Gå til innhold

aaaah flaskeavvenning!!!!! trenger sårt noen tips..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 mnd og har til nå fått flaske på natt, har vært mye syk så har ikke passet å ta nattflaska før nå, men er sliten av å ikke få sove ei hel natt, jobber fulltid.

Så føler at nå er det på tide, i tillegg har hun begynt å våkne hver 3-4 time for å få flaske.. Første natta var det 2 timer me gråt og intens hyling. I natt var det også et par timer med hyling, sov 1 time så var det påen igjen... da gav jeg opp og gav henne ei flaske, sov da 4 timer før vi sto opp kl 08.

 

Jeg personlig greier ikke å høre på at hun gråter og hyler hele tiden så jeg prøver å trøste, gi vann og legge henne x antall ganger... Så slitsomt både for meg og henne..

 

Hvor mange netter skal det være sånn? Tenker å beholde kveldsflaska for å gradvis venne henne av flaska, men er det best å bare kutte alt med en gang? Hun drikker av kopp og tutkopp på dagen.. så er jo rett og slett kosen hun er ute etter... Spiser godt på dagen og til kvelds, så er jo egentlig ikke sulten tror jeg? Men drikker 180ml i slengen når hun får flaske.. så er litt usikker..

 

Hjelp noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Her funket ikke flaskeavveningen så lenge vi hadde kveldsflaska, det var umulig. Så overnattet guttungen hos besteforeldrene sine her (da var han nyerlig blitt storebror) og vi glemte flaska, han fikk da melka på tutkopp på kvelden, og ble tilbydd melk på tutkopp da han våknet på natta, men han avviste den blankt. Dette fulgte vi opp når han kom hjem, kun tutkopp, etter 2 netter slik hjemme (3 netter alt i alt) så sov han natta gjennom, var lei av at han kun fikk tutkoppen, og da kunne det vist være det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er det meste gjort til 3. natta. For de aller fleste er det over 4. natta.

Men når de er blitt så store som 13 mnd er som oftest vanen større enn behovet, og vanen kan være verre å avvenne enn behovet.

 

Vi nattavvente like før 10 mnd. Her gikk selve flaskeavvenningen veldig greit, det var gjort etter 2 netter. Vanen tok litt lenger tid, 4-6 uker, den bestod da i at hun våknet til de faste tidspunktene, men hun skrek ikke og krevde flaske, holdt å gi henne smokken og/eller ta henne over til meg.

Har omtrent samme erfaring fra eldstemann som ble nattavvent ved 13 mnd, da fra pupp.

Skal det bli bedre må man nesten bare tåle å høre på skrikingen. Så lenge de ikke er alene når de skriker så har de ikke vondt av det. De er bare sinte.

Spørs om dere ikke rykket tilbake et hakk når dere ga opp i natt. Prøv å stålsett deg og hold ut, tenk at om et par dager er det mest trolig mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...