Gå til innhold

Er deres fireåringer litt "hyper"?


RødRev

Anbefalte innlegg

Jeg mener altså ikke diagnostisert med ADHD, men om de tar litt av...? Eldstemann her på fire kan være litt av en turbo. Stemmen går i fistel, det er armer og bein over alt, han snakker på inn- og utpust...pheeeew..! Det er da ganske slitsomt å være rundt han, og i blant forsøker han også å hindre oss voksne i å snakke sammen. Elsker å være i sentrum (men hvem gjør vel ikke det...?).

 

Samtidig kan han bli fullstendig oppslukt i egen lek, og stenger resten av verden ute. Kan feks ligge i evigheter og pirke i et hull i bakken.

 

Tror han er helt normal altså, men det er jo litt slitsomt, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det sønnen min du snakker om, eller? :-) Min er akkurat sånn. Skravla går, beina går, armene går. Herjer med lillebroren, spøler rundt i stua her og er generelt villmann. Samtidig elsker han å lese i bøker, tegne, se lange filmer og bygge lego... Så bekymret er jeg ikke. Bare litt svett noen ganger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi har en sånn vi å. men det skjer stort sett bare når vi har gjester. Blir helt vill. (ofte er det jo gjestene som steller han opptil det å da..)

 

Ellers er han en veldig rolig å behersket gutt :-) selvom han skravler på inn og ut pust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har en sånn en på 3 år. Han må ut hver dag, for å si det slik ;-) Elsker å løpe og turne rundt. Folk har blitt overrasket over at han holder tempoet gjennom hele dagen når de er sammen med oss noen dager. De tror nok ofte at han bare er litt ekstra bare fordi det er besøk om de bare er innom. Blid som ei sol da, og kan å sjarmere damene allerede :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kalles ikke hyper - bare aktiv!

La oss håpe de fortsetter slik og ikke blir stillesittende fiskeboller om noen år!

Om barnet kan sitte stille å konsentrere seg så er det da ingen ting i veien med barnet! Det er bare helt naturlig utløp for glede og utforskrertrang!

Jeg gruer meg til den dagen da mitt barn ikke vil utfolde seg helt naturlig fordi noen sier til henne at hun ikke skal det (danse rundt, hoppe i stedet for å gå, synge av full hals osv)... FOR den dagen kommer for alle barn og det blir leit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, naturlig er det. Men det er jo lov å konstatere at det også er slitsomt? ;) Glad jeg har en lykkelig og fantasifull gutt, men det betyr ikke at jeg ikke har behov for en rolig stund i blant også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest yrild

Min 3 1/2 åring er ihvertfall hyper :-) Vi må være ute hver dag uansett vær og løpe masse :-)

 

Min kan også leke kjempefint alene, utrolig konsentrert, så det er langt ifra ADHD bare veldig aktiv fra morgen til kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunne friske barn :) alle barn skal være aktive, min jente på 5 er akkurat slik, er en mare og ha i hus i mere enn 2 dager uten bhg ;) mye basseng, sykkelturer ol :) prater i ett sett :) blir lykkelig av og se at hun koser seg. Men jeg har lært henne at mamma trenger litt ørefred :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yess:) godt det er sånn da, har heldigvis greit ueområde, så han får ut noe krutt. og gjester legger ofte opp til at det blir ekstra ståk ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...