Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Nei dette blir bare for dumt!

• Logg inn for å svare
29 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:45

Gutten min på 2 elsker å leke med dukker! Har ikke hjemme, men bestemor har. Har sagt til samboeren min at jeg vil kjøpe dukke og klær til han. Men mannen sier jeg ikke får lov??!!? Spør han hvorfor, jo fordi han er gutt! Spør  han hvorfor ikke gutter kan leke med dukker. Eeehhh fordi sånn er det bare!

Haha, nei jeg kjøper dukke til gutten min i morgen jeg..:P

Andre med gutter som har dukke? Er vi ikke i 2012? Nekter folk jentene sine å leke med biler og andré "gutteting"?

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:46

Blir litt bekymret når jenta mi blir entusiastisk over gravemaskiner. Gravemaskiner, liksom..??

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:48

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:46:

Blir litt bekymret når jenta mi blir entusiastisk over gravemaskiner. Gravemaskiner, liksom..??
He he :)

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:48

Sønnen min fikk dukke rundt den alderen. Jeg er alene med han da, så ingen som kunne nekte meg.. Hele :) Men den interessen varte bare en mnd. eller to. Syns det er viktig at de også lærer seg å ta vare på andre.

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:49

Du kødder nå? Hva er du bekymret for?

#6 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:50

Stakkars gutt som har en far som ikke vil akseptere ham sånn han er og lar ham leke med det HAN vil.
Den som gir seg er en dritt.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:51

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:49:

Hun tullet jo selvfølgelig. Forsto du ikke det?
Ironi

#8 Gjest_Mentha & Junior_*

Gjest_Mentha & Junior_*
  • Gjest

Skrevet 06 mai 2012 - 09:55

Kjøp dukke til gutten din og la han få utfolde seg som han vil :)
Gutten min liker også å leke med dukker, og går tur med de i lekevogn, som han ser de større barna gjør. Og så er det en gyllen mulighet til å lære om omsorg, kos og behandling av små babyer.

#9 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:56

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:51:

Vis innleggAnonym bruker skrev 06 mai 2012 - 09:49:

Hun tullet jo selvfølgelig. Forsto du ikke det?
Ironi

Haha nei forsto ikke det med en gang nei.;) *rødme*

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 09:56

Hva er det med jenter og gravemaskiner? Jenta mi er jo helt gal etter gravemaskiner, noe ikke de to gutta mine er....
Yngste gutten på 2 leker også litt med dukker, her er det fritt frem når en har begge kjønn:)
Min første er gutt, og faren hans var imot dukker da han var liten.

#11 Gjest_sommerfuggel i vinterland_*

Gjest_sommerfuggel i vinterland_*
  • Gjest

Skrevet 06 mai 2012 - 09:59

Med fare for å bli skutt på åpen gate nå, men jeg kjøper ikke dukker til guttene eller biler til jentene.

MEN:
Jeg har 2 gutter og 2 jenter. Om de velger å låne hverandres leker så for all del.. Jeg nekter ikke gutta å leke med dukkene, eller jentene å leke med biler. Det styrer de helt selv.

I nabolaget her er det flust av barn, og gutten på snart 4 år er kjempegod venn med ei jente på 3 år. De leker alltid typiske jenteleker og det er bare moro. Men som sagt, jeg ville ikke kjøpt ei dukke til han, nei. Da får han heller låne søsteren sin..

#12 Miss Dynamite

Miss Dynamite

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 860 Innlegg:
  • StedHundremeterskogen

Skrevet 06 mai 2012 - 10:07

Jeg har desverre en mann som jeg skammer meg over på dette området. Vi har ei jente og en gutt.gutten har nettopp blitt 1. Her om dagen lekte han med sminke kosten min hvor mannen fikk helt noia for herregud tenk hvis han ble homse om han fikk leke med slik. Og etter fylte 3 får han iallfall ikke leke med jenteting. Han er livredd for at han skulle bli det. Jeg sier jeg støtter barna fult ut uansett så blir han jo helt gal. Han sa rett ut at han hadde heller mistet sin sønn(kontakt) enn å erkjenne seg en homse til sønn. Han var da villig til å miste meg også...t trangsynt,ja så til de grader.. Godt det er mange år igjen..  Dust...
Min kjære 1 åring er bare god han... Kommer bort og "sminker" meg, gir meg smokken hans og stryker på meg hihi
Dont judge me until you know me, bitch

#13 abella

abella

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 439 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:17

Vi kjøpte dukke til gutten vår da han var to. :) skikkelig babydukke.

