange.

Og om du googler selv fil du lett finne ut at unger under 3 år ikke skal ha kunstig søtning.

 

Jeg har lest mange av innleggene dine og syns ikke du er mye til far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dib gjør at folk blir hysteriske!!! Tenk å være så heldig å ha en mormor som gir saft (ja til og med sukkerfri saft) til barnebarna sine!!

 

Mine barn har ikke besteforeldre, de...og hadde de hatt så skulle jeg jaggu ikke brydd meg stort om de fikk et glass sukkerfri saft eller annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er så hysterisk å reagere på det jeg. Hva med å bare fortelle henne at kunstig søtning ikke er bra, spesielt for små barn, og at du heller ser at de får vanlig saft med sukker i? Antageligvis er hun ikke klar over det, og setter pris på å få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise ja ... jeg synes faktisk det er en stor krise når et barn har en så hysterisk mamma. Stakkars barn og besteforeldre som skal forholde seg til et så strengt regime. Og om du tenker å fortsette på samme viset kan du være sikker på at du går hinsides slitsomme år i møte!

 

Senk skuldrene! Ungen dør ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mamma liker å gi de saft av og til, og det er greit. Samtidig liker hun ikke at de drikker noe som har masse sukker i seg noe jeg forsåvidt er veldig enig i....

 

Så jeg synes det er helt greit at de får 1-3 glass med fun light saft e.l i løpet av et besøk hos mine foreldre.

 

Hjemme hos oss har vi ikke saft eller brus, så de 3-4 glassene de kanskje får i seg i løpet av en måned tar nok ikke helsa fra de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krise ja ... jeg synes faktisk det er en stor krise når et barn har en så hysterisk mamma. Stakkars barn og besteforeldre som skal forholde seg til et så strengt regime. Og om du tenker å fortsette på samme viset kan du være sikker på at du går hinsides slitsomme år i møte!

 

Senk skuldrene! Ungen dør ikke!

 

Godt sagt og veldig enig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, en som er anonym som jeg forbinder med skit kommentarer her sier jeg ikke er mye til far, skal det gå innpå meg?

Synes du mangler generell folkeskikk iogmed at du ikke vet noe om meg. Du kan jo gjerne si hva som gjør meg til det?

Synd du ikke har en profil så jeg kan se på dine innlegg og gjøre meg opp en mening om deg også uten å vite noe spesielt om hvordan du er eller hvordan barna dine er.

Ikke noe rom for mangfold her eller meninger som kommer i konflikt med andre supermødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...