Gå til innhold

emmaljunga eller easywalker?


røderoser

Anbefalte innlegg

Nå er jenta mi blitt 8 mnd, og vil opp og se hele tiden i vogna. Klarer ikke å slappe av i vogna og sovne, skal kun opp og kikke. Har nå en Simo kombi.

har lyst på en lettere og mindre vogn, men er usikker på om jeg skal velge easywalker quatro eller emmaljunga city cross.

 

Er det noen som har erfaring med desse to og kan dele erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ihuga Emmaljunga-fan, og slår lett et slag for disse vognene ;) City Cross er jo en topp vogn, stabil og lett 4-hjuling. Men Emmaljunga har jo også flere andre modeller som kan være verdt en titt; f.ex Ozone City. Min datter elsker denne - sitter såå fint i den! Ozone er også enda lettere i vekt enn Cross, og har svingbare fronthjul.

 

EW er jo superfin altså, og både kvalitet og trillekomfort er topp. Men den har ikke vendbar sportsdel, noe som jeg i alle fall synes er veldig viktig! Jeg har nesten alltid jenta mi (11 mnd) vendt mot meg, bytter bare innimellom når hun vil ha litt avveksling. Men det er jo ulikt hva man liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt meg en EW Qtro, og er superfornøyd.

 

Siden minstemann fortsatt er i magen, tok jeg med meg storebror på trilletur for å kvalitetssjekke innkjøpet. :)

 

Jeg er veldig fornøyd med valget!!! Den var kjempelett å trille - selv med en 3-åring i sportsdelen. Den har ikke vendbar sportsdel, men her i huset er det ikke noe problem. Med eldstemann hadde jeg ei anna vogn der sportsdelen var vendt mot meg, og det var et sabla styr. Han ville helst få med seg alt som var å se, og gikk konstant rundt i sportsdelen. Så for meg gjør det ingenting at det er jeg som må titte litt på ungen av og til. Heller det enn at ungen hele tiden skal vri og vende seg for å se bak seg. Dessuten så har EW qtro et lite vindu i kalesjen som du kan se ungen igjennom.

 

Bagen til ew qtro er 80 cm lang og 40 cm bred, hvilket vil si at den er større enn emmaljunga sine bager. Da får babyen et par måneder ekstra i bagen før man må ta i bruk sportsdelen.

 

NB! De vendbare hjulene kan låses ved hjelp av et enkelt klikkesystem. Da blir vogna som en vanlig firhjuling. Det er jo en kjempefordel når man går på snø og slaps.

 

Nei, jeg er kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har EW sky og er superfornøyd.. hadde nok valgt qtro om jeg skulle kjøpt ny idag, men det er bare min personlige smak når det gjelder utseende. Elsker de svingbare hjulene og kommer aldri til å kjøpe vogn med ikke-svingbare hjul igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt easywalker! Jenta mi er 9 mnd og vi har en emmaljunga edge duo, men har nå bestilt en easywalker qtro. Myyyye bedre å trille og mye lettere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville valgt en vogn der barnet kan sitte vendt mot meg, liker det best når de er så små.

 

Se på emmaljunga ozone, utrolig god vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt EW sky til mini som nå er 3,5 år, og har vært superfornøyde med den. Kommer til å bruke den til nestemann også. Lett å trille, blir liten sammenlagt og god plass til ungen oppi vogna selv om de blir store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...