Gå til innhold

Er det normalt at babyer kan forandre væremåte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er 9 mnd nå, helt fra hun var baby har hun vært en fornøyd liten frøken. Alltid lett å ha med å gjøre, sovet hele natten, vært fornøyd, lekt godt på gulvet med seg selv, søskene og lekene sine.

 

Men den siste måneden har hun forandret seg totalt, hun sover ikke natten igjennom, hun er MYE våken, spiser lite, vil bare sitte i fanget, men når hun sitter i fanget er ikke det bra nok heller, da knør hun og sutrer. Hun er sutrete, ingenting er bra nok. Hun skal helst bli bært overalt.

 

Hun liker også å bite, slå, klipe og klore for tiden.

 

Hva i alle dager kan det være som har gjort til at hun har forandret seg så mye, hun har 8 tenner som har kommet uten problemer.

 

De siste dagene her har hun vært ekstra sutrete, hun har hatt litt småfeber og er litt hes i stemmen stakkars. Så hun får bricanyl og paracet ved behov. Har vært på kontroll både til helsesøster og lege, de finner ikke noe ''feil'' som kan være grunn.

 

Noen som har tips til hva vi kan gjøre? Jeg har gått fra å være veldig opplagt til å være helt utslitt siden jeg ikke får sovet om natten. Mannen kan IKKE ta nattevåk i like stor grad som meg pga sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

separasjonsangst?

 

Jeg er nesten aldri borte fra henne jeg og hvis jeg er borte så er det far som er med henne, hun har aldri vært passet av noen andre. Hun er like sutrete om det er jeg som er hjemme eller far. Kanskje litt mindre med far siden han bærer mye mer på henne enn det jeg orker.

 

Tenner, ja kan jo være, men kan de bruke så lang tid på de da? Jeg vil jo ha den blide lille tulla mi tilbake jo. 8 kom på rappen uten problemer i det hele tatt.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka hun være frustrert over noe motorisk? Jenta vår ble veldig irritabel da hun gjerne ville rundt og utforske, men ikke fikk til. Når hun kunne krabbe og reise seg opp ble hun mye mer fornøyd med en gang, og vi fikk igjen solstrålen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka hun være frustrert over noe motorisk? Jenta vår ble veldig irritabel da hun gjerne ville rundt og utforske, men ikke fikk til. Når hun kunne krabbe og reise seg opp ble hun mye mer fornøyd med en gang, og vi fikk igjen solstrålen vår smile.png

 

Nei det tror jeg ikke for hun er overalt ;) Hun kan krype, gå med gåbil, stoler, rundt bordet, kan reise seg opp på gulvet uten å holde seg, klatre opp trappa osv osv. Nå ble det mye skryting, men hun har vært veldig mobil fra hun var 4 mnd. Kunne krype da hun var 5, og gikk rundt bordet da hun var 6 mnd.

 

Men i dag oppdaget vi et utslett som har spredd seg mer og mer over hele kroppen hennes, nå har hun overalt utenom noen plasser i ansiktet og hodet. Det er rødt, men ikke hevelse i huden, man kan ikke kjenne noe når man stryker over.

 

Tusen takk for svar.

Hun er nok ekstra grinete nå siden hun er syk, så vi får bare vente å se om vi får den lille blide jenta vår tilbake snart.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hun gjort store sprang i utviklingen sin i det siste?

 

Nei det har hun ikke, hun har kunnet dette lenge, så vi har bare sittet å ventet på at hun skal gå alene.

Det eneste nye er at hun lærte seg å reise seg opp alene på gulvet å stå uten støtte og så sette seg ned igjen. Det lærte hun for litt over to uker siden.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...