Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nei dette blir bare for dumt!

• Logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

#21 meg83

meg83

Nytt medlem

• Medlem
  • Pip
  • 244 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:47

Gutten min er snart to år og har en dokke han er veldig glad i og har med seg i senga. Nå har han fått rosa paraplytrille :)

Annonsebilag
Annonsebilag

#22 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 718 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 11:18

Det jeg synes blir litt for dumt er at fordi det er dukke det dreier seg om skal du løpe rett i butikken og kjøpe det for å sette et eksempel.

Liker gutten gutter, supert, la han leke med det hos bestemor og andre steder. Og er interessen der fremdeles til bursdagen eller jul har dere gaven i boks.

å droppe det fordi det blir jenteleke til en gutt er teit.
å kjøpe bare fordi det er jenteleke til gutt og det ikke skal være forskjell på kjønnene blir også litt teit.

De har godt av å ønske seg ting og trenger ikke få alt med en gang.

#23 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 718 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 11:40

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 11:18:

Det jeg synes blir litt for dumt er at fordi det er dukke det dreier seg om skal du løpe rett i butikken og kjøpe det for å sette et eksempel.

Liker gutten gutter, supert, la han leke med det hos bestemor og andre steder. Og er interessen der fremdeles til bursdagen eller jul har dere gaven i boks.

å droppe det fordi det blir jenteleke til en gutt er teit.
å kjøpe bare fordi det er jenteleke til gutt og det ikke skal være forskjell på kjønnene blir også litt teit.

De har godt av å ønske seg ting og trenger ikke få alt med en gang.

Nei, altså, han har bursdag... og har lurt på hva jeg skal kjøpe som tillegspresang til det andre han skal få. Og så sa jeg han ønsket seg sikkert en dukke med klær så han kan leke med hjemme. Han er ikke så ofte hos bestemor. Og biler og traktoter har han mer enn nok av, likevel vil han kjøpe enda en traktor...

#24 Miss Dynamite

Miss Dynamite

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 860 Innlegg:
  • StedHundremeterskogen

Skrevet 06 mai 2012 - 17:07

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 10:23:

Vis innleggLille meg_med 2 små skrev 06 mai 2012 - 10:07:

Jeg har desverre en mann som jeg skammer meg over på dette området. Vi har ei jente og en gutt.gutten har nettopp blitt 1. Her om dagen lekte han med sminke kosten min hvor mannen fikk helt noia for herregud tenk hvis han ble homse om han fikk leke med slik. Og etter fylte 3 får han iallfall ikke leke med jenteting. Han er livredd for at han skulle bli det. Jeg sier jeg støtter barna fult ut uansett så blir han jo helt gal. Han sa rett ut at han hadde heller mistet sin sønn(kontakt) enn å erkjenne seg en homse til sønn. Han var da villig til å miste meg også...t trangsynt,ja så til de grader.. Godt det er mange år igjen..  Dust...
Min kjære 1 åring er bare god han... Kommer bort og "sminker" meg, gir meg smokken hans og stryker på meg hihi

Dette var grusomt å lese. Jeg tror ikke jeg hadde kunet leve med en mann som hadde sagt at han kom til å svikte barna sine dersom de skulle følge en medfødt legning for å bli lykkelig. Vi får jo håpe at han ikke innerst inne mener dette, men fy, så fælt å si!

Ja, det er helt på trynet. Absolutt. Men jeg går ikke fra han på dette punktet nå, for man vet vel aldri hvordan barna ender opp. Han tenker ingenting på at jenta faktisk er skikkelig bilgal, akkurat som meg.Det har ikke vært tema..

Som sagt, jeg skammer meg over han, og fikk SJOKK når jeg hørte dette. Vel, jeg har sagt mang en gang at man BLIR ikke homse, men dette tror han ikke på. Han tror nemlig at ting kan fremkalle dette. Tidenes idiot, og jammen ikke redd for å si det til han heller.