Ingen av oss som synes det var noe rart. Det begynner å bli ganske akseptert at jenter liker gutteting, men det virker som det tar litt lenger tid den andre veien. Jeg gidder i hvert fall ikke være så opphengt i sånt og dytte de holdningene på sønnen min. For meg kan han være hvem han vil.

Go for it, sier jeg!

#14 Hercule Poirot

Hercule Poirot

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 065 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:19

Vis innleggLille meg_med 2 små skrev 06 mai 2012 - 10:07:

Jeg har desverre en mann som jeg skammer meg over på dette området. Vi har ei jente og en gutt.gutten har nettopp blitt 1. Her om dagen lekte han med sminke kosten min hvor mannen fikk helt noia for herregud tenk hvis han ble homse om han fikk leke med slik. Og etter fylte 3 får han iallfall ikke leke med jenteting. Han er livredd for at han skulle bli det. Jeg sier jeg støtter barna fult ut uansett så blir han jo helt gal. Han sa rett ut at han hadde heller mistet sin sønn(kontakt) enn å erkjenne seg en homse til sønn. Han var da villig til å miste meg også...t trangsynt,ja så til de grader.. Godt det er mange år igjen..  Dust...
Min kjære 1 åring er bare god han... Kommer bort og "sminker" meg, gir meg smokken hans og stryker på meg hihi

æh... Bli homse, ja...
Ja, jeg skjønner at du skammer deg litt over mannen din her. Han vet at man ikke "blir" homse, eller? å være homofil er jo tross alt noe som ligger i en fra før fødsel, så mannens angst må nok heller gå på at han evt. har "laget" en homse, enn at sønnen "blir" det.

Føler med deg og må innrømme at jeg rister på hodet av mannen din.

Ellers:
Jeg lar barna ha tilgang på alle mulige slags leker! Her er det Barbie og biler og fly om hverandre. F.eks. så har jenta vår bygd et legofly og det henger i fiskesene fra taket på rommet hennes.

#15 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:20

Mannen din virker jo helt gal! Og han har tydeligvis ikke skjønt hvordan det fungerer. Man BLIR ikke homofil, man er i så fall født sånn :D

#16 TøffiTrynet☠

TøffiTrynet☠

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 559 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:20

Her har lillesøster arva dukkevogna og dukkene etter sin ene storebror.. ;) Men han må få låne dem av og til altså! (Han er 5 nå.)
Men lillesøster foretrekker traktorer og lastebiler aller mest. Hun ønsker seg en rosa leketraktor.. Noen som har sett det? ;)

#17 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:23

Dette var grusomt å lese. Jeg tror ikke jeg hadde kunet leve med en mann som hadde sagt at han kom til å svikte barna sine dersom de skulle følge en medfødt legning for å bli lykkelig. Vi får jo håpe at han ikke innerst inne mener dette, men fy, så fælt å si!

#18 LillaGorilla♥♥

LillaGorilla♥♥

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 891 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:28

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen kan si at de heller vil miste ungene sine enn at de skal "bli" (æh..) homofile. Det er jo bare tragisk.
Tenk om man ender opp med en unge som er det da, og så til slutt tar sitt eget liv fordi de ikke føler seg akseptert og blir avvist av familien sin? Det er jo intet mindre enn grotesk!

Dette innlegget har blitt redigert av Lilleva ❤ lillejenta si ❤ : 06 mai 2012 - 10:28

Den som gir seg er en dritt.

#19 eaglebeagle

eaglebeagle

Aktiv bruker

• Medlem
  • PipPip
  • 838 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:29

Når sønnen min var mindre, var han bestis med en jente. Jeg humret godt når jeg hørte de leke hennes jenteleker (jentene styrer jo gjerne litt i tre-årsalderen).

Barn leker gjerne rolleleker i "fortid" type "så kjørte du til jobb, så lagde jeg mat, så hoppet vi bort" De to små pleide leke mor-far og barn. En dag hørte jeg poden lagde en ny variant, "vi leker mor-far og romskip" hehe. Babyen ble stadig til en robot, og begge var storfornøyd med rolleleken.

Tror unger har det aller best når de får leke og utforske fritt, uten at vi foreldre definerer hva som er gutte-og jenteleker (om det finns).

#20 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 557 995 Innlegg:

Skrevet 06 mai 2012 - 10:36

Det mannen ser, er vel bare at gutten leker med et jenteprodukt. Det kvinnfolket ser, er at barnet lærer seg om omsorg, empati og sympati. Ikke lett å forklare dem, nei^^