Gå til innhold

Se også disse forumene:
Kvinneguiden Doktor Online

Hvor er det dere har fra at det er så dyrt med bleier?

• Logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

#1 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:31

Jada, det var billigere i fjor.. men likevel.. det er jo fremdeles ikke kjempedyrt, er det vel? Hvis dere blir blakket av bleier så lurer jeg på hvordan det står til med økonomien altså!

Annonsebilag
Annonsebilag

#2 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 05 mai 2012 - 11:34

Syntes ikke de minste str er dyre, men str 5 koster jo over 50 kr og det syntes jeg er dyrt, blir ikke blakk av det, men syntes det er både kjipt og dyrt og bruke 100 kr på 2 pakker bleier...

#3 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:35

Synes ikke 50 øre for en bleie er dyrt jeg... men da bruker vi coop og rema 1000... Kan forstå at man synes det er dyrt å kjøpe pampers og libero om man må snu hver krone, i hvert fall om man bytter bleie så fort det har kommet den minste dråpe i den.

#4 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:36

Tror det henger igjen fra "gamle dager". Har alltid hørt at det bleier er kjempedyrt, så ble faktisk overrasket når jeg fikk barn for 2år siden.. (Før bleiekrigen) er jo ikke så gale priser..

Ei tante var og overrasket over dagens bleiepriser, hun hadde barn for 20år siden, og da betalte hun 70kr for ei pakke.. Kanskje det henger igjen fra da..

#5 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:36

Vis innleggJuliea+gullet07.03.11 skrev 05 mai 2012 - 11:34:

Syntes ikke de minste str er dyre, men str 5 koster jo over 50 kr og det syntes jeg er dyrt, blir ikke blakk av det, men syntes det er både kjipt og dyrt og bruke 100 kr på 2 pakker bleier...

Men, når de er eldre bruker de jo mye færre bleier også. En toåring bruker vel max 4-5 bleier i døgnet, mens et spedbarn bruker 7-8 ?

#6 Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*

Gjest_Juliea+gullet07.03.11_*
  • Gjest

Skrevet 05 mai 2012 - 11:40

Ja hun bruker ikke mer enn 4 bleier i døgnet ca. Hun er 1.
Men jeg syntes fremdeles det er dyrt, jeg kan kjøpe billigere bleier, men jeg har både råd og lyst på Libero.

#7 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:43

Jeg har faktisk en oppfatning av at bleier er ganske så billig i Norge. Når jeg var i Nederland kostet en pakke bleie dobbelt så mye som her hjemme! Altså 100 kr for en pk!

#8 Major HotLips Houlihan

Major HotLips Houlihan

Erfaren bruker

• Medlem
  • PipPipPipPip
  • 2 521 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:48

Bare for å tilføre et nytt element til diskusjonen:

http://www.nrk.no/ny...nmark/1.8069186

#9 Idril Vardamir

Idril Vardamir

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 426 Innlegg:
  • StedBodø

Skrevet 05 mai 2012 - 11:49

Synes ikke de er syre jeg, 36 kr for en bleiepakke er ikke mye. Vet det var "supersalg" før da bleien var ca 50,- (da jeg var lita), så vi skal egentlig ikke klage. Man får jo billigmerker ned i nesten 20,- pakken....
Ta vare på det du har, for du vet ikke hva det er før du har mistet det...

#10 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:54

Jeg betaler 14 kr for en stor pakke med bleier (rema 1000 sine), tror det er ca. 50 bleier i en pakke. Så jeg syns ikke det er dyrt! Men forstår at det kan bli dyrt for dem som har flere bleiebarn samtidig og som kjøper Libero/Pampers sine bleier.

#11 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 11:56

Så kan ikke hvem som helst bare gå og kjøpe billigbleier uten videre heller da ;) Her har vi en gutt som har veldig sart hud på rumpa si, reagerer konstant på feil bleie, våt bleie osv osv. Han kan kun bruke Pampers, og da funker kun activ fit og dry night bleiene, alle andre bleier og bleie merker gir han sår hud så fort han har tisset en liten skvett. Nå er han 14,5 mnd, og bleiene må byttes minst 5 ganger pr dag, som regel er vi oppe i 7-8 ganger pr dag. Han skal da tilvennes potte/do i sommer, ikke fordi vi synes bleier er for dyrt, men i håp om at han skal få det bedre, for det er ikke godt for han å få blødende sår fordi han tisser to ganger i samme bleie :( Vi håper han er klar for å tilvenne seg potte/do, så han slipper smerter og sårhet.
Lillesøster er en annen sak, hun tisser/bæsjer lite for tiden (mistanke om kumelk alergi og drikker NAN) så det gå lite med bleier, men etter den uka som kommer nå, så blir det nok anderledes, siden vi skal forlange testint av kumelk alergi, og vi kommer til å koste på oss mme på apoteket som er for barn med kumelk alergi. Etter det øker nok bleie forbruket hennes også ;)

#12 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 12:27

Vis innlegg<3Barn&Engler<3 skrev 05 mai 2012 - 11:56:

Så kan ikke hvem som helst bare gå og kjøpe billigbleier uten videre heller da ;) Her har vi en gutt som har veldig sart hud på rumpa si, reagerer konstant på feil bleie, våt bleie osv osv. Han kan kun bruke Pampers, og da funker kun activ fit og dry night bleiene, alle andre bleier og bleie merker gir han sår hud så fort han har tisset en liten skvett. Nå er han 14,5 mnd, og bleiene må byttes minst 5 ganger pr dag, som regel er vi oppe i 7-8 ganger pr dag. Han skal da tilvennes potte/do i sommer, ikke fordi vi synes bleier er for dyrt, men i håp om at han skal få det bedre, for det er ikke godt for han å få blødende sår fordi han tisser to ganger i samme bleie :( Vi håper han er klar for å tilvenne seg potte/do, så han slipper smerter og sårhet.
Lillesøster er en annen sak, hun tisser/bæsjer lite for tiden (mistanke om kumelk alergi og drikker NAN) så det gå lite med bleier, men etter den uka som kommer nå, så blir det nok anderledes, siden vi skal forlange testint av kumelk alergi, og vi kommer til å koste på oss mme på apoteket som er for barn med kumelk alergi. Etter det øker nok bleie forbruket hennes også ;)

Ikke for å kuppe tråden eller noe, men når det gjelder kumelk-allergi så er det ofte ikke noe vits i å teste så små barn (regner med hun er under 1 år), for det vil ikke slå ut på testene. No sier ikke jeg at det er sånn for alle, men det var det jeg fikk beskjed om på sykehuset når jeg var inne med min gutt. Han har hatt kumelk-allergi siden han var 3 uker gammel (er nå 18 mnd), men det viser ikke noe på prøvene. Når han byttet til Neocate melk så ble han bedre i løpet av en uke. Visst han får i seg noe som inneholder kumelk så blir han dårlig med en gang. Spesialisten på barneklinikken sa at det som oftest ikke ville slå ut på prøver før de ble 3-4 år gamle. Men det er jo selvfølgelig viktig å få det dokumentert så man får dekket utgiftene til spesialmelk, for det er IKKE billig!

#13 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 12:31

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 mai 2012 - 12:27:

Ikke for å kuppe tråden eller noe, men når det gjelder kumelk-allergi så er det ofte ikke noe vits i å teste så små barn (regner med hun er under 1 år), for det vil ikke slå ut på testene. No sier ikke jeg at det er sånn for alle, men det var det jeg fikk beskjed om på sykehuset når jeg var inne med min gutt. Han har hatt kumelk-allergi siden han var 3 uker gammel (er nå 18 mnd), men det viser ikke noe på prøvene. Når han byttet til Neocate melk så ble han bedre i løpet av en uke. Visst han får i seg noe som inneholder kumelk så blir han dårlig med en gang. Spesialisten på barneklinikken sa at det som oftest ikke ville slå ut på prøver før de ble 3-4 år gamle. Men det er jo selvfølgelig viktig å få det dokumentert så man får dekket utgiftene til spesialmelk, for det er IKKE billig!

Er pga dette med dokumentasjonen vi skal få henne testet, men etter å ha snakket med flere som har barn som er påvist melkeallergi på, så blir vi bare mer og mer sikre på at det er det hun har, symptomene stemmer veldig godt.

#14 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 12:38

Vis innlegg<3Barn&Engler<3 skrev 05 mai 2012 - 12:31:

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 mai 2012 - 12:27:

Er pga dette med dokumentasjonen vi skal få henne testet, men etter å ha snakket med flere som har barn som er påvist melkeallergi på, så blir vi bare mer og mer sikre på at det er det hun har, symptomene stemmer veldig godt.

Ok, bare husk på at hun kan ha det selv om det ikke viser på prøvene, så ikke gi dere selv om de er fine. Blir hun bedre når dere bytter melk, så er jo svaret klart. Lykke til :)

#15 soleia

soleia

Ivrig bruker

• Medlem
  • PipPipPip
  • 1 435 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 12:49

Eg har to bleiebarn, men synes ikkje 36 kroner for ein pakke libero på coop er gale.  Og om ein brukar billegmerka vert det endå rimelegare.  Men no er det framleis litt priskrig på bleier her i landet, så det vert smugla ein god del bleier ut av landet.  Ikkje lenge sidan dei stoppa ein varebil full av bleier på veg til baltikum.

#16 Anonym bruker

Anonym bruker

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 563 531 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 13:02

Pampers er faktisk en av de bleiene som kommer aller dårligst ut i test. COOP bleien var de som klarte å holde best på foktighet.

#17 <3Barn&Engler<3

<3Barn&Engler<3

Superbruker

• Medlem
  • PipPipPipPipPip
  • 6 268 Innlegg:

Skrevet 05 mai 2012 - 13:15

Vis innleggAnonym bruker skrev 05 mai 2012 - 13:02:

Pampers er faktisk en av de bleiene som kommer aller dårligst ut i test. COOP bleien var de som klarte å holde best på foktighet.

Pampers er de eneste bleiene som funker noenlunde her, tror du virkerlig vi bare fant en bleie type og tviholdt? Vi har prøvd:
Rema1000
Libero
COOP
Osv osv
Tror vi har testet alt og alle, til og med de bleiene man kjøper på apoteket, som er noe dyrere igjen har vi testet, men det er kun Pampers activ fitt og Baby dry (ikke dry night) som funker sånn tåli greit her, og de også må byttes ofte.

Spiller ingen rolle hva testene sier, når ungen vår reagerer like mye uansett. Til og med Libero gir han "kjøttkake-rumpe". COOP bleiene ga han blødende sår så fort de ble våte.
På sommeren i fjor var han mye uten bleier, jeg satte han over doen eller ei bøtte (hadde ikke potte da) så fort jeg tydet han måtte gjøre ifra seg.