Skulle det vært tilfelle at et av mine barn har en slik legning, får de min fulle støtte, all kjærlighet, og jeg velger da aldri å leve med en slik mann. Da får han heller sitte boms alene resten av livet, ,mens jeg tar meg av mine barn, og jammen skal jeg være stolt av det også!!!
Dont judge me until you know me, bitch

#25 Miss Dynamite

Miss Dynamite

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 860 Innlegg:
  • StedHundremeterskogen

Skrevet 06 mai 2012 - 17:10

Og forresten, jeg håper virkelig at han hadde endret mening hvis dette skulle være tilfelle, men han er fra et annet land hvor det er tabu og fælt og hele pakka. Min onkel er homse, og han har ikke noe imot han, så det er rett og slett skummelt for han tror jeg...

Mine barn skal aldri føle seg uelsket på noen måte, jeg har nok kjærlighet til de om ikke faren gjør det !

(skal sies at han er en meget god far på andre punkter.)Jeg visste jo ikke om dette engang før nå nylig.... men gud så flau jeg blir over sånne krenkende meninger...
Dont judge me until you know me, bitch

#26 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 558 718 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 17:22

Da gutten min var liten prøvde han å leke med storesøstrenes dukker, men dette ble slått hardt ned på, ikke tale om sa vi. Likevel ser det ut som det har gått galt for ham; han er skikkelig femi og jålete.
Håper virkelig ikke han kommer hjem og sier han er homo, for da dreper faren hans ham. Grøss.

#27 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 496 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 17:29

Jeg kjenner en gutt som hadde en rosa utkledningskjole som han bare eeelsket :) Og da en annen venninne av mammaen hans sa han kunne få arve dukker, klær og dukkevogn av hennes jente, så va lykken komplett! Nå er imidlertid den perioden over og han er blitt en skikkelig guttegutt med biler, gravemaskiner og alle andre slags maskiner :)

Det er nok bare en liten periode i smågutters liv der de lever ut litt mere feminine sider hos seg selv. Jeg har sett det hos flere og de har alle gått tilbake til "vanlige gutteinteresser" igjen etter en stund. Men når de holder å sånn så er de skikkelig søte! :D

#28 Nurse Jackie

Nurse Jackie

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 554 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 17:34

Jeg har en kompis som elsket kjoler og jenteting fra han var liten, og han er homse :)

#29 Lilje Sille ♀♀♂

Lilje Sille ♀♀♂

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 413 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 17:40

Her i huset har det aldri vært noe spørsmål. Alt av leker finnes tilgjengelig og de velger fritt. Alt annet er nå bare dumt! Vi lever i 2012, ikke i 1912. Fedrene tar seg også av sine barn og det er naturlig for alle barn å kopiere det de ser inn i leken. Altså er det ikke et "tegn" på homofili at gutter leker med dokker! Det blir mer rart å nekte dem det, da vil de jo lure på hvorfor ;)

#30 Gråsonen

Gråsonen

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 813 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 18:14

Sønnen min elsker også dukker og vogner. "Trille tur med babyen" sier han og løper fornøyd bortover stuegulvet :-) Han er så herlig når han holder på med "babyen" sin."Kooose babyen, væje snill med babyen, lilleee babyen" Smiler når jeg skriver dette.

Om det er et tegn på homofili så driter jeg lang marsj i det, for fin er han uansett for meg. Lille barnet mitt.

Hvis sønnen din snart har bursdag og synes dukker er morsomt, så hvorfor ikke? Han blir kanskje like glad i "babyen" sin som min sønn. Synes det er flott at de kan lære litt om omsorg for babyer gjennom leker. Sist vi var å besøkte et spedbarn sa min sønn det samme "være snill med babyen" og la hodet inntil. Jeg er overbevist om at rollespill med dukker og bamser hjelper til i læringsprossesen, speile følelser.
Det finnes en gråsone..